Geparda Volkswagen UP – tiniknek alkotva

  • A Geparda átalakítja a használt VW Up-ot! modellek, amelyek megfelelnek az európai L5e szegmensnek.
  • A módosítások között szerepel egy új hátsó tengely dupla kerékkel és 20 lóerős motorral.
  • A modellt 16 éves gyerekek vezethetik, de Németországban körülbelül $24 000 dollárba kerül.

A legtöbb ember az autójával bádogol, hogy hűvösebbnek tűnjön, vagy gyorsabban menjen. A Geparda célja azonban kissé eltérő. Ez a mókás kis jármű a most megszűnt VW Up! városi autó, de egy kritikus megkülönböztetés mellett: azt 16 éves gyermekek vezetésére tervezték.

Hogyan húzza le ezt? Okos hátsó tengely-kialakítással és tompított erőátvitellel a Geparda szépen belecsúszik Európa L5e kategóriájába. Ez a besorolás lehetővé teszi az A1-es járművezetői engedéllyel rendelkezők számára, hogy az EU-n keresztül — két évvel korábban, mint a szokásos engedély. Az L6e szegmens nehézkes, csupasz csontú négykerékpárjával ellentétben, mint például a Citroen Ami vagy a Renault Twizy, a Geparda valóban megőrzi azokat a teremtmény-kényelmeket, amelyeket elvárhat egy valódi autótól.

A legnyilvánvalóbb módosítás az új hátsó tengely, amelynek közepén “kettős kerék ” konfiguráció van. Igen, úgy néz ki, mint egy háromkerekű, de ne tévesszen be, mivel a Geparda négy gumiabroncson lovagol, kihasználva a szabályozási kiskaput. A hátsó kerék ívek, amelyek manapság többnyire dekoratívak (mert üresek), kaptak egy repülésbarát burkolatot. A VW jelvények szintén eltűntek.

Erőátvitel: Lerakva és gördülésre kész

Az L5e előírások betartása érdekében a motor 1,0 literes háromhengeres motorja VW Up! 20 lóerőre (15 kW) van lekapcsolva egy átprogramozott ECU segítségével. Vegye figyelembe, hogy az eredeti verziótól függően 59-114 LE (44-85 kW / 60-116 PS) között gyártott. Szóval, igen, lassú —igazán lassú. De hé, ez a dolog továbbra is eléri a 110 km / h sebességet, ami azt jelenti, hogy törvényesen csatlakozhat az autópálya forgalmához, ha különösen bátornak érzi magát.

A társaság szerint a Geparda bekerült ezer kilométer a tesztelés során, mielőtt az utat megtisztították. Annak biztosítása érdekében, hogy ne forduljon túl szűk sarkokban, mint egy túlzsúfolt gokart, a mérnökök H&R stabilizátort adtak az első tengelyhez, párosítva a hátsó speciális Eibach rugókkal. Ezenkívül a fojtószelep beállításait a “sima energiaellátás ” érdekében javították, az eredeti biztonsági rendszereit (ESP, ABS és légzsákok) átvitték.

Könnyű a súlyon, nehéz az áron

Az L5e szegmens további követelménye, hogy a súlynak 1000 kg (2205 font) alatt kell maradnia, ami korlátozza a készlet VW Up-ját! már találkozik. A belső tér nagyrészt változatlan marad, olyan funkciókkal, mint a légkondicionáló és a fűtött ülések alapkivitelben. A “kettős kerék ” hátsó elhelyezése azonban csökkenti a városi autóban már korlátozott rakományterületet.

Mivel a megszűnt modellre épül, a Geparda csak használt járműként található meg. A a cég weboldala jelenleg két példát sorol fel, körülbelül 25 000 km-rel (15 500 mérföld) az órán. A legolcsóbb két ajtós Geparda ára €22 850 ($ 23 600), míg a négy ajtós modell €23 500 ($ 24 200), ami lényegesen drágábbá teszi őket, mint a legtöbb használt VW Up! Németországban elérhető modellek.

A verseny

Érdemes megjegyezni, hogy a Geparda nem az egyetlen módosított kis ferdehátú, aki megpróbál készpénzt fizetni az L5e szegmensben. Egy másik cég, az Ellenator, hasonló átalakítások olyan modellek alapján, mint a Fiat 500, Seat Ibiza, Skoda Fabia és VW Polo. Az Ellenator esetében megvásárolhat egy teljes járművet vagy villát €5680 ($ 5900) körül egy átalakító készlethez. Ez egy réspiac, de hé, van bizonyos varázsa abban, hogy egy apró autót törvényessé tegyen egy 16 éves ember számára

carscoops

Kapcsolódó podcastok a PodCars és a Begurulva youtube, valamint videa csatornákon!