A Mercedes-Benz 95 km/h sebességű, 3. szintű autonóm vezetésre engedélyezett Németországban
- A Német Szövetségi Motoros Közlekedési Hatóság (Kraftfahrt-Bundesamt) jóváhagyja a DRIVE PILOT 95 km / h verzióját
- 2025 tavaszán várható értékesítés Németországban
- A DRIVE PILOT ügyfelek ingyenesen megkapják a frissítést
A Mercedes-Benz frissítette a DRIVE PILOT feltételesen automatizált vezetési rendszerét, és most megkapta a német szövetségi gépjármű-szállítási hatóság jóváhagyását. Ezzel a mérföldkővel a 2025 elején Németországban megjelenő közelgő értékesítési kiadásra kerül sor. Ez a frissítés a DRIVE PILOT-ot a leggyorsabban tanúsított rendszerré teszi a feltételesen automatizált vezetéshez (SAE ‑ 3. szint)[1]) egy szabványos gyártású járműben. Opcionálisan két luxusszalonos autósorozaton kapható: – S-osztály és EQS. A DRIVE PILOT ára változatlan marad (5950 eurótól kezdve). ÁFA). A DRIVE PILOT-tal felszerelt autók, amelyeket már építettek, ingyenesen frissítik a – -et az interneten keresztül (a levegőben történő frissítés) vagy a műhely látogatása során. A szoftverfrissítéshez nincs szükség járműalkatrészek megváltoztatására.
“A Mercedes ‑ Benz innovatív technológiáival mindig hozzáadott értéket akarunk kínálni ügyfeleinknek. A DRIVE PILOT aktiválásakor más dolgokra lehet összpontosítani, amíg az autó átveszi a vezetési feladatot. A továbbfejlesztett verzióval, amelyet most a német szövetségi gépjármű-szállítási hatóság tanúsít, ez bizonyos feltételek mellett Németországban 95 km / h sebességgel is lehetséges. Nagyon büszke vagyok arra, hogy a világ leggyorsabb rendszere a feltételesen automatizált vezetéshez a Mercedes ‑ Benz-től származik. Biztos vagyok abban, hogy a biztonságra összpontosító megközelítésünkkel jó úton haladunk, hogy hamarosan megünnepeljük az automatizált vezetési mérföldköveket. ”
Markus Schäfer, a Mercedes ‑ Benz Group AG igazgatótanácsának tagja, technológiai igazgató, fejlesztés és beszerzés
Ezzel a legújabb frissítéssel a DRIVE PILOT felhasználható 95 km / h sebességű forgalomban bizonyos feltételek mellett a teljes 13 191 km hosszú német Autobahn hálózaton. Ez lehetővé teszi az ügyfelek számára, hogy gyakrabban és hosszabb ideig vezessenek automata vezetési módban, miközben jobban használják szabadidejüket. A DRIVE PILOT aktiválásakor a járművezető számára törvényesen megengedett, hogy más tevékenységeket is élvezhessen, például tévénézés vagy akár film streaming olyan szolgáltatásokon keresztül, mint a Sony RIDEVU alkalmazás, újságolvasás (fizikailag vagy az MBUX rendszeren keresztül), munka vagy egyszerűen pihenés, miközben az autó feltételesen automatizált.
Redundáns rendszer architektúra a biztonság érdekében
A DRIVE PILOT ezen frissített verziójának fő prioritása továbbra is a biztonság. Ez az oka annak, hogy a rendszer redundáns kialakítású, ami azt jelenti, hogy olyan fontos funkciók, mint az elektromosság, a kormányzás és a fékezés, kétszer épülnek be. Ha szükséges, a rendszer mindig képes a vezetési feladatot visszajuttatni a kormánykerék mögött lévő személynek. Ha a járművezető még az egyre sürgetőbb felszólítás és az átvételi idő lejárta után sem veszi vissza az irányítást (például súlyos egészségügyi probléma miatt), a rendszer ellenőrzött módon fékezi a járművet, miközben bekapcsolja a figyelmeztető lámpákat. Több mint 35 érzékelőt, például kamerákat, radarokat, ultrahangos érzékelőket és LiDAR-t (lézer-radar) használnak. Ezek a különböző fizikai alapelvek szerint működnek, és így redundanciákat hoznak létre a környezet pontos valós idejű felismerése érdekében.A SAE ‑ 3. és magasabb szint esetén a LiDAR használata elengedhetetlen a Mercedes ‑ Benz számára a biztonságos automatizált vezetéshez. Egy nagyon részletes digitális térképpel kombinálva egy speciális helymeghatározó rendszer biztosítja, hogy a DRIVE PILOT pontosan tudja, melyik autópálya sávon halad a jármű – -en néhány centiméter tartományban.
Az autonóm vezetés jövője
A Mercedes ‑ Benz fejlesztése azzal a céllal folytatódik, hogy még több ügyfelet kínáljon: nagyobb sebesség, hosszabb vezetési idő a vezető beavatkozása nélkül, és még nagyobb kényelem és biztonság. A közúti forgalom biztonságosabbá válik, minél automatizáltabb járművek lakják az utakon. Jelenleg Németországban a feltételesen automatizált vezetés törvényesen megengedett legnagyobb sebessége 130 km / h. A Mercedes ‑ Benz ezen évtized végére akarja elérni ezt a sebességtartományt.
A fejlesztés olyan szempontokat is figyelembe vesz, amelyek nem kapcsolódnak közvetlenül az automatizált vezetés technológiájához: A Mercedes ‑ Benz a világ első autógyártója, amely speciális türkizlámpákat fejlesztett ki, amelyek kívülről jelzik, hogy a DRIVE PILOT aktív-e. Ez lehetővé teszi más úthasználók számára, hogy felismerjék a 3. szintű járművet, és jól érezzék magukat, ha például egy járművezetőt látnak, aki például egy könyvet olvas. Ennek célja, hogy jelentősen javítsa az automatizált vezető járművek nyilvános elfogadását. Ez lehetővé teszi a közlekedési rendészeti és a rendőrök számára a rendszer állapotának azonosítását. Noha az ilyen “automatizált vezetési jelzőfények ” használata Németországban még nem engedélyezett, az Egyesült Államokban az első tesztkör visszajelzése pozitív. 2023 vége,Kalifornia és Nevada hatóságai jóváhagyták ezeket a “automatizált vezetési jelzőfényeket ” tesztelési célokra, illetve későbbi felhasználásra a gyártó járművekben.
[1] SAE 3. szint: Az automatizált vezetési funkció átveszi bizonyos vezetési feladatokat. A sofőrre azonban továbbra is szükség van. A járművezetőnek készen kell állnia arra, hogy mindig átvegye a jármű irányítását, amikor a jármű beavatkozást kéri.