Ferenc pápa első elektromos Pápamobilja
- Az új elektromos G-osztályon alapuló, kézműves egyszeri kivitel megfelel a magas követelményeknek
- A járművet időben át kell adni a 2025-ös jubileumra, és hozzájárul a “Laudato Si ” enciklik megvalósításához.
- Ferenc pápa meghívja Ola Källenius vezérigazgatót és Grazból, Sindelfingenből és Rómából álló csapatot magánközönségre.
- A hosszú hagyomány folytatódik: a Mercedes-Benz majdnem 100 éve szállít autókat a Vatikánba
A Mercedes-Benz 94 éve szállít autókat a Vatikánba, és az elmúlt 45 évben a pápa a Mercedes-Benz G-osztály alapján híres “Popemobiles ” -et használt. Most először a Mercedes-Benz Popemobile teljesen elektromosvá válik: Ola Källenius, a Mercedes-Benz vezérigazgatója és az érintett csapat tagjai személyesen átadtak egy kézzel készített egyedi járművet, amely az új elektromos G-osztályon alapul, Francis pápának. Ma a Vatikán.
Ez azt jelenti, hogy a pápa a 2025-ös jubileumi – eseményre időben, helyi kibocsátásmentesen utazik egy új Mercedes-Benz-ben, amelyre csak 25 évente kerül sor, és amelyre zarándokok millióit várják Rómában. A jármű megfelel a magas követelményeknek, és a Vatikánnal szoros együttműködésben fejlesztették ki, kifejezetten a pápa felhasználására. Elektromos hajtása, amelyet a nyilvános fellépésekhez szükséges különösen alacsony sebességhez igazítottak, hozzájárul a “Laudato Si ” enciklik megvalósításához. Ebben Ferenc pápa leírja a fenntartható fejlődés szükségességét.
Az átadáskor Ola Källenius megköszönte Ferenc pápának és az összes érintettnek, és hangsúlyozta a Mercedes-Benz fenntartható üzleti stratégiáját:
“Az új Popemobile-val Ferenc pápa az első pápa, aki egy teljesen elektromos Mercedes-Benz-ben utazott, amikor nyilvános fellépéseket tett. Ez különleges megtiszteltetés cégünk számára, és szeretnék köszönetet mondani Őszentségének a bizalmáért. Ezzel a Popemobile-val egyértelmű felhívást küldünk az elektromobilitásra és a szén-dioxid-mentesítésre is. A Mercedes-Benz nemcsak a speciális és az egyéni – kifejezést jelenti, hanem a nettó szén-semleges feltételek következetes megteremtését is.[1] új autópark 2039-ben. ”
Ola Källenius, a Mercedes-Benz Group AG igazgatóságának elnöke
Egyedülálló élmény: Ferenc pápa meghívja a részt vevő csapattagokat Grazból, Sindelfingenből és Rómából
Ola Källeniust Britta Seeger, az értékesítésért és marketingért felelős igazgatósági tag és Marc Langenbrinck, a Mercedes-Benz Italia vezérigazgatója kísérte a találkozón, közvetlenül a Szent Péter-bazilikán kívül. De a Szent Atya azokkal is találkozott, akik kifejlesztették és felépítették új járművét. Ezért a tervezés, a kutatás és fejlesztés, a gyártás, az értékesítés és a marketing alkalmazottait is meghívták az eseményre, és sok más érintett személy nevében át tudták adni a “járművet. Az átadást egy privát közönség követte a pápával. Graz (A), Sindelfingen (D) és Róma (I) szakemberekből álló csoport körülbelül egy évig működött együtt. A projektet a római csapat irányította, míg az elektromos hajtást a grazi csapat adaptálta. A Sindelfingen szakértői készítették a karosszériát,belső szerelvények és testreszabott berendezések hagyományos kivitelezéssel.
Kézzel készített modell: A jármű részletei az új G580 alapján, EQ technológiával
Az új G580 elektromos hajtása EQ technológiával (kombinált energiafogyasztás: 30,4–27,7 kWh / 100 km | Kombinált CO ₂ kibocsátás: 0 g / km | CO ₂ osztály: A)[2] úgy alakították ki, hogy teljes mértékben kihasználja a négy közeli kerék motor előnyeit a nyilvános fellépések lassú utazásainak speciális céljaira.
A hátsó ülésen a pad ülését központilag elhelyezett és állítható magasságú együlés váltotta fel. Ez a forgó főülés lehetővé teszi a rugalmas mozgást és a különböző szögekből álló közönség megkeresését. Az együlés mögött két különálló ülés van beépítve a bal és jobb oldalra további utasok számára.
A tetőt eltávolítottuk a B-oszlopnál, és maga a B-oszlop harmonikusan átalakult az oldalfalba, hogy félreérthetetlen oldalprofilt hozzon létre. Eső vagy rossz időjárási körülmények esetén egy külön keménytető védelmet nyújt az utasok számára. A bal hátsó ajtót a – szakemberek eltávolították és újraépítették a hagyományos autóbusz-építési stílusban – egyetlen darabból, és zökkenőmentesen hegesztették a karosszériába. A jobb oldalon a hátsó ajtó zsanérai az ellenkező oldalra kerültek.
A korábbi Popemobileshez hasonlóan a járművet kívülről klasszikus gyöngyfehérre festették.
Hosszú hagyomány: A Mercedes-Benz járművek története a Vatikán számára
A Mercedes-Benz közel 100 éve gyárt járműveket a katolikus egyház vezetőjének, utazásainak és nyilvános fellépéseinek. Az első ilyen típusú jármű egy Nürburg 460 Pullman szalon volt XI. Pius pápa számára 1930-tól. Abban az időben a Mercedes-Benz megkapta a szállítási szerződést a harmonikus átfogó csomag – miatt, és mivel a csapat akkoriban a korábbi kocsik fontos jellemzőjét átadta a járműnek: Két méltósággal és más személyzettel történő utazás lehetősége összecsukható ülések. Az 1960-as években XXIII. János 300 Landaulet-t kapott automatikus sebességváltóval és meghosszabbított tengelytávval. Utódja, VI. Pál kezdetben egy 600 Pullman Landaulet-et, később egy 300 SEL – -et is használt Landaulet-ként. Az 1980-as években II. János Pál az első hivatalosan Popemobile nevű járművet használta a Szent Péter téren zajló eseményekre,módosított 460-as sorozatú G modell. 2002-től egy 463-as G 500 sorozatot használt, amelyet utódai, XVI. Benedikt és Francis is használtak. Időnként a Mercedes-Benz M-osztályon és a GLE-n alapuló, speciálisan tervezett autókat is használtak. A szolgálatból való nyugdíjazásuk után néhány Popemobile-t megtekintették a Vatikánban és a stuttgarti Mercedes-Benz Múzeumban.
Britta Seeger, Marc Langenbrinck, Gorden Wagenerand részt vevő csapattagok nyilatkozata
“Minden vásárló számára tökéletes Mercedes-t építünk –, beleértve majdnem 100 éve a Vatikánt. Örülünk, hogy teljesíthetjük a Szent Atya elektromos Popemobile iránti kívánságát, és különösen büszkék vagyunk arra, hogy képesek vagyunk a járművet az ő igényei szerint felépíteni. Ez a szem szintű együttműködés mélyen tiszteletben tart minket, és a fenntartható változás értékes szimbóluma. ”
Britta Seeger, a Mercedes-Benz Group AG igazgatótanácsának tagja, az értékesítésért és marketingért felelős
“A G-osztály a Mercedes-Benz egyik leg ikonikusabb járműve, és büszkék vagyunk arra, hogy ebben a hagyományban járműveket fejleszthetünk a Szent Atya számára. Az első teljesen elektromos G-osztály ötvözi a fenntarthatóságot, az elegáns kialakítást és a maximális funkcionalitást. Nagy megtiszteltetés számunkra, hogy ma bemutathatjuk ezt a különleges járművet Ferenc pápának. ”
Gorden Wagener, a Mercedes-Benz Group AG tervezési igazgatója
“Ma egy fontos pillanatot tapasztalunk meg, amely aláhúzza azt a mély köteléket, amely több mint fél évszázadon keresztül egyesítette a Mercedes ‑ Benz Olaszországot és a Vatikánt. Amint Ferenc pápa hangsúlyozza, az üzleti életnek a közösség szerves részét kell képeznie. Ezért nagy megtiszteltetés számunkra, hogy hozzájárulunk ehhez az egyedülálló projekthez. A Mercedes-Benz Olaszország nagy családjának nevében szeretném kiterjeszteni a Szent Atyára őszinte kívánságaimat jólétére és Magisterium eredményes folytatására. Várakozással tekintünk egy csodálatos jubileumra, és biztosak vagyunk abban, hogy a ‘Papamobile ’ értékes támogatást fog nyújtani Őszentségének a sok rá váró elkötelezettségben. ”
Marc Langenbrinck, a Mercedes-Benz Cars Italy értékesítése és a Mercedes-Benz Italy vezetője
“Nagyon büszke vagyok arra, hogy hozzájárultam az elektromos Popemobile-hoz. Az első vázlattól a végső kijelentkezésig a csapat munkáját nagy szenvedély, professzionalizmus és a feladat tiszteletben tartása jellemezte. A jármű hihetetlen mennyiségű kézi munkát és szenvedélyt képvisel –, de tele van a legkorszerűbb technológiával is. Az a tény, hogy Ferenc pápa meghívott minket, hogy személyesen adja át, valójában mindent felülmúl. Ez egy olyan élmény, amelyről elmondja unokáinak. ”
Klaus Millerferli, a Mercedes-Benz AG fejlesztési mérnöke Sindelfingenben
“A G-osztályhoz hozzászoktunk, hogy napi szinten az egyik leg legendásabb és ikonikusabb Mercedes-Benz modellel dolgozzunk. Jármű építése a pápa számára szintén nagyon különleges számunkra –, de még itt is van tapasztalatunk. Az egész grazi csapat nagyon boldog és büszke arra, hogy a Vatikán ismét a G. ” -re támaszkodik.
Peter Zotter, a grazi Mercedes-Benz G GmbH fejlesztési mérnöke
[1] A nettó szén-semleges azt jelenti, hogy a szén-dioxid-kibocsátást, amelyet a Mercedes-Benznél nem kerülnek el vagy csökkentenek, kompenzálják a hitelesített ellentételezési projektek.
[2] A meghatározott értékeket a WLTP (világszerte harmonizált könnyű járművek vizsgálati eljárása) mérési módszerével határozták meg. A megadott tartományok az ECE piacokra vonatkoznak. Az autó energiafogyasztása és CO ₂ kibocsátása nemcsak az üzemanyag vagy az energiaforrás hatékony felhasználásától függ az autó, hanem a vezetési stílustól és más nem műszaki tényezőktől is.