A Valhalla volt leg…

  • A Valhalla ágazatot határoz meg, amely meghatározza a közúti és a pálya képességét
  • 1079PS / 1100Nm PHEV hajtómű egyesíti a testreszabott 828PS lapos sík hajtókar 4,0 literes kettős turbó V8 motort három E-motorral, amelyek további 251PS-t szolgáltatnak
  • Képesek elektronikusan korlátozott maximális sebességre, 350 km / h (217 mph) és 0-100 km / h (62 mph) 2,5 másodperc alatt
  • A két első tengelyű E-motorok megkönnyítik a nyomatékvektorálást, a hátramenetet, a nyomaték kitöltését és a csak EV-hajtás üzemmódot, valamint a regeneráló fékezést
  • Teljesen új, hibridizált, 8 sebességes kettős tengelykapcsoló-váltó, nagy érzékenységű, hidraulikusan működtetett elektronikus hátsó differenciálművel
  • Az aktív aerodinamika 600 kg-ot meghaladó erőt ér el és tart fenn 240 km / h és 350 km / h között. A rendszer DRS és légfék funkciókat is tartalmaz
  • Valhalla részesült abban, hogy közvetlenül együttműködik az Aston Martin Performance Technologies-szel (AMPT) a dinamika, az aerodinamika és az anyagok kulcsfontosságú területein.
  • A termelés 2025 második negyedévében kezdődik. 999 egységre korlátozva.

A Formula 1 teljesítményorientált módszertanának és technológiájának összeolvadása® látványos dizájnnal és szikrázó vezetési dinamikával a Valhalla rendkívüli hatókörű szuperautó. A fejlett szakaszban történő fejlesztéssel eljött az idő, hogy felfedje az Aston Martin mérföldkőnek számító középmotoros hibrid szuperautójának részleteit.

A Valhalla a végső vezető szuperautójának felel meg, és a ‘elsők ’ autója: az Aston Martin első sorozatában gyártott középmotoros szuperautó és első plug-in hibrid, amely a marques első gyártású járművet szállítja dedikált EV sorozatú képességgel. Ez az első modell, amely a testreszabott 4,0 literes iker-turbó lapos hajtókarú V8 motort használja – a legjobban teljesítő V8 motor, amelyet valaha az Aston Martin – -hez szereltek fel, és ez az első, amely a márka teljesen új 8 fokozatú kettős tengelykapcsoló-átvitel (DCT), amely magában foglalja az e-motort és az elektronikus hátsó differenciálművet (E-diff).

Valhalla új tervezési nyelvet is debütál. Extrém szuperautó-teljesítmény, friss formában és arányban kifejezve, a hibátlan Aston Martin hibátlan, megszakítás nélküli vonalakkal rendelkezik, és ötvözi azokat az innovatív, nagy erővel bíró aktív aerodinamikával. Szoros együttműködés az Aston Martin Performance Technologies-szel (AMPT) – az Aston Martin Aramco Formula 1 tanácsadó karjával® A dinamikáról, az aerodinamikáról és az anyagokról szóló – csapat a tudás és készségek extra dimenzióját hozta a Valhalla tervezéséhez és fejlesztéséhez. Ez a létfontosságú hozzájárulás segített az Aston Martinnak a szuperautó-technika és a teljesítmény határainak kitolásában egy olyan autó szállításához, amely úton ragyog és a pályán virágzik.

Az Aston Martin vezérigazgatója, Adrian Hallmark számára a Valhalla kifejezi az ultra-luxus teljesítménymárka jövőbeli jövőképét; “Négy évvel ezelőtt elindultunk az Aston Martin márka átalakításához azáltal, hogy átvettük történelmi és páratlan luxushitelesítő adatait, és hozzáadtuk a legmodernebb F1-et® inspirált technológia és osztályvezető teljesítmény azzal a céllal, hogy átvegye a világ legsikeresebb márkáit.

“A kritikus elismerés céljából elindított sportkocsik következő generációjával most hozzáadjuk portfóliónkhoz az első középmotoros sorozatú Aston Martin gyártást, a végső vezető szuperautót. Papíron és pályán a Valhalla szállítja a leginkább sofőr-központú, technológiailag legfejlettebb szuperautót, valódi hiperkocsi teljesítményével, és úton ugyanolyan használható és élvezetes, mint bármelyik Aston Martin. Egyedülálló ajánlat, amelyet a piac legelegánsabb és legizgalmasabb termékének terveztek.

“Megtanultuk másképp gondolkodni, mint a végső hiperkocsi, Aston Martin Valkyrie kifejlesztése és Adrian Newey-vel való együttműködés. Ez az ismeretek és az új módszertan lehetővé tette számunkra, hogy építhessünk a múltbeli sikereink erősségeire és az Aston Martin mint osztályvezető technológiai, teljesítmény- és tapasztalati vállalat pozíciójára ügyfeleink számára, akik az Aston Martin története új darabjának őrzői lesznek, Valhalla. ”

TECHINCAL ÁTTEKINTÉS

Ez a könyörtelen kiválósági törekvés azt mutatta, hogy Valhalla specifikációja jelentősen fejlődik az eredeti koncepcióból, jelentős haszonnal járva az energiateljesítmény, az erő és a dinamikus képesség terén. Ennek központi eleme a Valhalla osztályának legjobb 1079PS és 1100Nm nyomatékú hibrid hajtóműve, amely 828PS 4,0 literes kettős turbó V8 motort és három elektromos motort tartalmaz (amelyek közül kettő az első tengelyt hajtja), és további 251PS-t eredményez. A belső égésű motor (ICE) 207PS / liter, ami a legnagyobb fajlagos teljesítmény bármely Aston Martin-tól. Egy teljesen új, 8 sebességes DCT sebességváltó hajtást küld a hátsó tengelyre, másodperces osztási időket és izgalmas váltási karaktert biztosítva. A teljesítménycélok között szerepel a 0–100 km / h (62 mph) gyorsulás 2,5 másodperc alatt és az elektronikusan korlátozott 350 km / h (217 mph) maximális sebesség.

A forradalmi Aston Martin Valkyrie által támogatott aktív aerodinamika több mint 600 kg erőt generál. Ezt a számot 240 km / h (149 mph) sebességgel érik el, majd egészen a Valhalla 350 km / h (217 mph) maximális sebességéig tartják, aktív aerodinamika segítségével, hogy fokozatosan csökkentsék az első és a hátsó szárnyat ’ támadási szöget ‘vérzés ’ túlzott erő a sebesség növekedésével, ezáltal tartva a vezető burkolatának egyensúlyát

Kifinomult integrált járműdinamikai vezérlés (IVC) elektronikai monitor felfüggesztés, fékezés, kormányzás, aktív aerodinamikai és erőátviteli rendszerek az optimális teljesítmény és a vezető csatlakoztatása érdekében minden helyzetben. A Valhalla négy vezető által választható hajtási módjával összhangban az IVC folyamatosan alakítja a Valhalla dinamikus jellegét a jármű viselkedésének és a vezető igényeinek figyelemmel kísérésével. A pontos kalibrálás révén ez a rendkívül összetett és kifinomult rendszer szerves, természetes érzésvezetési élményt nyújt. Az egyik, amely könnyedén és zökkenőmentesen növeli játékát, hogy új teljesítménymagasságot és vezetői elkötelezettséget érjen el. 

Indításkor a Valhalla alapértelmezés szerint a Sport módot választja, és a sofőr képes manuálisan kiválasztani a Pure EV, a Sport + és a Race alternatív meghajtó módokat. Mindegyik üzemmódnak megvan a maga kombinációja a hajtómű beállításaival (ideértve a nyomatékvektorálást és a hibrid rendszerintegrációt), plusz a felfüggesztés merevsége, az aktív aero és a kormányzás kalibrálása a különálló vezetési karakterek számára. Tiszta EV módban a hajtás csak az első tengelyű motorokból származik, 14 km-es távolsággal és a maximális sebességgel 140 km / h (80 mph) korlátozva.

A négy meghatározott hajtásmóddal az illesztőprogramok a középső veremben lévő forgó segítségével választhatják meg a választott módot. Tapintható vezérlés a vezető és a gép közötti maximális kölcsönhatás érdekében. Minden hajtásmódot célzottan kalibrálnak, hogy a vezető megkülönböztetett és differenciált élményt kapjon. Tiszta EV-ben, csendes az indulásról, és az a mód, amellyel elképzeljük az ügyfeleket, hogy indítsák és fejezzék be utazásukat. Amint az akkumulátor lemeríti a töltöttségi állapotát, a Valhalla automatikusan átvált az EV-ről a Sport-ra. A Sport bekapcsolja a 4,0 literes Twin-Turbo V8 motort, és hibrid szuperautóként hajtja a Valhalla-t, kombinálva az elektromos első tengely pillanatnyi nyomatékát a V8 izgalmas teljesítményével. A színház Sport + -be történő tárcsázása révén a Valhalla maximálisan elérhető a nyitott út dinamikus izgalmához. A verseny mód a végső teljesítményről szól, a versenypályára összpontosítva,és az aktív aerodinamika bevonása.

Tiszta EV, Sport és Sport + módban az aktív hátsó szárny továbbra is a Valhalla elegáns sziluettjének fenntartása érdekében marad. Verseny módban a hátsó T-szárny 255 mm-rel megemelkedik az erős hidraulikus kosoknál a maximális erő érdekében.  A jellegzetes és aktív hátsó szárnyakkal együtt a Valhalla rejtett aktív első szárnyat alkalmaz, közvetlenül az első tengely előtt, ez egy olyan elem, amely elengedhetetlen ahhoz, hogy Valhalla hogyan irányítsa a levegőt verseny módban. Egy technikai diadal, amelyet egyetlen mechanizmussal fejlesztettek ki a több felület közötti légáramlás szabályozására és kezelésére, az aktív első szárny úgy van beállítva, hogy minimalizálja az alapértelmezett helyzet húzását. Ha a verseny üzemmódot választja, az első szárny a maximális erő üzemmódba vált, teljes mozgástartományban, beleértve egy automatizált DRS funkciót is, amikor a jármű meghatározza, hogy le kell-e ürítenie az erőt. Fékezés alatt, verseny módban,a hátsó szárny dominánsan légfékként fog működni, és az aktív első szárnyal párhuzamosan működik, hogy elmozdítsa a nyomás egyensúlyát és biztosítsa az optimális stabilitást, ha hihetetlen fékteljesítményt nyújt.

Az Aston Martin járműteljesítmény-igazgatója, Simon Newton számára a Valhalla fejlesztése egyedülálló és kifizetődő utazás volt: “A mérnöki és járműdinamikai csapatok számára az volt a kihívás, hogy először hasznosítsák a Valhalla hibrid hajtóműjét. az aktív aerodinamika és az integrált dinamikus vezérlőrendszerek kombinációján keresztül. 1079PS és 1100Nm esetén rendkívüli teljesítmény adható. A kihívás a következő szintű sebesség, pontosság és izgalom elérése a pályán, miközben megőrzi egy élvezetes és nagyon érzelmi szuperautó jellemzőit, amikor úton halad. Ez a példátlan dinamikus sávszélesség választja el Valhalla-t az osztály riválisaitól ”.

POWERTRAIN

A Valhalla hibrid hajtóműve egy új, 828PS 4,0 literes kettős turbófeltöltésű V8 motort kombinál három elektromos motorral, amelyek további 251PS-t tesznek ki; két E-motort szerelnek fel az első tengelyre, és egy harmadik E-motort beépítenek az új, 8 sebességes DCT sebességváltóhoz, amely dedikált hajtást küld a hátsó tengelyre.

Az E-motorok hármasát egy fejlett nagy teljesítményű akkumulátor (HPB) rendszer hajtja, amelyet kifejezetten teljesítmény-központú PHEV erőátvitelhez terveztek. Az ultrahatékony dielektromos hűtőrendszerrel az akkumulátor ötvözi a töltési állapotát, hogy kielégítse a gyakori és egymást követő energiaigényeket a gyors energiaelnyeléssel és a nagyteljesítményű sűrűséggel. Ez azt jelenti, hogy egy lelkes meghajtón a teljes energiapotenciál azonnal felhívható, míg a lassuláskor erős a regeneráció.

A HPB hűtőrendszere egy csúcstechnológiájú, elektromosan nem vezető hűtőfolyadékot kering az egész akkumulátoron keresztül, biztosítva, hogy mindegyik 560 egyedi celláját optimális hőmérsékleten tartsák, hogy biztosítsák a maximális teljesítmény következetes leadását.

Az első tengelyt kizárólag egy innovatív Radial Flux belső állandó E-motor hajtja, amelyet kizárólag a Valhalla számára terveztek, mindegyik motor 18,1 PS / kg-ot generálva. Az EV üzemmód kiválasztásakor a Valhalla kizárólag az első tengelyről hajt. Ezek az első E-motorok egyedülálló módon be vannak építve az egyedi gyártású P4 első elektromos meghajtó egységbe, hogy lehetővé tegyék az első kerék nyomatékának vektorálását. Az összes lehetséges nyomaték és teljesítmény kinyerése és a rendkívül kompakt csomagtérigény elérése érdekében a P4 egység aszimmetrikus rotoron belül piacvezető, nagy szilárdságú Neodímium Iron Boron mágneseket alkalmaz. Az újonnan kifejlesztett hűtési stratégia támogatásával az E-motor aktív Stator és Rotor Oil hűtéssel rendelkezik, hogy csökkentse a hőmérsékletet és következetesen fenntartsa a maximális teljesítményt a legigényesebb vezetési forgatókönyvek esetén.

A hátsó tengelyt a V8 motor hajtja, a DCT sebességváltóba beépített harmadik villamos motor további hozzájárulásával. Az Aston Martin Vantage, DB12 és DBX707 modelljeiben található V8-mal ellentétben a Valhalla új motorja száraz olajteknő kenőrendszert alkalmaz, hogy megfelelő olajellátást biztosítson még a versenypálya nagy oldalirányú erői mellett is. Egy másik jelentős különbség a sík főtengely, ahol a forgattyúcsapok egy 180 fokos eltolással vannak beállítva.

A sík V8 meggyulladása váltakozik az egyik hengerbankból a másikba, kiküszöbölve a V8 keresztirányú gáz maradványkibocsátását. Az összes henger egységesebb égése lehetővé teszi a motor teljesítménypotenciáljának optimális kihasználását és élesebb választ ad.

Az új vezérműtengelyek és az új kipufogócsonkok tovább javítják a gázcserét. A dugattyúkat nagyobb csúcsnyomáshoz tervezték, miközben súlyuk is optimalizált. A két ikergörgős turbófeltöltő görgőscsapágyra van felszerelve, ami tovább fokozza a válaszukat. Itt nagyobb kompresszorkeréket használnak, amely lehetővé teszi a turbók számára, hogy óránként csaknem 20% -kal növeljék a levegőt, mint az Aston Martin legerősebb keresztirányú V8 motorja, amelyet a DBX707 tartalmaz.   

Az első és a hátsó tengely között nincs fizikai kapcsolat. Ehelyett a két tengelyt folyamatosan figyeli és kezeli a Valhalla legmodernebb IVC és integrált teljesítményfék rendszerei. Nyomaték-vektorálás az első tengelyen és a hátsó tengely elektronikus korlátozott csúszású differenciálmű (E-diff) vezérlőhajtása mind a négy kerékre, a dinamikus igényeknek megfelelően, hogy tökéletesen keverjék össze a tapadást, a stabilitást és a kezelhetőséget, fokozott kormányzási pontossággal és semleges kezelhetőséggel egyensúly.

A hajtómű befejezése egy teljesen új, 8 sebességes DCT sebességváltó. Az Aston Martin számára tervezett és épített új lapátváltó sebességváltót kifejezetten a hibrid korszak számára fejlesztették ki, és beépített elektromos motorral rendelkezik. Ezt az E-motort a 4,0 literes twin-turbo V8 motor elindításához, a nagyfeszültségű akkumulátorok feltöltéséhez és a motor elősegítésére szolgáló nyomaték kitöltéséhez használják. Támogatja a sebességváltó szinkronizálását is, lehetővé téve az Aston Martin mérnökeinek, hogy hangolják a sebességváltó karaktert és elérjék az osztályban a legjobb műszaksebességet. Az EV üzemmód kiválasztásakor a Valhalla kizárólag az első tengelyről hajt. Nincs hátrameneti fokozat, hátrafelé hajtás, hanem az első tengely E-motorjai biztosítják minden hajtási módban.

A Valhalla az intelligens nyomaték-töltés, az E-Boost és a Loadshift funkciók kombinációját is alkalmazza, hogy a hibrid hajtóműből maximális teljesítményt és hatékonyságot nyújtson, miközben a lehető legjobb vezetési élményt nyújtja a Valhalla hibrid hajtási módjai között.

A nyomaték-töltés és az E-növelés javítja a teljesítményt és a reakciót azáltal, hogy az elektromos motorokból meghajtást használnak az iker-turbófeltöltésű V8 motor máris fantasztikus teljesítményének támogatására. Ennek a legmodernebb hibrid hajtóműnek az előnyei teljesen világossá válnak, amint a vezető belép a gázpedálba, a Torque Fill enyhíti a turbó késés legrövidebb pillanatát az elektromos motorokból táplált azonnali nyomatékkal, amíg a turbófeltöltők a szükséges szintű lendületet biztosítják.

Az E-boost kiterjeszti a nyomaték-töltés működését, lehetővé téve, hogy a teljes vonóerő meghaladja a kizárólag a belső égésű motor által biztosított maximális teljesítményt. Az E-boost használatával sikerül biztosítani annak hatását, hogy továbbra is konzisztens maradjon: a Loadshift és a fékezés regenerálása az elektromos energia feltöltésére szolgál.

A DCT-be beépített P2.5 villamos motor felhasználásával a Loadshift figyeli az energiafelhasználást és a felhasználást annak biztosítása érdekében, hogy azt a lehető leghatékonyabban tárolják vagy telepítsék. A legtöbb normál egyensúlyi állapotú vezetési helyzetben a V8 motor terhelése minimalizálható a jobb üzemanyag-fogyasztás elérése érdekében. Ha a terhelés növekszik, a többlet energiát a nagyfeszültségű akkumulátor tárolja. Ha a motor működési hatékonysága alacsony –, például alapjáraton vagy lassan mozgó stop-start forgalomban –, akkor a motor automatikusan kikapcsol, és az elektromos hajtás Sport üzemmódban van bekapcsolva. A fékregeneráció tovább növeli a hatékonyságot azáltal, hogy a kinetikus energiát fékezés vagy lassulás során betakarítja, és a HV akkumulátorban tárolja későbbi telepítés céljából.

A Valhalla hőkezelésének optimalizálása érdekében az autó egész területén kiterjedt hűtési hálózat működik, amely szabályozza a Plug-In Hybrid Powertrain-t, hogy a vezető kinyerje a végső teljesítményt. Három magas hőmérsékletű radiátor található az autó elején a 4,0 literes Twin-Turbo V8 motor számára, amely a jármű orra mentén van elrendezve, egy kisebb hűtőberendezéssel a nagyfeszültségű rendszerhez és egy kondenzátorral a hűtőközeg-rendszerhez, hűtve a kabinot és az akkumulátor. A kagyló belsejében elrejtve, mivel nincs szükség légáramra, az akkumulátor további hűtőjét a hűtőközeg-rendszer táplálja, miközben az AC-rendszer lehűti a hűtőközeget. Az F1®Az inspirált tetőkanál két légtöltő hűtőt táplál, amelyek közvetlenül a motor fölé vannak felszerelve. Ennek az alkatrésznek a tervezésekor új szerelési stratégiát alkalmaztak, hogy több mint 5 kg-ot megtakarítsanak. A kiterjedt hálózatot a két oldalsó radiátor táplálja, amelyet az autó oldalán az ajtó elforgatható lapátok vezetnek, a motorolaj bal oldali hűtője és a hajtóműolaj jobb oldali hűtője.

CHASSIS & FÉKEK

A Valhalla magjában egy egyedi szénszálas kád található a maximális merevség érdekében, minimális súlybüntetéssel, az alsó szakasz súlya csak 74,2 kg. Az AMPT tervezte és tervezte, amely magasan specializált F1-et alkalmaz® szakértelem és műszaki képességek a motorsport csúcsán túl, a Valhalla szerkezete a legmodernebb kompozit technológia terméke. A Valhalla magjában lévő szén-monokokk elősegíti a száraz, könnyű, 1655 kg-os tömeg elérését, így a teljesítmény / tömeg arány 652PS / 1000 kg.

A Valhalla szénszerkezetét az Aston Martin számára kifejlesztett szabadalmaztatott technológiával hozták létre. A szerkezet felső és alsó részét szénszálból öntik, gyanta-transzfer-formázási folyamat (RTM) és F1 kombinációjával® származtatott autokláv technológia.  Az eredmény egy egyedülálló, rendkívül merev, erős és könnyű utascella, amely az osztály legjobb dinamikus szerkezeti tulajdonságait és kiemelkedő biztonságát nyújtja anélkül, hogy veszélyeztetné a vezető és az utas ergonómiáját.

Az alumínium alkeretek a kád elülső és hátsó részéhez vannak rögzítve. Az első végén a Formula 1 található® stílusos tolórudak első felfüggesztése, beépített rugókkal és lengéscsillapítókkal. A lengéscsillapítók fedélzeten történő mozgatásával a Valhalla számára előnyös a jobb légáramlás a kerékívben, párosítva a kerék feletti első sárvédő célzott kivágásával, amely csökkenti a kerékívben a légnyomást és csökkenti a húzódást. A kerékívből történő légáramlás javulását az ajtó elforduló lapátok irányítják, hogy a hátsó olajhűtőket szándékosan táplálják jobb minőségű levegővel. Tervezés és csomagolás szempontjából a fedélzeti lengéscsillapító rendszer lehetővé tette az alsó testfelületet az A oszlop előtt, hatékony csomagolása nagyobb helyet biztosít az első tengelyű villanymotorok és az első hűtőrendszer számára.

A hátsó rész egy nagyon hatékony 5link felfüggesztési rendszer körül épül. A Bilstein pontos és ultrareaktív DTX adaptív lengéscsillapítóinak testreszabott fejlődése elöl és hátul van felszerelve. A Valhalla különféle dinamikus vezetési módjainak kivételes teljesítménytartományának biztosítása érdekében a Sport és a Sport + a testvezérlés finomítását és optimális egyensúlyát, a dinamikus mozgékonyságot és az útvezetés megfelelőségét kínálja, a versenymód pedig sokkal nagyobb támogatást és irányítást vezet be a Valhalla aktív aerodinamikai erője a pályán történő maximális teljesítmény érdekében.

A Valhalla fékrendszerét szintén megtisztították, hogy valóban átjuthasson e két szélsőség között. Progresszív megállási teljesítmény az úthasználat során, elegendő egyenes késleltetési tartalékkal a pályán történő vezetéshez. Ezeket a jellemzőket egy új integrált teljesítményfék-rendszer gondos hangolásával érik el, amely lehetővé teszi a pedál érzetének finomhangolását a teljes lassítási tartományban. Ez biztosítja a pontos, ösztönös modulációt a szilárd, bizalmat ösztönző pedál érzésének köszönhetően, akár szerény fékbemenetek készítésével, akár maximális megállási teljesítmény igénylésével a megnövekedett sebességtől.

Az első tengelyen 410 mm-es szén-kerámiafék (CCB) tárcsákkal és hátul 390 mm-rel a Valhalla fékrendszerét kifinomult fék-vezeték-technológia vezérli. A pályahasználat nehézségeire tervezték, és az útvezetés árnyalt igényeihez igazították, a Valhalla fékei látványos keverékei az erőnek és a pontosságnak.

Szénszállal megerősített és egy további kerámia súrlódási réteggel borított kerámia anyagmaggal ezek a CCB fékek jelentős tömegcsökkentést eredményeznek a hagyományos öntöttvas tárcsákhoz képest, kiváló hő- és tartóssági tulajdonságokkal együtt. A 6-dugattyús elülső és 4-dugattyús hátsó szellőztetésű monobloc féknyeregekkel, amelyeket közvetlen tömegű légárammal táplálnak a dedikált csövekből a folyamatos hűtés érdekében, a Valhalla óriási megállási képességgel rendelkezik. A fékrendszert kifejezetten a Valhalla számára tervezték, amely magában foglalja a Brembo szénkerámi fék (CCB) technológiáját. Ez a rendszer a legnagyobb kombinált első és hátsó fékszerelvényeket tartalmazza, amelyeket valaha használtak az Aston Martin sportkocsikban. Széles körű szimulációt és fizikai fejlődést hajtottak végre a fékhűtés teljesítményének optimalizálása érdekében,beleértve a számítógépes folyadékdinamika (CFD) elemzését, a véges elem elemzését (FEA) és a szigorú fizikai tesztelést a különféle globális áramkörökben és a szélcsatorna környezetében. A féknyeregeket úgy tervezték, hogy zökkenőmentesen integrálódjanak a hűtőrendszerbe, szellőztetett dugattyúkkal, hogy javítsák a légáramot és a hűtési hatékonyságot mind a fékbetétek, mind a féknyereg belső részein.

Ez a megközelítés garantálja, hogy a hőmérsékletet hatékonyan szabályozzák a nagy teljesítményű vezetési körülmények között. A teljesítményre való összpontosítás ellenére a fékrendszer finomítása továbbra is prioritás, nem pedig kompromisszum. Folytattuk az osztályban a legjobb Aston Martin fékpedál-DNS-t, jó támogatást nyújtva a pedál-seprés során, megfelelő szintű válaszokkal párosítva az instil bizalomra, és a moduláció könnyűsége egy lineáris, sportos érzéspedálon keresztül. Mindez az integrált fék (IPB) bevezetésével végül csökkenti a reakcióidőt és nagy szintű ellenőrzést eredményez.

Verseny módban a Valhalla súrlódó fékrendszerét az Active Aerodynamics egészíti ki, amely az első és a hátsó aktív aerodinamikai felületeket úgy állítja be, hogy Airbrake legyen. Ejtőernyőként viselkedve, hogy jelentősen megnövelje a húzódást a nehéz fékezés során, az Airbrake nagyobb erőt is gyakorol az autó hátuljára. Az aerodinamikai erő használata a súlyátadási erők ellensúlyozására javítja a kemény fékezés stabilitását. A megnövekedett húzás segít csökkenteni a megállási távolságokat és javítja a fékezési időket.

A regeneratív fékezés az Aston Martin Valhalla egyik fő jellemzője, növelve az elektromos hajtáslánc használható tartományát, és az egyébként elpazarolt energiát ismét felhasználhatóvá téve az első tengelyű E-gépet a fékenergia átalakításához és a nagyfeszültségű akkumulátorban történő tárolásához. A Valhalla a regeneráció két formáját használja; A CAT B az első E-motoron keresztül, ahol a vezető fékezi, és a CAT A, ahol a regenerációt a hátsó E-motoron keresztül hajtják végre, amikor a vezető felemeli a fojtószelepet.

A regeneráló energia átalakításának nagy részét akkor érik el, amikor a vezető fékezi, és a kért lassulást aktívan elosztják az első villamos motorok és a hagyományos súrlódó fékek között. Ez azért lehetséges, mert az autó beépített fékkel rendelkezik, amely egy fék-vezeték rendszer, amely elválasztja a vezetőt a tényleges fékektől és integrálódik az IVC rendszerbe, lehetővé téve annak aktív használatát a teljes ABS fékezés során, új alkalmazás észrevehető előnyökkel, ha pályán halad.  Egy további műszaki diadal, a regeneráló fékezés a nyomatékvektor rendszerrel van összekapcsolva, amely lehetővé teszi a kerék egyedi regenerációs nyomatékának elosztását az első tengelyen.

JÁRMŰ-DINAMIKA

A Valhalla mind az úton, mind a pályán kiemelkedik, és a járművezetők elkötelezettségére, agilitására és dinamikus kiválóságára összpontosít, az aktív aerodinamika és a nyomaték-vektorálás egyedülálló kombinációjával.

A Valhalla figyelemre méltó kezelhetősége és dinamikus viselkedése szempontjából egy kifinomult nyomatékvektor-rendszer található. Az első tengelyen elhelyezkedő két villanymotor segítségével az egyes kerekek változó nyomatékát függetlenül táplálják, a Torque Vectoring-et az autó agilitásának és stabilitásának fokozására használják.

A nyomatékvektorálás (E-TV) az Aston Martin fejlett és integrált járműdinamikai vezérlő (IVC) rendszerének kiterjesztése. Az első, a DB12-ben bevezetett IVC rendszert még tovább fejlesztették a Valhalla számára, zökkenőmentesen hozzáadva a nyomatékvektorálást, az elektromos négykerék-meghajtású elosztást (E-AWDD) és a regeneráló fékezést, összhangban az E-diff, a Powertrain és az IPB fékrendszerrel. rendszer.

A Valhalla az E-TV-t használja a jármű kezelésének és érzésének beállításához az autó alapvető paramétereinek gyakorlatilag megváltoztatásával. Ez azt jelenti, hogy a vezérlőrendszer modell-alapú megközelítéssel állandóan kiszámítja a kívánt viselkedést. A paraméterek megváltoztatásával a kívánt járműmodellben az IVC automatikusan kiszámítja a szükséges nyomatékvektor mennyiségét. A nyomatékvektor kalibrálása elsősorban az ESP kiválasztott szintjétől függ, mivel az E-TV integrálva van az ESP vezérlési stratégiájába. A Valhalla ESP-je viszont az integrált teljesítményfék (IPB) része, amely egy vezeték nélküli fékrendszer, amely lehetővé teszi a regeneratív fékezés zökkenőmentes integrálását. Három mód áll rendelkezésre, az alábbiak szerint:

ESP-On

Az ESP-On fő célja, hogy az autót a lehető legjobban elérhetővé tegye a vezető számára, az E-TV-vel az autó korlátjának megközelíthetőbbé tétele érdekében. Ezt úgy érheti el, hogy az ESP korán cselekszik, hogy enyhítse a túl- és alulteljesítést, mielőtt olyan szintre fejlődik, ahol korrekciós kormányzási bemenetekre van szükség. A stabilitás fenntartásával anélkül, hogy minden képességgel rendelkező ESP beavatkozásra szükség lenne, a járművezetők fokozatosan haladhatnak az autó határa felé, anélkül, hogy bármikor megsértenék.

ESP-Race

Az ESP-Race növeli az agilitás és a kormányzási reakció érzetét, a Nyomaték Vektoring használatával a sarkok megtámadására a maximális oldalirányú teljesítmény határán. Az ESP beavatkozási küszöbét szintén megnövelik, lehetővé téve a képzett járművezetőknek, hogy a vontatás és az oldalsó tapadás határain kissé meghaladjanak, sőt kissé sodródjanak. Annak ellenére, hogy a szélsőségesebb vezetéshez hangolódik, az ESP-Race továbbra is kevésbé tapasztalt járművezetőknek nyújt háttértámogatást, hogy magabiztosan fedezze fel Valhalla megnövekedett képességeit azzal a bizonyossággal, hogy az ESP egy bizonyos csúszási szöget meghalad.

ESP-Off

Az ESP-Off esetében a Valhalla dinamikus képességének teljes köre szabadul fel. Az ESP-Off, amelyet a pályakörnyezetben a szakértő járművezetők élvezetére fejlesztettek ki, lehetővé teszi a tapadás és az oldalirányú gyorsulás korlátainak szabad túllépését, és a járművezetőt teljes ellenőrzés alá helyezi. Élvezésük elősegítése érdekében az E-TV-t úgy állítják be, hogy elérje a legmagasabb oldalirányú gyorsulást, és az autó egyensúlyának adaptálására, a kormányzási reakció élesítésére és az alacsony sebességű sarkok agilitásának fokozására, valamint a stabilitásra és a nyugodtabb válaszokra összpontosítva nagyobb sebesség.

Az E-TV mellett, amely elosztja a nyomatékot mind az első tengely motorjai között, a fejlett IVDC rendszer az autó elülső és hátsó nyomatékát is elosztja az elektromos négykerék-meghajtás-eloszlás (E-AWDD) segítségével. Modell alapú és teljesen integrált megközelítés, az E-AWDD kihasználja a kifinomult prediktív szoftverek erejét. A hattengelyes tehetetlenségmérő érzékelőkből származó információk alapján ez a szoftver valós idejű képet készít az útviszonyokról, összehasonlítva a modell alapú számításokat arról, hogy az egyes gumiabroncsok milyen közel vannak az oldalsó és a hosszanti tapadás határához.

Az egyes kerekek ezen megértése alapján a szoftver ezután zökkenőmentesen kezeli a nyomaték áramlását. Integrálva az IVC rendszerbe, az E-AWDD kéz a kézben működik az első tengelyű nyomatékvektorral és a hátsó tengely E-diff-jével, hogy pontosan megmérje és folyamatosan optimalizálja az egyes kerekekhez elért nyomaték mennyiségét.

AKTÍV AERODYNAMIKA

A Valhalla aerodinamikai megközelítése hasonló módon kezdődik, mint az F1® autó, a test alakjának minden elemével erőt generálva és minimalizálva a húzást. Valhalla-t azonban az F1 nem korlátozza® előírások, így részesülhet a teljesen aktív aerodinamikai rendszerek előnyeiből, amelyek elülső és hátsó része 600 kg-ot meghaladó erőt generál 240 km / h (149 mph) sebességgel. A Valhalla az aktív aerodinamika integrált rendszerét alkalmazza, amely ötvözi a mozgatható aerodinamikai felületeket és az alváz légáramának pontos kezelését. Ez lehetővé teszi a Valhalla számára az első és a hátsó erő adaptálását a tapadás, az egyensúly és a következetesség maximalizálása érdekében, vagy a húzás csökkentése érdekében, a helyzettől és a kiválasztott vezetési módtól függően. Ez lehetővé teszi a járművezetők számára, hogy a Valhalla alvázából és gumiabroncsaiból a lehető legjobbat nyerjék ki az autó teljes teljesítménytartományában.

Ez a nagy teljesítményű rendszer kulcsa a maximális kanyarodási képesség és a fékstabilitás erősítésének, azzal a további előnnyel jár, hogy a DRS magasodó 350 km / h (217 mph) maximális sebességet ér el. Ehhez a Valhalla erőteljes és pillanatnyi hidraulikus működtetést alkalmaz az aktív aerodinamika vezérlésére, a hátsó szárny rejtett aktív első szárnyakkal együtt működve, hogy fenntartsa az optimális aero-egyensúlyt. Az első osztó mögött az alsó padló felülete konkáv, alacsony nyomású területet hoz létre, amely erőt generál. A Valhalla első szárnya egyedülálló műszaki darab, amelyet Aston Martin és Valhalla testreszabott. Az első szárnyon történő mozgás szabályozza maga a szárny erőit és a levegő áramlását az alsó lapátokhoz.Az első szárny beépített hűtési bypass-tal is rendelkezik, hogy nagy sebességgel további húzást takarítson meg, amikor Valhalla-nak nincs szüksége annyira hűtésre.

A Valhalla integrált járművezérlő (IVC) elektronikai rendszeréből származó információk alapján az aktív hátsó kettős elem ‘T ’ szárny folyamatosan alkalmazkodik az erő optimalizálásához, a húzás csökkentéséhez vagy a féktávolság minimalizálásához verseny módban. Sport és Sport + módban a hátsó szárny továbbra is el van helyezve, hogy megőrizze Valhalla karcsú és elegáns profilját, csak akkor, ha a verseny mód be van kapcsolva.

Az első és a hátsó aktív aerodinamikai mechanizmusok lehetővé teszik a Valhalla számára, hogy kiválóan ellenőrizze az első és a hátsó tengely közötti erőeloszlást, ez döntő jelentőségű a stabilitás és a jármű teljesítménye szempontjából.

A több elemből álló hátsó szárny síkban helyezkedik el, hogy megteremtse az autó gyönyörű tiszta vonalait, miközben minimális húzással létrehozza az erő alapszintjét. Verseny módban a hátsó szárny 255 mm-rel felfelé húzódik, a Valhalla elektronikus rendszerei beállítják a szárny szögét az adott dinamikus forgatókönyv optimális egyensúlyának biztosítása érdekében. Ha Valhalla-t nehéz fékezésnek vetik alá, az aktív aerodinamika a hátsó szárnyat légfékként használja, és a húzás növelése érdekében 0,5 másodperc alatt megváltoztatja a támadási szöget. Ez a rejtett első szárnyhoz kapcsolódik, eltolja a repülőgép egyensúlyát és a nyomás középpontját a fék stabilitásának maximalizálása érdekében.

A Valhalla aprólékosan faragott aerodinamikai felületei csúcsteljesítményen működnek, és meghaladják a 600 kg erőt, ami elég nagy a nagysebességű kanyarodási képességhez és a gyorsulás és fékezés stabilitásához. 240 km / h-tól (149 mph) az erő állandó szinten marad, és aktívan sikerült ezen a számon maradni egészen a Valhalla elektronikusan korlátozott 350 km / h (217 mph) maximális sebességéig, a hátsó szárny támadási szöge fokozatosan csökkenve. a sebesség növekszik a húzás csökkentése érdekében, miközben fenntartja a megnövekedett és következetes dinamikus viselkedést a lehető legszélesebb működési ablakon. A 240 km / h (149 mph) feletti következetes erőszám fenntartása biztosítja a vezető számára a stabilitást és a kiszámíthatóságot, amikor felfedezik az autó kiemelkedő dinamikus potenciálját.

TERVEZÉS: KÜLSŐ

A rögzített szárny szükségességétől mentesen a Valhalla túlnyomórészt szénszálas test a funkció utáni forma etoszát fejleszti ki, hogy megtestesítse a hatékony teljesítmény és az igazi szépség új korszakát.

A drámai, előre csuklós diéderes ajtók szuper autószínházat adnak, de a monokokok és az ajtók átgondolt tervezése és tervezése – kifejezetten leengedett küszöbök, tető kivágások a tetőn és az A-oszlop elülső pozíciója – jelentősen megkönnyíti a behatolást és a kijáratot. Az osztályvezető nyílást létrehozva a diéderes csuklópánt az ajtót felfelé és távol tartja a vezetőtől és az utastól, lehetővé téve a felhasználó számára, hogy könnyen beleesjen a testreszabott szénszálas ülésekbe, és lábait könnyedén behúzza a kabinba.  Az ajtók tartalmazzák a Valhalla egyik leginnovatívabb aerodinamikai tulajdonságát. Az ajtó elfordító lapátjának nevezett légáram, amely kilép az első kerékívből, a Valhalla peremére és olyan csatornákra irányul, amelyek 50% -kal javítják a V8 motor és a sebességváltó olajhűtőinek teljesítményét. Az ajtó külső belső felülete csatornának van kialakítva,lehetővé teszi a levegő áramlását az ajtóban, áthaladva az autó oldalán és a motor és a sebességváltó hűtőcsatornáiban. Ez tisztán tartja a külső felületet, és mentes a látható gombócoktól és beviteltől.

A karcsú tetőről emelkedik egy F1® inspirált tetős légzőcső, amely több helyre irányítja a levegőt, beleértve két motorbeviteli utat, levegő-levegő közbenső hűtőket és egy motor-öböl kooing-csatornáját. A tetőkanál szárnyszerű nyitó panelekkel van szegélyezve, amelyek hozzáférést biztosítanak a motor üzemanyag-, olaj- és hűtőfolyadék-töltőanyagaihoz, valamint a plug-in hibrid akkumulátor töltési portjaihoz. Ezek a funkcionális tulajdonságok messze nem veszélyeztetik a kifogástalan felületet, és a Valhalla sok intelligens részlete között vannak.

A quad kipufogórendszer tartalmaz egy pár felső kijáratú kipufogócsövet a vizuális és hangzásbeli dráma maximalizálása érdekében, egy további pár alacsonyan felszerelt kipufogócsővel, amelyek az alsó Venturi-alagutak mellett helyezkednek el. A könnyű kipufogórendszer optimalizálja a kipufogógázok áramlását és alakítja a Valhalla hangjellemzőjét; az alacsonyan szerelt kipufogócsöveket aktív szelepek kezelik.

Az autó hátsó részén két nagy Venturi-alagút dominál, amelyek felgyorsítják az autó alatti légáramot, és erőt generálnak, amely tökéletes egyensúlyt teremt a drámai forma és az aerodinamikai funkciók között. Az Aston Martin hiperkocsik és speciális projektek tervezési aláírása révén a 3D méretű könnyű pengék kinyílnak egy hátsó hálópanelen, amelynek mintáját úgy tervezték, hogy lehetővé tegye a forró légáram kihúzását az autó hátuljáról.

Az Aston Martin ügyvezető alelnöke és kreatív vezérigazgatója, Marek Reichman számára Valhalla látja, hogy az Aston Martin nagyon csodált tervezési nyelve merész lépést tesz előre: “Mivel az Aston Martin első középmotoros szuperautója, Valhalla ritka lehetőséget kínál valami friss létrehozására. A Valkyrie hiperkocsi program során megszerzett ismeretek felbecsülhetetlen értékűek voltak, mivel ez a gondos gondolkodásmód arra késztett minket, hogy folyamatosan fejlődjünk és finomítsuk Valhalla terveit, amíg a szépség és a cél tökéletes egyensúlyát nem találjuk meg. Ez a feltűnő új esztétika tükrözi az Aston Martin példaértékű tervezési megközelítése és az Aston Martin Performance Technologies ’ anyag- és aerodinamikai elsajátítása közötti egyedülálló szinergiákat. Az eredmény páratlan tisztaságú szuperautó;egy olyan formatervezés, amely a forma és a funkció zökkenőmentes egyesítésének inspiráló kihívását ünnepli a hatékony ultrateljesítmény új korszakában. ”

Valhalla szépsége több, mint a bőr mélysége. Például tízszeres hatékonyságot sikerült elérni az első kagylóhéj-szerelvény egyszerűsített kialakításával. Eredetileg 20 különálló alkatrészből állt, amelyek alumínium és szénszál keverékéből készültek, és a gyártóegység mindössze két különálló szénszál-darabból készül, és 7 kg-kal könnyebb, mint az eredeti kivitel, miközben integrálja a szerkezetet és a légcsatornát.

A szénszálas test festett vagy kitett szénként kapható. Az ügyfeleknek lehetősége van arra, hogy a Valhalla külsejét a felső vagy alsó csomag választásával testreszabják a vizuális szénszál hozzáadásához. Ezenkívül az összes külső szénpanel meghatározható választott fényes vagy szatén lakkban. A maximális hatás elérése érdekében ez a lakk választható vörös, kék vagy zöld árnyalattal is meghatározható. A Valhalla hat testreszabott témakörben is választható, amelyeket az Aston Martin öröksége ihlette a különféle motorsport-képletekben.

Két kerékminta választása lehetőséget ad a további személyre szabásra. Kovácsolt alumínium kerék három kivitelben kapható; folyékony titán, texturált fekete matt, szatén fekete / gyémánt esztergált, és testreszabott AML kódolású 285/30 ZR20 elülső és 335/35 ZR21 hátsó Michelin Pilot Sport S 5 gumiabroncsokkal van felszerelve. Azok számára, akik szeretnék kifejezni a Valhalla rendkívüli teljesítményét, ultra könnyű magnéziumkerék (amely összesen 12 kg rugózatlan tömeget takarít meg) texturált titánból és szaténfeketeből kapható, és a maximális kanyarodáshoz Michelin Pilot Sport CUP 2 gumiabroncsokkal van felszerelve. teljesítmény.  

Tervezés: Belső

Forma-1® A szélsőséges Valkyrie hiperkocsiban található hatások szintén tájékoztatják a Valhalla pilótafülkét, tiszta, reduktív kialakítású környezetet teremtve, amely mind a sofőr, mind az utas elmerül egy intenzív és felejthetetlen szuperautó-élményben. Közülük elsősorban az alacsony csípő-sarok ülőhely emelt lábszárja és a könnyű, egy darabból álló szénszálas ülések a maximális támogatás érdekében. Az ülőhely tovább erősíti a vezető kapcsolati érzetét anélkül, hogy veszélyeztetné a kényelmet. A kormánykerék alakját az F1 is ihlette® és egy darabból álló szénszálas armatúrával rendelkezik.

Az amfiteátrum vonal az Aston Martin új belsőépítészeti nyelvének kulcsfontosságú eleme, a kabin körül körbejárva, a sofőr és az utas pilótafülkével érezve magát. A kabin szélességét egy széntartó futtatja, amelynek tetején lebeg a műszerfal. Mindegyik alkatrészt úgy tervezték, hogy javítsa a Valhalla vezetési élményét, miközben fenntartja a kivitelezés és a kiválóság magas szintjét, amelyet az ügyfelek ismernek az Aston Martin alapvető GT termékeiből.

Az innovatív Aston Martin HMI rendszer rendkívül tiszta, oszlopra szerelt, illesztőprogram-központú megjelenítést biztosít a közúti és a pálya használatához nélkülözhetetlen információk számára. A funkciók között szerepel egy verseny mód elrendezése egy nagy lineáris tachométerrel és az Aston Martin Aramco Formula 1 által közölt váltófényekkel® Csapatvezetők a Silverstone központjában. Útvezetés közben a kijelző kibővített nézet funkcióval is rendelkezik, mint például a teljes képernyős navigációs térkép, a könnyű használat érdekében.

A HMI rendszer központi érintőképernyővel is rendelkezik, amely magában foglalja az új EV funkciók bevezetését, ideértve az egyedileg tervezett hajtáslánc-kijelzőt is, amely valós időben szemlélteti a PHEV áramlását. Ezt a Powerflow grafikát szándékosan Valhalla számára tervezték, bemenetekkel megmutatva, mikor Valhalla fékezés alatt regenerálja az energiát, terhelés-eltolódást hajt végre az akkumulátor feltöltésére, és mikor telepít energiát a teljesítmény és a dinamika fokozására. Mivel az első Aston Martin dedikált EV sorozatú, az EV meghajtó üzemmód egyértelmű grafikát mutat be a vezető kijelzőjén, amely bemutatja a Valhalla energiafelhasználását, az elektromos áramot és az azt követő energia regenerációt. A végső vezető szuperautójának helyzetét tükrözve,A Valhalla választható ADAS módokat is bevezet, hogy gyorsan és egyszerűen konfigurálja az előnyben részesített beavatkozási szintet a különböző vezetési forgatókönyvekhez.

A teljesítmény hajtja és az autó lenyűgöző hitelesítő adatai inspirálják, a kompozit anyagok hangsúlyozása és széles körű használata szerves részét képezi ennek a verseny ihlette, ultra-luxus belső kialakításnak. Például az újrahasznosított, kovácsolt szénszál megkülönböztetett, egyedi vizuális karaktert biztosít. A külső nagy teljesítményű bevonatok, amelyek szintén a motorsportból származnak, lehetővé teszik Valhalla számára, hogy túllépjen a határokon.

Mint minden Aston Martin modell, a Valhalla ügyfelei végtelen testreszabási és testreszabási lehetőségeket fedezhetnek fel az Aston Martin által készített luxusmárkák személyre szabási szolgáltatásán keresztül. A Q tervezőinek és kézműveseinek készségeit felsorolva az ügyfelek felejthetetlen tervezési utazást indíthatnak, amely mindent magában foglalhat, egyetlen apró megkülönböztető részlettel egészen a teljes méretű mérnöki munkáig és a teljesen testreszabott alkatrészek gyártásáig, hogy valódi egyszeri legyen.

A Valhalla hitelesítő adataival és kizárólagosságával az Aston Martin hatalmas számú megrendelést vár el az Aston Martin által a Q-n keresztül, hogy minden autó valóban testreszabható legyen az igényes ügyfelek számára.

Az Aston Martin belépett a Valhalla iparosodási szakaszába, a korlátozott 999 egység első szállításával, amely 2025 második felében kezdődik. Az Aston Martin mérföldkőnek számító középmotoros hibrid szuperautójának megtapasztalásához az új Valhalla konfigurátor megtalálható a következő címen: configurator.astonmartin.com.

Kapcsolódó podcastok a PodCars és a Begurulva youtube, valamint videa csatornákon!