A Mercedes-AMG az IMSA WeatherTech SportsCar bajnokságon indítja versenyévadát, erős felállással a Daytona 24 óráson

Mercedes-AMG Customer Racing, Rolex 24 At DaytonaMercedes-AMG Customer Racing, Rolex 24 At Daytona

  • Az állóképesség-klasszikus hagyományosan az amerikai sportautó-sorozat szezonnyitóját jelzi
  • Öt ügyfélverseny-csapat alkotja az AMG sorozatot a GTD Pro és a GTD osztályban
  • Philip Ellis: “Természetesen a cél a Daytona-i győzelemmel kezdeni és a címet megvédeni. ”

A Rolex 24 Daytonában 63. kiadására január 23–26-án kerül sor. Az Egyesült Államok Florida államában, a Daytona International Speedway versenyén megnyílik az IMSA WeatherTech SportsCar Championship. A Mercedes-AMG számára ez a címvédelmi misszió kezdete. Az Affalterbach teljesítmény- és sportautó-márka mind a hat címet megnyerte a 2024-es IMSA sorozatban megtámadott GTD osztályban, ezért az új szezonba megy, mint uralkodó bajnok. Ennek a diadalnak az alapját a tavalyi 24 órás versenyen, Daytonában fektették le, a GTD győzelmével.

Az állóképesség-klasszikus előkészítésének első tesztjei múlt hétvégén zajlottak a Roar Before The Rolex 24-en. Az időjárási viszonyok nagyon változtak a hétvégén. Ez késésekhez és rövidebb ülésekhez vezetett vasárnap. A Mercedes-AMG csapatok elsősorban a próbapályákat használják a hajtótengelyek nyomatékérzékelőinek optimalizálására – amelyek az IMSA sorozatban kötelezőek voltak a szezon óta. Az idei kiadásra összesen 61 autó került be a GTP, LMP2, GTD Pro és GTD osztályokba. A Mercedes-AMG Customer Racing öt csapat erőteljes felállítása képviseli, mindegyik egy Mercedes-AMG GT3-at, és 20 versenyzőt a GTD Pro és a GTD osztályban. A GetSpeed és a 75 Express csapat versenyez a GTD Pro osztályban, míg a Lone Star Racing, a Korthoff Competition Motors és a Winward Racing a GTD osztályban.A 24 órás verseny kezdő pozícióit a jövő csütörtökön történő selejtezés során határozzák meg.



A Mercedes-AMG ügyfélverseny-csapatok, Rolex 24, Daytona, 20251

Nem.CsapatVezetőOsztály
32Korthoff versenymotorokGötz Maximilian (GER)Kenton Koch (USA)Seth Lucas (USA)Daniel Morad (CAN)GTD
57Nyertes versenyLucas Auer (AUT)Indy Dontje (NED)Philip Ellis (SUI)Russell Ward (USA)GTD
69GetSpeedAnthony Bartone (USA)Maxime Martin (BEL)Fabian Schiller (GER)Luca Stolz (GER)GTD Pro
7575 ExpressMaro Engel (GER)Jules Gounon (ÉS)Mikaël Grenier (CAN)Kenny Habul (AUS)GTD Pro
80Lone Star RacingScott Andrews (AUS)Ralf Aron (EST)Dan Knox (USA)Eric Filgueiras (USA)GTD

1 Rövid időn belül változhat.

GTD Pro osztály: Két Mercedes-AMG GT3
A GetSpeed csapat az amerikai Anthony Bartone és az AMG Performance Drivers Maxime Martin, Fabian Schiller és Luca Stolz versenyekkel indítja a versenyt a 69. számú autóban. A belga Maxime Martin, aki január óta versenyez az AMG-n, először vezet a Daytonában a Mercedes-AMG GT3-on.

A csapattulajdonos Kenny Habul és a Performance Drivers Maro Engel, Jules Gounon és Mikaël Grenier megosztják a # 75-es Mercedes-AMG GT3 pilótafülkét az Australian Team 75 Express számára. Maro Engel és Jules Gounon 2023-ban a GTD Pro nyertes csapatának tagjai voltak.

GTD osztály: Három Mercedes-AMG GT3
A Winward Racing az AMG Performance Drivers Lucas Auer és Philip Ellis, valamint Indy Dontje és Russell Ward – Dontje, Ellis és Ward szintén részt vett a 2021-es és 2024-es GTD-győzelmek sorozatában. A német-texáni csapatnak megvan a lehetősége arra, hogy megvédje a címet a # 57 Mercedes-AMG GT3-tal.

A két teljesítményvezető, Maximilian Götz és Daniel Morad a Korthoff Competition Motors versenyére áll. Kenton Koch és Seth Lucas befejezik a # 32-es sorozatot. Götz és Koch szintén a csapat tagjai voltak tavaly. A csapat a kockás zászlót ötödik helyen látta.

Scott Andrews, Dan Knox és Eric Filgueiras idén Ralf Aron, az AMG Performance Driver csatlakozik a Lone Star Racing # 80-as Mercedes-AMG GT3 versenyéhez. A 26 éves férfi először versenyez a Daytona versenyén, de már decemberben tesztelték a Daytona International Speedway csapatával. A csapat debütált a 2024-es Rolex 24-en, Daytona-ban, és a nyolc helyen végzett.

Ábrák, adatok, tények

A Daytona Nemzetközi Autópálya megnyitása: 1959
A Daytona International Speedway hossza: 5.729 kilométer (24 órás versenyelrendezés)
Sarkok száma: 12, beleértve a híres Daytona ovális szakaszokat, legfeljebb 31 fokos fordulással
A Daytona 24 órás premierje: 1962 (2025: 63. kiadás)
Minősítés: 2025. január 23., csütörtök, 14:10 – 15:40 MEZ (20:10 – 21:40 helyi idő szerint)
Rolex 24 A Daytona verseny indulásakor: 2025. január 25, szombat, 19:40 CET (helyi idő szerint 13:40)
Verseny részvétel Rolex 24 Daytona-ban Mercedes-AMG: 8 (2017, 2018, 2019, 2020, 2021, 2022, 2023, 2024)
Osztálygyőzelmek Rolex 24 a Daytona Mercedes-AMG GT3-on: 3 – 2021: Indy Dontje, Maro Engel, Philip Ellis, Russell Ward (GTD)- 2023: Maro Engel, Jules Gounon, Daniel Juncadella, Cooper MacNeil (GTD Pro)- 2024: Indy Dontje, Philip Ellis, Daniel Morad, Russell Ward (GTD)
A Mercedes-AMG 2024-ben megszerezte az IMSA WeatherTech SportsCar bajnokság mind a hat GTD bajnokságát- GTD vezetői bajnokság (Philip Ellis, Russell Ward)- GTD csapat besorolása (Winward Racing)- GTD gyártók bajnoksága (Mercedes-AMG)- GTD vezetői bajnokság IMSA Michelin Endurance Cup (Indy Dontje, Philip Ellis, Russell Ward)- A GTD csapat osztályozása IMSA Michelin Endurance Cup (Winward Racing)- A GTD gyártói osztályozása IMSA Michelin Endurance Cup (Mercedes-AMG)
IMSA Michelin Endurance Cup: Az IMSA WeatherTech SportsCar Championship bajnokság öt állóképességi versenyéből álló verseny, pontok 6, 12, 18 és 24 óra után kerülnek odaítélésre.
Az IMSA WeatherTech SportsCar bajnokságon kívül az IMSA Michelin Pilot Challenge (GT4 kategória) szintén elindítja az új szezonot Daytonában.
IMSA Michelin Pilot Challenge: A Winward Racing a Mercedes-AMG GT4-rel kezdődik (Daniel Morad / Bryce Ward)

“A várakozások szerint a Roar hétvége nagyon intenzív volt. A nyomatékérzékelők területén rövid időn belül meg kellett oldanunk az egyes vezérlőegységekkel kapcsolatos kommunikációs problémát. A FIA WEC-ben 2024-ben indult gyártókhoz képest nincs tapasztalatunk az új érzékelők kezelésében. Ennek eredményeként kezdetben nem látom minket kedvencnek, annak ellenére, hogy tavaly nyertünk. Mivel azonban támaszkodhatok a Mercedes-AMG GT3 erősségeire és csapataink professzionalizmusára, nagyon magabiztos vagyok. ”
Stefan Wendl, a Mercedes-AMG ügyfélverseny vezetője

“Mindenki nagyon keményen dolgozott az új rendszer üzembe helyezése és működtetése érdekében. Ez elég változás ahhoz képest, amit eddig vezetünk. De az autó egyensúlya nagyon jó. A legtöbb csapat itt versenyzett az elmúlt években, a gumiabroncsok azonosak és a pálya nagyon következetes, tehát valójában csak az autó teljesítményének a pályán történő megszerzéséről szól. ”
Daniel Morad, Korthoff versenymotorok # 32

“Fantasztikus 2024-es szezonunk volt a Winward Racing-szel, és nehéz lesz felülmúlni azt, amit elértünk. Csapatként nagyon reálisan, de rendkívül motiváltan közelítjük meg ezt. A cél természetesen a Daytona-i győzelemmel kezdődik és a cím védelme. Az a tény, hogy Indy, Russell és én ismét a felállás részét képezzük, amelyet ezúttal Luggi támogat, minden bizonnyal előnye, mivel ugyanaz a megértés és bizalom van egymásban. ”
Philip Ellis, 57. helyezett

“Nagyon jó, ha először tudom vezetni a Mercedes-AMG GT3-at, és nagyon várom a versenyt. Már úgy érzem, hogy az autó alapja és üteme nagyon jó. A hétvégéig még sok tennivaló van, de még a Mercedes-AMG és a GetSpeed csapat tapasztalataival is biztos vagyok benne, hogy versenyképes csomagunk lesz a versenyre. A legnagyobb kihívásom az, hogy tökéletesen alkalmazkodjak az új környezethez. De jól ismerem Daytonát, ami minden bizonnyal előnye. ”
Maxime Martin, a GetSpeed # 69 csapat

“A 24 órás verseny abszolút kiemelés a motorsport naptárában. A légkör, a pálya elrendezése, a járművezetők területe, a párbajok, az újraindul – mindez egyedi. Erős, versenyképes felállásom van a Team 75 Express-en. Nagyon jó alapmunkát végeztünk a Roar-nál, mindenekelőtt azért, hogy értékes tapasztalatokat szerezzünk a nyomatékérzékelőkkel. Csak azt fogjuk látni, hogy mi a relatív erő valójában a versenyen. ”
Maro Engel, a 75-es csapat Express # 75

“Ez az első alkalom, hogy Daytonában versenyezek, és nem tudom megvárni. Nagyon jó volt látni oly sok rajongót már a Roar alatt. Az időjárás eddig kihívást jelentett, de a versenyhét száraznak tűnik. A Team Lone Star Racing nagyon gyors Mercedes-AMG GT3-mal rendelkezik, és nyilvánvalóan az elvárások elég magasak. Fontos, hogy lépésről lépésre közelítsük meg a versenyt. Gondoskodnunk kell arról, hogy jó helyzetben vagyunk-e a győzelemért a végéig harcolni. ”
Ralf Aron, Lone Star Racing # 80

Kapcsolódó podcastok a PodCars és a Begurulva youtube, valamint videa csatornákon!