Hogyan kombinálható a vonós hangszer és a lézer pontosság, hogy egy akkordot csapjon be a vadonatúj Infiniti QX80-ba

  • Nyitott pórusú fa akcentus, amelyet egy japán vonós hangszer ihlette
  • Rendkívüli pontosság megköveteli a szilárdtest lézervágó technológiát
  • A kurátus anyagok és a fejlett gyártás emeli a kabinot a kézműves érzékkel  

Mivel a vadonatúj INFINITI QX80 ebben a hónapban érkezik a Közel-Kelet és Mexikó kiskereskedőire, az INFINITI tervező és mérnöki csapat tagjai megosztják, hogy a japán vonós hangszer, a „Koto” hogyan befolyásolta a belső burkolat megjelenését. . Azt is nyilvánosságra hozzák, hogy a lézertechnológia kulcsszerepet játszott látásuk életében.

Shinji Hirosawa és Yuumi Aoyama az INFINITI fejlett tervezési osztályából felügyelte a színt, az anyagot és a befejezést az INFINITI teljesen új zászlóshajója alatt.

Az INFINITI legújabb tervezési filozófiájával, az Artistry in Motion-nal összhangban a csapat finom anyagokat és kivételes részleteket készített, hogy nyitott fás szárú akcentust hozzon létre, amely fokozza a teljes méretű luxus SUV rendkívüli kabin hangulatát.

Egy évezredes húros hangszer inspirálja a famag-tervezést

A Koto, egy japán vonós hangszer, Hirosawa-t és Aoyama-t inspirálta, amikor a felső fokozaton megtervezte a fagrain akcentust. A hosszú, fából készült deszkát húrokkal díszítve a Koto általában kb. 180 centiméter (71 hüvelyk) hosszú, és általában három ujjlenyomat segítségével pengetik.

Hirosawa célja a Koto szélességének és aprólékos befejezésének megismétlése volt a QX80 fás szárú akcentusában.

A csapat nyitott pórusú kőrisfát választott, és finoman elsötétített felületet alkalmazott, hogy finom kontrasztot teremtsen a „Grafit” vagy a „Sepia barna” félig anilin bőrrel szemben a SENSORY osztályban.

Az INFINITI művészetének végső kifejezését a felső AUTOGRAPH fokozatra fenntartották, alumínium betétekkel, amelyek utánozzák a Koto húrjait, feltűnő geometriai akcentust biztosítva a „Burgundia” vagy a „Grafit” félig anilin bőr találkozók ellen.

Aoyama jelentős időt töltött a vonalak közötti távolság finomításával, mondván: „Annak érdekében, hogy kifejezzük a Koto feszültségét és széles körben elterjedt hangját, szándékosan úgy terveztük meg, hogy a famagban lévő fémbetétek kiszélesedjenek és keskenyek legyenek, mintha létrejönnének. ritmus és hang maga. „

Fokozott figyelmet fordít a részletekre

Csakúgy, mint két fa nem azonos, mindegyik fás szárú akcentus egyedi. Az INFINITI tervezőcsoportjának igényes megközelítését tanúsítva különféle fafajtákat fedeztek fel, mielőtt Ashre telepedtek volna, és különféle vágási technikákat vizsgáltak meg az optimális minta és érzés elérése érdekében.

A belső elemek kiegyensúlyozása fontos a koherens formatervezés szempontjából. Hirosawa elmagyarázza:

„Amikor elszigetelten vizsgálja meg a fametszetet, olyan, mint egy gyönyörű Koto, aki szólóval játszik. A környező elemek — puha bőr, varrás, világítás és képernyők — olyanok, mint egy nagy zenekar többi hangszere.  Összeállítva harmonikus vizuális élményt teremtenek.”

A tervezés befejezése és a projekt mérnöki átadása előtt a tervezők több mint száz különböző mintát és konfigurációt értékeltek, gondosan kiválasztva a végső kialakítást megjelenés, tapintható érzés alapján, és biztosítva, hogy az megfeleljen az INFINITI tartóssági szabványainak.

Lézeres pontossággal összeállítva

Hidenori Miyazaki, a belsőépítészeti mérnöki csoport csapatvezetője feladata volt, hogy a tervező csapat jövőképét valósítsa meg.

Egy év alatt különféle mintákat és folyamatokat tesztelt, hogy megfeleljen a szigorú követelményeknek.

A Miyazaki csapata precíziósan hangolt, szilárdtest lézertechnológiát választott, hogy tökéletesen egyenes vágásokat hozzon létre a nyitott pórusú kőrisfában, feltárva az alatta lévő alumíniumot. Ez a fejlett lézertechnológia hasonló ahhoz, amelyet a sebészek bonyolult orvosi és kozmetikai eljárásokhoz használnak.

Ez a gondos eljárás biztosítja, hogy az alumínium ki legyen téve anélkül, hogy égetné vagy nyomot hagyna a famagban. A pontosság elérése érdekében az egyes ékezetes darabokat külön-külön dolgozzák fel, a lézert gondosan kalibrálva, hogy figyelembe vegyék a különféle darabok vastagságát és finom görbületét.

Az egyes AUTOGRAPH minőségű QX80-ba beépített öt fadarab együttesen egy órát tölt a lézerkezeléssel.

Ezenkívül a megfelelő mennyiségű tiszta fedőréteg alkalmazása kulcsfontosságú annak biztosításához, hogy a fa természetes szemcséje látható legyen, és valódi „nyitott pórusú” felületet érjen el. Miyazaki elmondta:

„A nyitott pórusú fa természetes érzetének fenntartása kihívást jelentett, mivel csak egy vékony réteg fedőréteget kellett felvinni, miközben ugyanolyan tartósságot kellett fenntartanunk, mint a hagyományosabb bevonattal kezelt fa, amely jellemzően vastagabb és fényesebb.”

A vadonatúj 2025-ös INFINITI QX80 megvásárolható az Egyesült Államokban és Kanadában, és ettől a hónaptól érkezik a Közel-Kelet és Mexikó kiskereskedőire.


Kapcsolódó podcastok a PodCars és a Begurulva youtube, valamint videa csatornákon!