A DS a Rolls-Royce és a Bentley babérjaira tör

  • ds_n_8_etoile_14-2048x775
  • DS-N°8-14-2048x1152
  • DS-N°8-13-2048x1152
  • DS-N°8-12-2048x775
  • DS-N°8-11-2048x775
  • DS-N°8-10-2048x910
  • DS-N°8-8-2048x910
  • DS-N°8-7-2048x1463
  • DS-N°8-6-2048x1463
  • DS-N°8-5-2048x1463
  • DS-N°8-4-copy-2048x1152
  • DS-N°8-3-copy-2048x1152
  • DS-N°8-2-copy-2048x1153
  • DS-N°8-1-copy-2048x1152
  • DS-N°8-EV-Leaked-3-2048x1152

  • Thierry Metrozm a DS vezető tervezője szerint több ihletet szerez a Bentley-től, mint az Audi.
  • A Stellantis ’ DS márka azt tervezi, hogy a “-et meghaladja a ” prémiumot, mivel célja a luxusszegmensbe való belépés.
  • Azt mondja, hogy a No8 ’ belső tere tükrözi ezt az ambíciót, hangsúlyozva a kiváló minőségű anyagokat és a kivitelezést.

Nem minden nap hall egy Stellantis tulajdonában lévő Citroen utódról, amely a Bentley és a Rolls-Royce kedvelőivel vállát dörzsölni akarja, de a DS Automobiles úgy tűnik, hogy nem veszi észre a kihívást. A francia cég, amely továbbra is megtalálja alapjait, úgy véli, hogy ugrhat a prémium közeli státusától az igazi luxusterületre, amelyet évtizedek óta származási márkák számára tartanak fenn. Thierry Metroz, a cég tervezési vezetője még összehasonlította azon törekvéseiket, hogy az autóipar “Louis Vuittonjává váljanak.”

Kemény eladás

Bizonyos körülmények között a DS a 15 év nagyobb részét arra törekedett, hogy bármilyen jelentős hatást gyakoroljon a prémium piacon, nem is beszélve arról, hogy veszélyt jelent Németország letelepedésére. A Citroen almárkaként 2009-ben indult, mielőtt 2014-ben függetlenné vált, még nem kapott jelentős vonzerőt. A számok a történetet mondják: 2022-ben a DS értékesítése 22% -kal esett vissza, mindössze 37 480 autóval értékesítették Európában.

A perspektíva szempontjából a Lexus, az európaiak márka közismerten közömbös, több mint kétszeresét eladta, mint 77 306 egység. Még a Lancia, egy másik Stellantis tulajdonában lévő márka, amely életben marad egyetlen Ypsilon modellel, amelyet csak néhány piacon értékesítenek, riasztóan közel került 32 649 autóval.

Ironikus módon a DS értékesítése közelebb áll a butik luxusmárkákhoz, mint például a Rolls-Royce és a Bentley, mint a tömegpiaci prémium nevekhez, mint például az Audi vagy BMW. És mégis, ez nem akadályozza meg a francia márkát abban, hogy még magasabbra állítsa látnivalóit, és a tervező vezetője kijelenti, hogy a márka az ultra-luxus szférába való belépést célozza. Azt mondja, hogy ezt az ambíciót a No8 kereszteződés testesíti meg, amely állítása szerint a Bentley kivitelezéséből merít ihletet, és bemutatja a márka elkötelezettségét a minőség és a mennyiség felett.

A legújabb termékével a DS úgy véli, hogy egyenértékű prémium riválisok, mint az Audi, a Mercedes és a BMW. Ennek ellenére a Stellantis márka végső célja az, hogy végül belépjen az ultra-luxus szegmensbe, amelyet jelenleg olyan ipari nehézsúlyúak foglalnak el, mint a Bentley, a Maybach és a Rolls-Royce. Ha ez a stratégia déjà vu-nak érzi magát, az az mert Jaguar célja pontosan ugyanazért.

A “Louis Vuitton of Cars ”?

Thierry Metroz egy interjú során kidolgozta ezt a látomást Autocar a brüsszeli autókiállításon. “Prémium vagyunk, de küldetésünk az, hogy több legyen, mint prémium. Szeretnénk megérinteni a ” luxusérzetet. Ezután a DS divatbeli ambícióit vázolta fel, leírva a márka azon álmát, hogy az autóipar “Louis Vuittonjává váljon.”

Metroz különösen büszke a DS No8 ’ belső tereire, amelyek állítása szerint kiemelkednek a versenytársaktól.

“Nagyon luxus belső tér. Német versenytársainkhoz képest az anyagok minőségéről és a belső részletekről szól. Ez egy luxus íz. A – belső tere nem német, inkább Bentley-hez hasonlít. Természetesen nem Bentley, de inkább az inspiráció Bentley vagy Rolls-Royce, mint az Audi vagy a Volkswagen. ”

Ezen magasztos állítások ellenére a Metroz reális az előttünk álló akadályokkal kapcsolatban.

“Nagyon sok munka, mivel a márka nagyon fiatal. A márkát csak 2014-ben indítottuk el. Valószínűleg több mint 10 év, esetleg 20 évbe telik, amíg egy luxusautó-márka pozicionálódik. ”

Metroz úgy gondolja, hogy a továbblépéshez a DS-nek “-re kell összpontosítania a részletek minőségére ”. Arra a kérdésre, hogy az úgynevezett “luxusérzet ” elérhető-e megosztott használatával Stellantis alátámasztva, a tervező beismerte, hogy “kemény ”. Azt mondta azonban, hogy a DS továbbra is megváltoztathatja a “kulcsfontosságú alkatrészeket ” és javíthatja modelleik ’ arányát a tetővonal leengedésével és a szélvédő visszahúzásával.

Mielőtt Tavares lemondott a Stellantis vezérigazgatójáról, jelentések merültek fel, hogy a csoport megteszi 2026-ig felülvizsgálja teljes márkás portfólióját, nem hagyva márkát garantált hosszú távú finanszírozással. Annak ellenére, hogy nyomást gyakorol arra, hogy az elkövetkező néhány évben bizonyítsa értékét, a DS Automobiles továbbra sem koncentrál az értékesítési volumen növelésére. Ahogy a cég mondja:

“Autókat kell eladnunk, mint minden márkát, de célunk nem az, hogy sok autót árusítsunk. — inkább a márka pozícióját erősítjük meg a luxus érzéssel.”

A DS No8 vezet a jövő felépítéséhez

Metroz szerint a DS No8 csak a kezdet. Jövőbeli modellek, beleértve a DS 7 utódja és az arcra emelt DS 4 ugyanazt a szellemet fogja hordozni “mint a No8. Ezek a közelgő járművek, amelyek valószínűleg átnevezésre kerülnek DS No7 és DS No4 néven, hangsúlyozzák a merész terveket, amelyek célja az egyre zsúfoltabb EV piacon való kiemelkedés.

A Metroz emellett a kínai autógyártóknál is vádolta őket a Porsche és a Tesla márkák mintáinak másolásában.

“A DS valami erősebbet akar a stílus szempontjából, ”

– mondta, hangsúlyozva, hogy az egyedi, karakterben gazdag minták központi szerepet játszanak a márka identitásában. Úgy véli, hogy míg a fogyasztók készek elfogadni az EV-ket,

“nagyon vonzó kialakítású és sok karakterű autókat akarnak.”

carscoops

Kapcsolódó podcastok a PodCars és a Begurulva youtube, valamint videa csatornákon!