A Mercedes-AMG az IMSA WeatherTech SportsCar bajnokságon indítja versenyévadát, erős felállással a Daytona 24 óráson
- Az állóképesség-klasszikus hagyományosan az amerikai sportautó-sorozat szezonnyitóját jelzi
- Öt ügyfélverseny-csapat alkotja az AMG sorozatot a GTD Pro és a GTD osztályban
- Philip Ellis: “Természetesen a cél a Daytona-i győzelemmel kezdeni és a címet megvédeni. ”
A Rolex 24 Daytonában 63. kiadására január 23–26-án kerül sor. Az Egyesült Államok Florida államában, a Daytona International Speedway versenyén megnyílik az IMSA WeatherTech SportsCar Championship. A Mercedes-AMG számára ez a címvédelmi misszió kezdete. Az Affalterbach teljesítmény- és sportautó-márka mind a hat címet megnyerte a 2024-es IMSA sorozatban megtámadott GTD osztályban, ezért az új szezonba megy, mint uralkodó bajnok. Ennek a diadalnak az alapját a tavalyi 24 órás versenyen, Daytonában fektették le, a GTD győzelmével.
Az állóképesség-klasszikus előkészítésének első tesztjei múlt hétvégén zajlottak a Roar Before The Rolex 24-en. Az időjárási viszonyok nagyon változtak a hétvégén. Ez késésekhez és rövidebb ülésekhez vezetett vasárnap. A Mercedes-AMG csapatok elsősorban a próbapályákat használják a hajtótengelyek nyomatékérzékelőinek optimalizálására – amelyek az IMSA sorozatban kötelezőek voltak a szezon óta. Az idei kiadásra összesen 61 autó került be a GTP, LMP2, GTD Pro és GTD osztályokba. A Mercedes-AMG Customer Racing öt csapat erőteljes felállítása képviseli, mindegyik egy Mercedes-AMG GT3-at, és 20 versenyzőt a GTD Pro és a GTD osztályban. A GetSpeed és a 75 Express csapat versenyez a GTD Pro osztályban, míg a Lone Star Racing, a Korthoff Competition Motors és a Winward Racing a GTD osztályban.A 24 órás verseny kezdő pozícióit a jövő csütörtökön történő selejtezés során határozzák meg.
A Mercedes-AMG ügyfélverseny-csapatok, Rolex 24, Daytona, 20251
Nem. | Csapat | Vezető | Osztály |
32 | Korthoff versenymotorok | Götz Maximilian (GER)Kenton Koch (USA)Seth Lucas (USA)Daniel Morad (CAN) | GTD |
57 | Nyertes verseny | Lucas Auer (AUT)Indy Dontje (NED)Philip Ellis (SUI)Russell Ward (USA) | GTD |
69 | GetSpeed | Anthony Bartone (USA)Maxime Martin (BEL)Fabian Schiller (GER)Luca Stolz (GER) | GTD Pro |
75 | 75 Express | Maro Engel (GER)Jules Gounon (ÉS)Mikaël Grenier (CAN)Kenny Habul (AUS) | GTD Pro |
80 | Lone Star Racing | Scott Andrews (AUS)Ralf Aron (EST)Dan Knox (USA)Eric Filgueiras (USA) | GTD |
1 Rövid időn belül változhat.
GTD Pro osztály: Két Mercedes-AMG GT3
A GetSpeed csapat az amerikai Anthony Bartone és az AMG Performance Drivers Maxime Martin, Fabian Schiller és Luca Stolz versenyekkel indítja a versenyt a 69. számú autóban. A belga Maxime Martin, aki január óta versenyez az AMG-n, először vezet a Daytonában a Mercedes-AMG GT3-on.
A csapattulajdonos Kenny Habul és a Performance Drivers Maro Engel, Jules Gounon és Mikaël Grenier megosztják a # 75-es Mercedes-AMG GT3 pilótafülkét az Australian Team 75 Express számára. Maro Engel és Jules Gounon 2023-ban a GTD Pro nyertes csapatának tagjai voltak.
GTD osztály: Három Mercedes-AMG GT3
A Winward Racing az AMG Performance Drivers Lucas Auer és Philip Ellis, valamint Indy Dontje és Russell Ward – Dontje, Ellis és Ward szintén részt vett a 2021-es és 2024-es GTD-győzelmek sorozatában. A német-texáni csapatnak megvan a lehetősége arra, hogy megvédje a címet a # 57 Mercedes-AMG GT3-tal.
A két teljesítményvezető, Maximilian Götz és Daniel Morad a Korthoff Competition Motors versenyére áll. Kenton Koch és Seth Lucas befejezik a # 32-es sorozatot. Götz és Koch szintén a csapat tagjai voltak tavaly. A csapat a kockás zászlót ötödik helyen látta.
Scott Andrews, Dan Knox és Eric Filgueiras idén Ralf Aron, az AMG Performance Driver csatlakozik a Lone Star Racing # 80-as Mercedes-AMG GT3 versenyéhez. A 26 éves férfi először versenyez a Daytona versenyén, de már decemberben tesztelték a Daytona International Speedway csapatával. A csapat debütált a 2024-es Rolex 24-en, Daytona-ban, és a nyolc helyen végzett.
Ábrák, adatok, tények
A Daytona Nemzetközi Autópálya megnyitása: 1959 |
A Daytona International Speedway hossza: 5.729 kilométer (24 órás versenyelrendezés) |
Sarkok száma: 12, beleértve a híres Daytona ovális szakaszokat, legfeljebb 31 fokos fordulással |
A Daytona 24 órás premierje: 1962 (2025: 63. kiadás) |
Minősítés: 2025. január 23., csütörtök, 14:10 – 15:40 MEZ (20:10 – 21:40 helyi idő szerint) |
Rolex 24 A Daytona verseny indulásakor: 2025. január 25, szombat, 19:40 CET (helyi idő szerint 13:40) |
Verseny részvétel Rolex 24 Daytona-ban Mercedes-AMG: 8 (2017, 2018, 2019, 2020, 2021, 2022, 2023, 2024) |
Osztálygyőzelmek Rolex 24 a Daytona Mercedes-AMG GT3-on: 3 – 2021: Indy Dontje, Maro Engel, Philip Ellis, Russell Ward (GTD)- 2023: Maro Engel, Jules Gounon, Daniel Juncadella, Cooper MacNeil (GTD Pro)- 2024: Indy Dontje, Philip Ellis, Daniel Morad, Russell Ward (GTD) |
A Mercedes-AMG 2024-ben megszerezte az IMSA WeatherTech SportsCar bajnokság mind a hat GTD bajnokságát- GTD vezetői bajnokság (Philip Ellis, Russell Ward)- GTD csapat besorolása (Winward Racing)- GTD gyártók bajnoksága (Mercedes-AMG)- GTD vezetői bajnokság IMSA Michelin Endurance Cup (Indy Dontje, Philip Ellis, Russell Ward)- A GTD csapat osztályozása IMSA Michelin Endurance Cup (Winward Racing)- A GTD gyártói osztályozása IMSA Michelin Endurance Cup (Mercedes-AMG) |
IMSA Michelin Endurance Cup: Az IMSA WeatherTech SportsCar Championship bajnokság öt állóképességi versenyéből álló verseny, pontok 6, 12, 18 és 24 óra után kerülnek odaítélésre. |
Az IMSA WeatherTech SportsCar bajnokságon kívül az IMSA Michelin Pilot Challenge (GT4 kategória) szintén elindítja az új szezonot Daytonában. |
IMSA Michelin Pilot Challenge: A Winward Racing a Mercedes-AMG GT4-rel kezdődik (Daniel Morad / Bryce Ward) |
“A várakozások szerint a Roar hétvége nagyon intenzív volt. A nyomatékérzékelők területén rövid időn belül meg kellett oldanunk az egyes vezérlőegységekkel kapcsolatos kommunikációs problémát. A FIA WEC-ben 2024-ben indult gyártókhoz képest nincs tapasztalatunk az új érzékelők kezelésében. Ennek eredményeként kezdetben nem látom minket kedvencnek, annak ellenére, hogy tavaly nyertünk. Mivel azonban támaszkodhatok a Mercedes-AMG GT3 erősségeire és csapataink professzionalizmusára, nagyon magabiztos vagyok. ”
Stefan Wendl, a Mercedes-AMG ügyfélverseny vezetője
“Mindenki nagyon keményen dolgozott az új rendszer üzembe helyezése és működtetése érdekében. Ez elég változás ahhoz képest, amit eddig vezetünk. De az autó egyensúlya nagyon jó. A legtöbb csapat itt versenyzett az elmúlt években, a gumiabroncsok azonosak és a pálya nagyon következetes, tehát valójában csak az autó teljesítményének a pályán történő megszerzéséről szól. ”
Daniel Morad, Korthoff versenymotorok # 32
“Fantasztikus 2024-es szezonunk volt a Winward Racing-szel, és nehéz lesz felülmúlni azt, amit elértünk. Csapatként nagyon reálisan, de rendkívül motiváltan közelítjük meg ezt. A cél természetesen a Daytona-i győzelemmel kezdődik és a cím védelme. Az a tény, hogy Indy, Russell és én ismét a felállás részét képezzük, amelyet ezúttal Luggi támogat, minden bizonnyal előnye, mivel ugyanaz a megértés és bizalom van egymásban. ”
Philip Ellis, 57. helyezett
“Nagyon jó, ha először tudom vezetni a Mercedes-AMG GT3-at, és nagyon várom a versenyt. Már úgy érzem, hogy az autó alapja és üteme nagyon jó. A hétvégéig még sok tennivaló van, de még a Mercedes-AMG és a GetSpeed csapat tapasztalataival is biztos vagyok benne, hogy versenyképes csomagunk lesz a versenyre. A legnagyobb kihívásom az, hogy tökéletesen alkalmazkodjak az új környezethez. De jól ismerem Daytonát, ami minden bizonnyal előnye. ”
Maxime Martin, a GetSpeed # 69 csapat
“A 24 órás verseny abszolút kiemelés a motorsport naptárában. A légkör, a pálya elrendezése, a járművezetők területe, a párbajok, az újraindul – mindez egyedi. Erős, versenyképes felállásom van a Team 75 Express-en. Nagyon jó alapmunkát végeztünk a Roar-nál, mindenekelőtt azért, hogy értékes tapasztalatokat szerezzünk a nyomatékérzékelőkkel. Csak azt fogjuk látni, hogy mi a relatív erő valójában a versenyen. ”
Maro Engel, a 75-es csapat Express # 75
“Ez az első alkalom, hogy Daytonában versenyezek, és nem tudom megvárni. Nagyon jó volt látni oly sok rajongót már a Roar alatt. Az időjárás eddig kihívást jelentett, de a versenyhét száraznak tűnik. A Team Lone Star Racing nagyon gyors Mercedes-AMG GT3-mal rendelkezik, és nyilvánvalóan az elvárások elég magasak. Fontos, hogy lépésről lépésre közelítsük meg a versenyt. Gondoskodnunk kell arról, hogy jó helyzetben vagyunk-e a győzelemért a végéig harcolni. ”
Ralf Aron, Lone Star Racing # 80