A 2025-ös Super Cub 125 erőforrása

  • A léghűtéses erőforrás kifinomultabb, erősebb és hatékonyabb
  • Továbbfejlesztett OBD2-2 érzékelővel ellátott szívó- és kipufogóoldali kialakítás, átprogramozott ECU, EURO5+ szabványnak megfelelő károsanyag-kibocsátás
  • Nagyteljesítmény váltakozó áramú generátor (ACG) 

Hatékony és megbízható! A Super Cub 125 új, 124 cm3-es, léghűtéses motorjának alapját a japánban forgalmazott Super Cub C110 módosított forgattyúháza adja, erre szerelték rá a legújabb MSX Grom SOHC-vezérlésű, kétszelepes hengerfejét. A furat 50, a löket 63,1 mm, a kompressziós viszony pedig 11,5:1. Hangolásakor arra törekedtek, hogy valós segítséget nyújtson a hétköznapi használat során, azaz kellőképpen erős és rugalmas legyen. Csúcsteljesítménye 7,2 kW-ra, azaz 9,72 LE-re (7500 f./percnél) nőtt, míg – 6250 f./percnél jelentkező – legnagyobb forgatónyomatéka 10,4 Nm. 

A szívóoldal kedvezőbb levegőáramlása érdekében a motor köré tervezett levegőszűrőház kompakt méretű és helyet ad az összekötőcsőnek és injektornak, ezúton javítva a vezethetőséget. 

Maga a kipufogórendszer változatlannak tűnik, de belsejét teljesen átalakították, így a korábbi egy helyett két katalizátort építhettek be. Ezzel jelentősen csökkent a Super Cub amúgy is alacsony károsanyag-kibocsátása, immáron az Euro 5-ös környezetvédelmi előírásoknak is megfelel. Az ECU átprogramozása és az új OBD2- érzékelő maximalizálja a teljesítményt és az üzemanyag-hatékonyságot, a váltóáram -generátor (ACG) pedig még magasabb szintre emeli az elektromos rendszert és persze minden megfelel az EURO5+ szabványnak. 

A sebességváltó maradt négyfokozatú (az üres került „legalulra”), és a Super Cub-hagyományoknak megfelelően röpsúlyos tengelykapcsoló viszi át az erőt a kerékre, így nincs szükség kuplungkarra. A vezető csak kiválasztja – bal lábával – a megfelelő sebességfokozatot, a tengelykapcsoló automatikusan zár-nyit menet közben. Az erőátvitelről 2.50-es, burkolt lánc, valamint 14 és 35 fogas lánckerék gondoskodik, s hogy minél halkabb legyen a rendszer, a primerhajtást ferde fogazású fogaskerékkel oldották meg. 

A modern műszaki megoldások eredményeként a Super Cub 125 fogyasztása csupán 1,5 l/100 km (WMTC szabvány szerint), tehát – a 3,7 literes üzemanyagtartályt figyelembe véve – 250 kilométernél is nagyobb hatótávolsággal büszkélkedhet a típus. 

Kapcsolódó podcastok a PodCars és a Begurulva youtube, valamint videa csatornákon!