Az Új Vantage Roadster

Valódi sofőrök számára készült, szabadtéri izgalmakhoz tervezték

  • A várva várt új Vantage Roadster, a legerősebb első motoros, hátsókerék-hajtású sportautó immár szabadban is elérhető
  • A Vantage Coupe 2024-es technikai újrafeltalálása átkerült a Vantage Roadsterbe, beleértve az iparágvezető aktív járműdinamikai rendszert, az elektronikus hátsó differenciálművet (E-diff), a Bilstein DTX adaptív lengéscsillapítókat testreszabott hangolással
  • A kategóriaelső teljesítmény a könnyű kialakításnak köszönhető, az Aston Martin 4,0 literes V8-as ikerturbós motorjának 665 LE/800 Nm teljesítményével
  • A teljes súly delta mindössze 60 kg, beleértve a tetőt és az összes szerkezeti fejlesztést
  • A ma kapható leggyorsabb elektromos összecsukható kabriótető, amely mindössze 6,8 másodperc alatt nyílik vagy záródik teljesen, és akár 50 km/h sebességgel is
  • A szerkezetet és a felfüggesztést úgy módosították, hogy figyelembe vegyék a súlyeloszlás hátrafelé történő eltolódását
  • A végsebesség ugyanaz marad, mint a Vantage Coupéé 202 mph, 0-60 mph 3,5 másodperc alatt
  • A szállítások várhatóan 2025 második negyedévében kezdődnek

Az Aston Martin büszkén mutatja be az új Vantage Roadstert, a világverő Vantage Coupe kabrió istállótársát. A 2024-ben bemutatott új Vantage folytatta a márka ágazatváltását, amely meghatározza a luxust és a dinamikus jellemzőket, messze felülmúlva bármely korábbi Vantage képességeit és elkötelezettségét. Most megérkezik a Vantage Roadster, hogy még tovább fokozza a valódi vezetési élményt.

A 665 LE/800 Nm teljesítményű Aston Martin 4,0 literes V8-as ikerturbós motorral meghajtott Vantage Roadster a kupé kategóriájában vezető teljesítményt, dinamikus érzetet és vizuális izgalmat kínál, a felülről lefelé irányuló szabadság és izgalmak további dimenziójával a függők számára. szabadtéri motorozáshoz. A Vantage Roadster az érzelmek új szintjét viszi a már amúgy is felejthetetlen vezetési élménybe, tovább tágítva ennek a lényegi, mégis korszerű brit sportautónak a fenomenális vonzerejét.

Az új Vantage Roadstert úgy tervezték, hogy kínálja mindazt a stílust, szabadságérzetet és kalandot, amelyről a kabriók ismertek, de a formatervezésükben hagyományosan benne rejlő korlátok nélkül. Olyan szép, mint keménytetős társa, minimális súlynövekedéssel és a piacon a leggyorsabban működő teljesen automata tetővel, a Vantage Roadster kompromisszumok nélküli kabrió, és méltó új tagja a Vantage családnak.

Folytatja a nyitott csúcsú Aston Martin Vantage modellek hagyományát, amelyek 75 évre nyúlnak vissza a DB2-hez készült Vantage motorfrissítési csomag 1950-es piacra dobásáig (amely kupéként (limuzinként ismert) és kabrióként is kapható. , amely nagyobb karburátorokat és nagyobb sűrítési arányt tartalmazott, hogy a 2,6 literes ikerkamrás motor teljesítményét 105 LE-ről mámorítóra emelje. 125 LE.

Az Aston Martin idén ünnepli a V8 Vantage 2005-ös bemutatásának 20. évfordulóját. Az első, Gaydon által épített „modern” Aston Martin, amely ezt a nevet használja, és az első Vantage, amely önmagában is különálló modell, nem pedig származéka, a saját Roadster változat pedig mindössze egy évvel később érkezik.

Az Aston Martin vezérigazgatója, Adrian Hallmark a következőket mondta:

„A New Vantage technikai és dinamikus képessége kiemelkedő teljesítményt nyújtott; messze felülmúlja bármely korábbi Vantage-et, és most igazi kategóriavezető sportautónak tekintik. A Vantage Roadster nem különbözött attól, hogy egy teljesen újra feltalált élmény, a Coupe minden előnyével, és a mérnöki és dinamikus csapataink aprólékos munkájának köszönhetően nem kell kompromisszumot kötni a kifinomultság vagy a teljesítmény terén. A Vantage Roadster olyan világszínvonalú tetőtéri vezetési élményt nyújt, mint senki más.”

Tervezés

A Vantage Roadster azon képességének kulcsa, hogy megőrizze a Vantage Coupe kulcsfontosságú dinamikus tulajdonságait, hogy mindkét autót párhuzamosan, nem pedig egymás után tervezték, így a Roadster önmagában is teljesen kifejlesztett modell, amely lehetővé teszi a csapat számára, hogy funkciókat és tulajdonságokat alkalmazzon. amelyek nulla kompromisszumot eredményeznek a teljesítményben, a vezetésben és a kezelhetőségben, valamint a túlzott többletsúlyban.

Az előző Vantage Roadsterhez képest az Aston Martin egyedi 4,0 literes V8-as ikerturbós motorjának teljesítménye és nyomatéka példátlanul 155 LE-vel és 115 Nm-rel nőtt a nagyobb turbófeltöltőknek, a felülvizsgált vezérműtengely-profiloknak és az optimalizált kompressziós aránynak köszönhetően. Összesen 665 lóerővel és hihetetlen, 800 Nm-es nyomatékkal, amely a nyolcfokozatú váltófülke-váltón keresztül az elektronikusan vezérelt, korlátozott csúszású differenciálművön keresztül, kizárólag a hátsó kerekeket hajtja meg, a Vantage Roadster kirobbanó teljesítményt egyesít (0-60 mérföld/óra 3,5 másodperc alatt, végsebesség 202 mérföld/óra). ) és a legmodernebb technológia a klasszikus, első motoros, hátsókerék-hajtású konfiguráción belül imádják azok, akik egyszerűen szeretnek vezetni. A visszahúzható tetőnek köszönhetően az utasok még többet hallanak az utánozhatatlan V8-as mennydörgésből, amely a Vantage drámaian lejtős motorházteteje és kipufogóvégei alól szűrődik ki.

Ultramerev, de könnyű alumínium szerkezetének, kompozit karosszériájának és 49:51 arányú elöl-hátul tömegeloszlásának köszönhetően a Vantage Roadster ideális platformot biztosít a felfüggesztésnek. A verseny által ihletett, egyenlőtlen hosszúságú kettős keresztlengőkarokkal elöl, a többlengőkaros hátsó tengely, a tekercsrugók és a Bilstein DTX adaptív lengéscsillapítók (egyedi dallamokkal), valamint a nem szigetelt kormányoszloppal a Vantage Roadster pontosságot, egyensúlyt, a kiegyensúlyozottság és mindenekelőtt az önbizalom, amely az igazán nagyszerű, nagy teljesítményű vezetői autó összetéveszthetetlen ismertetőjele.

Az elöl 410 mm átmérőjű féktárcsák (karbon-kerámia fékekkel), amelyeket hat dugattyús monoblokk-nyergek rögzítenek, gondoskodnak arról, hogy a Vantage Roadster még gyorsabban tudjon csökkenteni a sebességet, mint amennyit nyer – és ezt többször is. A szükséges tapadást a Michelin által speciálisan kifejlesztett Michelin Pilot Sport S 5 abroncsok biztosítják, amelyeket az Aston Martin a Vantage speciális követelményeihez szabott keverékkel hangolt. Ezek nemcsak kiváló tapadást biztosítanak száraz és nedves körülmények között is, hanem kiemelkedő kormányzási érzetet és progresszív kitörési jellemzőket is.

Mindezt a hardvert egy hattengelyes érzékelőt tartalmazó elektronikus architektúra támogatja, amely képes elképesztően részletes áttekintést készíteni az autó viselkedéséről, lehetővé téve az ESP rendszer számára, hogy optimális beállításokat alkalmazzon mind az útviszonyokhoz, mind az autó stílusához. hajtják. Ezenkívül a Vantage Roadster átveszi a Vantage Coupé innovatív Advanced Traction Control rendszerét, amely lehetővé teszi a vezető számára, hogy a kipörgésgátló nyolc beállítás közül egyet válasszon; az alapértelmezett ötös beállítás a leggyorsabb, legtisztább körök elérésére van optimalizálva. Minél alacsonyabb ez a szám, annál nagyobb a beavatkozás szintje, ami további megnyugvást és biztonságot nyújt például kedvezőtlen időjárási körülmények között, miközben azoknak a járművezetőknek, akik nagy valószínűséggel a pályán szeretnék fejleszteni tudásukat, lehetőségük van kikapcsolni a kipörgésgátlót, és megtapasztalni a az autó minden elektronikus behatástól mentes.

A kezdetektől fogva számos intézkedést terveztek a Vantage Roadster szerkezetébe, hogy a Vantage szellemisége, elképesztő képessége és a szabad út szeretete hígítatlan formában átkerüljön a Coupéból a Roadsterbe. Ennek érdekében a kezdetektől fogva két elsődleges célt élveztek, amelyeket hagyományosan homlokegyenest ellentétes céloknak tekintenek. Ezek célja az volt, hogy a Roadster a Coupéhoz képest a lehető legkönnyebb legyen, és a szerkezeti merevség egy kabrióhoz képest kiemelkedően magas szinten maradjon.

Ezek közé tartozik a terhelési útvonalak azonosítása a szerkezeten és a karosszérián keresztül, valamint a karosszéria rögzítési módjának módosítása az autó hátulján, hogy további merevséget adjon a kupéhoz képest. Ezenkívül a stratégiai pozíciókban súlyra optimalizált nyírópanelek kerültek beépítésre, amelyek oldalirányban még a Coupénál is jobban merevítik a szerkezetet, hogy ellensúlyozzák a kabrió autókban rejlő merevség csökkenését.

Maga a tető „Z-hajtású” konfigurációban kapható, amely gyorsabb és könnyebb, mint a hagyományos „K-hajtású” tető, és nem szükséges a tonneau burkolatra, tovább csökkentve a súlyt és csökkentve a súlypontot. A Vantage Roadster tetője 50 km/h-ig bármilyen sebességgel nyitható vagy zárható, és a tető teljes összehajtása (nyitott vagy zárt) mindössze 6,8 másodpercet vesz igénybe – ez a leggyorsabb, teljesen automatikus nyitható tetőmechanizmus a piacon. Ezenkívül ez a sima művelet végrehajtható az autóban ülve vagy távolról a kulccsal, mindaddig, amíg a kezelő az autó két méteres körzetén belül van.

A tető rendkívüli gyorsasága és könnyű kialakítása ellenére a kifinomultság nem hozott áldozatot. A tető nem kevesebb, mint nyolc szigetelési szintből áll, amely biztosítja, hogy az utastér zajszintje felemelt tetővel összehasonlítható legyen a Vantage coupééval.

A Z-hajtás egyszerűbb és ennélfogva könnyebb tetőt eredményez, így a Vantage Roadster mindössze 60 kg-os össztömegnövekedést produkált, ami kiemelkedő eredmény – és kategóriaelső – ebben a kategóriában.

Még a bukószerkezetet is gondosan optimalizálták, hogy a lehető legerősebb és legkönnyebb legyen. Az alumínium Roll-Over and Protection System (ROPS) a „Castrusion” elnevezésű eljárással készül, amely az öntésből és az extrudálásból származó optimális elemek kombinálásával egy robusztus, könnyű és egyszerűen csomagolható rendszert hoz létre.

Végül figyelmet fordítottak a felfüggesztési rendszerre is, amely figyelembe veszi mind a tömeg, mind a súlyeloszlás változását. Bár ezek a változtatások minimálisak, az a tény, hogy a Vantage Roadster újrakalibrálta a hátsó lengéscsillapítók szoftverét, és áthangolta a hátsó hajtómű rögzítéseit, csak azt mutatja, hogy az Aston Martin mérnökei mekkora hosszt tesznek meg annak érdekében, hogy biztosítsák a legendás Vantage kezelési képességeinek teljes mértékét. át a Coupéból a Roadsterbe.

Simon Newton, a jármű teljesítményért felelős igazgatója elmondta: „A Vantage tavaly az újságok címlapjaira került a kilépő modellhez képest hatalmas teljesítmény- és nyomatéknövekedésről, valamint az az élénk mód, ahogyan ilyen hatalmas teljesítményt nyújtott, teljesen elcsábította a rajongókat és a puristákat. A Vantage Coupe és a Roadster egyidejű fejlesztése azt jelentette, hogy meg tudtuk őrizni a Vantage felháborító dinamikus képességeit és agilis sportos karakterét anélkül, hogy a tető eltávolításakor kompromisszumot kellett volna kötnünk, így a vezetők a határokon gyönyörködhetnek az elemeknek való további kitettség mellett. Ezt a karosszéria szerkezetének aprólékos optimalizálásával, valamint a Roadster-specifikus futómű-hangolással valósítottuk meg, amelyet szakképzett dinamikus csapatunk végzett, és ez tökéletes istállótárs a Coupe kohorsz számára.”

Dizájn

Alapvető fontosságú volt, hogy a Vantage Coupe minden zsigeri hatását és szépségét megőrizze a Vantage Roadster számára, és hogy megőrizze lenyűgöző vonalait, függetlenül attól, hogy a tető felemelt vagy süllyesztett helyzetben van. Ezt olyan sikeresen sikerült elérni, hogy ha a tető le van rakva, a Vantage Roadster úgy néz ki, mintha soha nem lett volna másra tervezve. A drámai szögben elhelyezett szélvédő az autó magas övvonalához illeszkedik, így arányosan tökéletes telivér sportautó-profilt alkot.

A tető zökkenőmentesen elfér az ülések mögött, nincs szükség terjedelmes és nehéz burkolatra, míg a csomagtérfedél enyhén lejt, amíg el nem éri a jellegzetes hátsó légterelő drámai felhajtását. A kupéban bemutatott kiszélesített kiállás megmarad a Roadsteren, csakúgy, mint a jellegzetes Aston Martin hűtőrács megnövelt rekesznyílása; egy tárgyi lecke a szépség és a funkcionalitás ötvözéséhez, a nagy hűtőrács csaknem 30 százalékkal növeli az erős motor légáramlását.

A látványos vászonnak köszönhetően a sport remekműve három új festékszín – Iriscent Sapphire, Satin Iridescent Sapphire és Bronze Flare – került a palettára, míg a Vantage Roadster tetője fekete, piros, kék vagy fekete és ezüst színben is megadható. . Az autók sportos jellegének további fokozása érdekében a festett burkolatok 21 kiegészítő szín közül választhatóak. Négy 21”-os kerékstílus áll rendelkezésre, különféle kivitelben, amelyek mögött a hét különböző színválasztékú féknyereg egyike látható.

Marek Reichman, az Aston Martin kreatív igazgatója elmondta: „Ez az új Vantage Roadster szobrászati ​​remekmű. Motorjának zengő zúgása életre kelti az egyszerű, de kifinomult felületkialakítást, olyan kapcsolatot teremtve, amelyet lehetetlen figyelmen kívül hagyni. Formája szépséget áraszt, sportos tartása ragadozó szándékot, hangzása zsigeri, érzékszervi élményt nyújt. A művészetként és előadásként egyaránt megalkotott motor hangja felerősíti ezt az egyensúlyt, és a hallásélményt az utazás lényeges részévé változtatja. Lehajtott tetővel a hangzás ugyanolyan dinamikussá válik, mint a dizájn, ötvözi az egyszerűséget, az erőt és a zsigeri kapcsolatot, amely felülmúlja a vezetést egy páratlan szenzoros élménnyé.”

Az összes Aston Martin modellhez hasonlóan a Vantage ügyfelei is számtalan egyedi és testreszabási lehetőséget fedezhetnek fel a Q by Aston Martin személyre szabási szolgáltatáson keresztül. A Q tervezőinek és kézműves embereinek készségeit felhasználva az ügyfelek egy felejthetetlen személyes üzembe helyezési utazáson vesznek részt, amely egyetlen apró, megkülönböztető részlettől a teljes körű tervezésig és a teljesen egyedi alkatrészek gyártásáig mindent magában foglalhat, hogy valódi egyedi darabot hozzanak létre.

A Vantage Roadster, akárcsak Coupe megfelelője, a legújabb modell, amely az Aston Martin következő generációs információs és szórakoztató rendszerét tartalmazza. Házon belül készítették, és először a DB12-n vezették be, és teljesen testre szabták, és házon belül fejlesztették a semmiből. A rendszer egy teljesen integrált többképernyős rendszert ötvöz a teljes online csatlakozási lehetőséggel, 10,25 hüvelykes Pure Black érintőképernyős technológiával, teljes kapacitív egy- és többujjas kézmozdulatvezérléssel. Az érintőképernyős parancsok egyensúlyban maradnak a fizikai kapcsolók tapinthatóságával, a gombok pedig megmaradnak a sebességfokozat-választás, a hajtásválasztás, a fűtés és a szellőztetés kulcsfontosságú mechanikai műveleteihez. A futómű, az ESP és a kipufogórendszer vezérlőkapcsolói, az aktív biztonsági rendszer beállításai és a parkolási távolság-szabályozás is rendelkezésre állnak, így a leggyakrabban használt kezelőszervek intuitív módon kezelhetők, anélkül, hogy le kellene vennie a tekintetét az útról. Az iOS és Android eszközöket támogató új Aston Martin ügyfélkapcsolati alkalmazással kiegészítve interakciót, vezérlést és visszajelzést tesz lehetővé az ügyfél Vantage-jének személyes eszközén keresztül.

A Vantage Roaster alapkivitelben az Aston Martin 390w 11 hangszórós audiorendszerrel van felszerelve. A fejlett hardver felhasználásával kifejlesztett rendszer Surround hangmóddal rendelkezik QuantumLogic® térhatású hangfeldolgozással a magával ragadó hangzás érdekében. Ha azonban a meghajtó zenei hangsávját valóban jelentősnek ítélik, néhány vásárló örömmel veszi az Aston Martin audiopartnerével, a Bowers & Wilkins-szel közösen kifejlesztett opcionális rendszert. A Vantage Roadster belső térfogatához és alakjához igazodó akusztikai tervezéssel ez a kivételes rendszer a Bowers & Wilkins elismert világszínvonalú hangszóróiban található technológiákat és innovációkat használja.

A Vantage Roadster szállítása 2025 második negyedévében kezdődik. A kupé testvéréhez, a DB12-höz és a DB12 Volante-hoz, a lenyűgöző új Vanquish-hoz és természetesen a SUV-k Supercarjához, a DBX707-hez, valamint a hamarosan megjelenő Valhalla szuperautóhoz csatlakozik, hogy megkérdőjelezhetetlenül a legátfogóbb, legátfogóbb szuperautó legyen. és kívánatos termékcsalád a 112 éves történetében az Aston Martin márka.

Kapcsolódó podcastok a PodCars és a Begurulva youtube, valamint videa csatornákon!