Összkerékhajtással jön a plug-in hibrid VW Multivan és a California

A buszok rendkívül hatékony hajtásrendszere a tisztán elektromos hajtást nagy kombinált hatótávolsággal és maximális vonóerővel kombinálja. A plug-in hibrid hajtás 180 kW (245 LE) rendszerteljesítményt produkál. A hibrid rendszer egy új csúcstechnológiás négyhengeres motorból (1.5 TSI evo2), és a két tengelyen egy-egy elektromos hajtómotorból áll. A két elektromos hajtómotor egy új, 19,7 kWh energiakapacitású lítium-ion akkumulátorból táplálkozik – ez a Multivan esetében akár 95 kilométeres, a California esetében pedig 91 kilométeres elektromos hatótávolságot biztosít. Az új Multivan eHybrid 4MOTION és az új California eHybrid 4MOTION már megrendelhető Európában – írja a gyári közlemény.

A Multivan és a California plug-in hibrid hajtása a második eHybrid generáció teljesen új rendszere. Az új Multivan eHybrid 4MOTION és a California eHybrid 4MOTION modellben az 1.5 TSI evo2 jelölésű csúcstechnológiás turbófeltöltős benzinmotor dolgozik. A 130 kW (177 LE) teljesítményű négyhengeres motor egyik izgalmas jellemzője a VTG (változó turbinageometriájú) turbófeltöltő, amely 350 bar nyomáson dolgozik a szintén rendkívül hatékony TSI-evo égési eljárással. Ez utóbbi így biztosítja a motor magas hatásfokát, ami viszont csökkenti a fogyasztást és a károsanyag-kibocsátást. A takarékos és erős benzinmotort az első tengelyen egy 85 kW (115 LE) teljesítményű villanymotorral kombinálják, a hátsó tengelyen pedig egy 100 kW (136 lóerő) villanymotor kapott helyet.

Az 1.5 TSI evo2 motor és az elektromos hajtómotorok együttesen 350 Nm rendszernyomatékot biztosítanak, és ez a maximális teljesítmény szinte az álló helyzettől, gyakorlatilag az első kerékfordulattól rendelkezésre áll.

Kapcsolódó podcastok a PodCars és a Begurulva youtube, valamint videa csatornákon!