Az Five Factory megkezdi az Mk5 Roadster gyártását

- A Factory Five Racing bemutatja Cobra replikájának új verzióját, az Mk5 Roadster néven.
- Az Mk5-nek van hely nagyobb sofőrök számára, és opcionálisan eltávolítható hardtop, amely magában foglalja a szélvédőt.
- Az árak $24 990-nél kezdődnek, és az autó gyártása jelenleg — összeszerelés nem tartalmazza.
Egy alternatív valóságban az eredeti Shelby Cobra soha nem halt meg. A termelésben maradt, és az évtizedek során finomították és tökéletesítették, miközben megőrizték alapvető állati jellegét. Miközben azt állítanánk, hogy Massachusetts nem létezik egy párhuzamos univerzumban — nem teljesen —, a több és jobb Cobras-szal kapcsolatos idővonal ott alakult ki, a Wareham Factory Five Racing versenyen. Az Five Factory 1995-ben kezdte meg a Cobra replikakészletek építését, és most 30 évvel később az Mk5 Roadster elnevezésű készletük ötödik generációját dobják ki. Még mindig van két ülése, a V-8 és a DIY utasításai, de az Mk5 messze van mind az autótól, amely inspirálta, mind a saját közvetlen elődjétől, az Mk4-től.
A hagyománytól való legnagyobb eltérésként az Mk5 téglalap alakú űrkeretet használ kerek csőkeret helyett. Az új keret súlya 55 font, mint az Mk4 keret, de a Factory Five szerint 400% -kal növeli a merevséget. Úgy tervezték, hogy egy tágasabb pilótafülkével is rendelkezik, amely 6’5 „-es, 330 font-os sofőrrel rendelkezik, és 14-es méretű cipőt visel. Az NFL támadó taktikái, amelyek jól vannak csavarkulccsal, lépjenek fel jobbra.
A gördítősáv két hüvelykkel rövidebb, mint korábban, és három fokkal hátrafelé kanyarodik, de mivel a padló 2,5 hüvelykkel alacsonyabb, valójában fél hüvelyk nagyobb lefedettség van a vezetőhöz képest. (Az utasoldali gördítősáv opcionális.) A rövidebb gördítősáv lehetővé teszi az Mk5 legszembetűnőbb vizuális változását: egy darabból álló, eltávolítható szénszál kemény felső. Ellentétben a kemény tetejekkel, amelyeket úgy terveztek, hogy illeszkedjenek egy magas gördülő rudakhoz, ez nem rendelkezik frissen vásárolt kamionos kupakkal. Valójában még csak nem is úgy néz ki, mint egy átváltható tető, mivel magában foglalja a saját szélvédőjét. Igen, el kell távolítania a szokásos szélvédőt, hogy illeszkedjen a keménytetőhöz, de ez a fajta projekt valószínűleg nem fogja megrontani az ügyfelet, aki az egész autót építette.


Az Mk5 kompozit testét kék gélbevonattal szállítják, amely önmagában nem tűnik félig rossznak, azzal a céllal, hogy csökkentse a későbbi festékek és karosszériák árait. Az ötödik gyár szerint az Mk5 többet fizet, mint az Mk4, az, hogy a karosszéria formáit több mint kétszer olyan gyakran dobják el, hogy a panelrések szorosak maradjanak és minimalizálják a festék előkészítési idejét.
A kezelőfelületen az alsó első vezérlőkarok kovácsolt alumíniumból készülnek, hátul pedig mind a felső, mind az alsó vezérlőkar kovácsolt alumíniumból készül. A keretnek két szerelőfurat-készlete van, amelyek beállítják az utazási magasságot az utcai és a vágánybeállítások között. Az első vezérlőkarok között felszerelhető a Ford V-8s szokásos választéka (vagy eretnekség, GM LS motor), valamint egy új lehetőség: a Ford 7,3 literes Godzilla rekeszmotorja. A nagy teherbírású teherautó-erőművekből származik, hogy a szörnynek van egy vasblokkja, és kétségtelenül befolyásolja az autó 2250 fontos alapsúlyát, de alkalmas lesz azok számára, akik a 427 Cobra márkájú túlterhelést keresik.



Dave Smith, az Factory Five elnöke elismeri, hogy nincs igazán értelme egy teljesen új autó kifejlesztésére, de azt akarta, hogy a cég aláírási terméke tovább haladjon, tehát ez történt. Az ötödik gyár folytatja a olcsóbb Mk4 ($ 20,990) építését a tradicionalisták és a költségvetés-tudatosabb izgalomkeresők számára, de az Mk5 az új zászlóshajó az egyik osztályban.
caranddriver