Íme a továbbfejlesztett Toyota GR Corolla

Európa egyelőre csak álmodozhat róla
A TOYOTA GAZOO Racing versenyistálló nem csupán a Toyota motorsport aranykorát elhozó sikerekért (sorozatosan elnyert rally világbajnoki, tereprally világbajnoki, hosszútávú világbajnoki címek és Dakar diadalok sora) felel: az ottani mérnököknek köszönheti azokat a mára ikonikussá vált utcai sportautókat, amelyekhez hasonlót a szigorodó emissziós normák okán már csak kevés gyártó engedhet meg magának, legyen szó akár a GR Yarisról, a GR86-ról, a GR Supráról, vagy épp az Európában egyelőre nem forgalmazott GR Corolláról, amely most komoly frissítést kapott. A továbbfejlesztett GR Corolla a motorsport-versenyeken – mint a Super Taikyu Series – szerzett tapasztalatokat hasznosítja a kanyartempó, a gyorsulás és a hűtési teljesítmény javítása érdekében. Az utcai sportautó egy újonnan kifejlesztett 8 sebességes GAZOO Racing Direct Automatic Transmission (GR-DAT) sebességváltóval is elérhető, amely a továbbfejlesztett GR Yarisban is megtalálható. A professzionális versenyzőktől, tesztpilótáktól és Morizótól, a Toyota mesterpilótájától kapott visszajelzések alapján a fejlesztés a féktelen energiára összpontosított, amely arra készteti a vezetőt, hogy ki se akarjon szállni a volán mögül, akár a határon autózik, akár a hétköznapokban használja az autót.





A TOYOTA GAZOO Racing Japánban is bemutatta a továbbfejlesztett GR Corollát, amely a motorsportokon keresztül szerzett tapasztalatokra épül. A modell a főbb paraméterekben megérkezik az amerikai piacon bemutatott változattal, ám akad néhány egyedi specifikáció, amely csak a Japánban forgalmazott változatban lesz elérhető. A 304 lóerős alapváltozatának részletes bemutatása itt olvasható: Még ütősebb lett a Toyota GR Corolla, de európai bemutatóról továbbra sincs hír – Toyotanews.eu – Newsroom Toyota Central Europe
A japán piacra az alábbi egyedi opciókkal készült a Toyota.
SPORT csomag
A sportosabb, prémium minőségű belső térre összpontosító SPORT csomagot a gyártó opciós csomagként kínálja.
GR-DAT (8AT/4WD) | 6MT (4WD) | |
Ülések | Exkluzív félig kagyló ülések (csúsztatható/dönthető ülések GR logóval) | |
Kormánykerék | Ultrasuede®*1 kárpitozású három küllős kormánykerék (fekete színben, GR emblémával és középpontjelzéssel) | |
Váltógomb | Ultrasuede® kárpitozású váltógomb (alumínium piros díszítés) Váltószoknya (Ultrasuede® piros varrással) | Ultrasuede® kárpitozású váltógomb (alumínium piros díszítés GR logóval) Váltószoknya (Ultrasuede® piros varrással) |
Kézifék | Kézifék rögzítőfék (Ultrasuede® kárpitozású markolat) Kézifék szoknya (Ultrasuede® varrással) | |
Biztonsági övek | Piros hárompontos ELR biztonsági övek (előfeszítőkkel és erőhatárolóval az első üléseken) | |
Egyéb | Fekete betétek (műszeregység, oldalsó regiszterek, Display Audio oldalsó részei, középső egység, váltókar keret, ajtókárpit díszítések, ülésdíszek) |
„Circuit Mode” a közutakon nem tapasztalható dinamizmus érzéséért
A Circuit Mode egy olyan beállítás, amely olyan funkciókat tesz lehetővé, amelyek kihozzák az autóban rejlő potenciált, például a holtjáték-szabályozás hozzáadásával és a sebességhatároló felső sebességhatárának megemelésével. Ezt csak az arra alkalmas pályákon és létesítményekben lehet használni Japánban. A GPS helymeghatározás és a speciális alkalmazás segítségével történő működtetés a jármű műszerfalát egy külön erre a célra szolgáló műszerfali kijelzőre kapcsolja, amely intuitív módon mutatja a váltás időzítését és a motor fordulatszámát, lehetővé téve a Circuit Mode használatát.
A Circuit Mode főbb jellemzői
Anti-lag | Csökkenti a turbó késleltetését, hogy javítsa a gyorsulást, lassításkor és újbóli gyorsításkor egy meghatározott fordulatszám-tartományon belül; A anti-lag beállításai: kikapcsolva, gyenge, enyhe, vagy erős |
Sebességkorlátozó | Növeli a felső sebességhatárt |
Hűtőventilátor | Maximálja a ventilátor teljesítményét a motor vízhőmérsékletének hűtése érdekében |
Váltás időzítés jelző | Megjeleníti a váltásjelzőt a műszerfalon, hogy vizuálisan kommunikálja és támogassa a váltást az alkalmazáson keresztül beállított váltási időzítésen alapuló optimális időzítéssel (4000 és 7000 fordulat/perc között); A kijelző opciók vagy a sebességfokozathoz kapcsoltan, mint egy normál fordulatszámmérő, vagy az alkalmazáson keresztül előre beállított, a következő váltásig hátralévő másodpercek számán alapuló időmérő*2. |
Frissített alkatrészek, amelyek még jobban kihangsúlyozzák a GR Corolla továbbfejlesztett tulajdonságait
A GR Corollák meglévő tulajdonosai is megvásárolhatják és beszerelhetik a továbbfejlesztett GR Corolla alkatrészeket, amelyek segítségével megtapasztalhatják a frissítés egy részét*3. Az alkatrészek beszerelésekor az alábbi alkatrészkombináció ajánlott az optimális járműegyensúly elérése érdekében, míg az alábbi beszerelési sorrend megkönnyíti a változások végrehajtását.
Alkatrészek | Frissítés 1. lépés. Csavarkészlet jobb rögzítési merevséggel | |
A járművel való egység fokozott érzete | ||
Kormányoszlop és műszerfal megerősítése | Kormányoszlop és műszerfal megerősítése | |
![]() | ![]() | |
Cserealkatrészek | ![]() | ![]() |
Hatás | – Javított egyenesfutás – Közvetlenebb kormányzás | – Javított hátsó tapadási reakció a kormányzásra |
Elérhetőség | 2025 nyarától (tervezett) |
Alkatrészek | Frissítés 2. lépés. Felfüggesztés a jobb kanyarképességek érdekében | |||
Gyorsabb és stabilabb kanyarképességek | ||||
Alsókar és alsó gömbcsukló | Első és hátsó lengéscsillapítók lengéscsillapító rugókkal | Hátsó stabilizátor | Hátsó tekercsrugók | |
![]() | ![]() | ![]() | ![]() | |
Cserealkatrészek | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() |
Hatás | Javított kormányzási reakció | Jobb járműstabilitás kanyarodáskor | Jobb járműkezelhetőség |
Fő műszaki adatok
GR-DAT (8AT / 4WD) | 6MT(4WD) | |||
Teljes hosszúság | [mm] | 4.410 | ||
Teljes szélesség | [mm] | 1.850 | ||
Teljes magasság | [mm] | 1.480 | ||
Tengelytávolság | [mm] | 2.640 | ||
Nyomtáv (elöl/hátul) | [mm] | 1.590/1.620 | ||
Szállítható személyek száma | 5 | |||
Tömeg | [kg] | 1.500*4 | 1.480*4 | |
Motor | Soros 3 hengeres turbóval és intercoolerrel | |||
Típusa | G16E-GTS | |||
Furat x löket | [mm] | 87,5 x 89,7 | ||
Lökettérfogat | [liter] | 1,618 | ||
Max. teljesítmény | kW (LE)/fordulat | 224 (304)/6.500 | ||
Max. nyomaték | N・m (kgf・m)/fordulat | 400 (40,8)/3.250–4.600 | ||
WLTC üzemanyag-fogyasztás | [km/l] | 10,8 | 12,4 | |
Sebességváltó | GAZOO Racing Direct automata sebességváltó (8 sebességes automata sebességváltó) | iMT (6 sebességes manuális váltó) | ||
Váltóáttétel: 1/2/3/4/5/6/7/8/hátramenet | 4,435 / 2,809 / 1,933 / 1,497 / 1,266 / 1,000 / 0,793 / 0,650 / 3,590 | 3,538 / 2,238 / 1,535 / 1,162 / 1,081 / 0,902 / – / – / 3,831 | ||
Fordulatszám-csökkentő áttétel (első/hátsó) | 3,329 / 2,277 | 1–4: 4,058 5–6, hátramenet: 3,450 / 2,277 | ||
Hajtás | GR-FOUR 4WD rendszer elektronikus többtárcsás tengelykapcsolóval (3 választható üzemmóddal) | |||
Differenciálmű | Elöl | Torsen®*5LSD | ||
Hátul | Torsen®*5LSD | |||
Futómű | Elöl | MacPherson rugóstag | ||
Hátul | Kettős keresztlengőkaros | |||
Fékek | Elöl | Belső hűtésű tárcsa (18” alumínium, ellentétes 4 dugattyús féknyergekkel) | ||
Hátul | Belső hűtésű tárcsa (16” alumínium, ellentétes 2 dugattyús féknyergekkel) | |||
Keréktárcsák | BBS 8.5J (30 mm-es betétes) kovácsolt alumínium keréktárcsák (Metal Start Titan Black festés, kerékagy díszítéssel) | |||
Gumiabroncsok (elöl/hátul) | 235/40R18 (YOKOHAMA ADVAN APEX V601) | |||
Üzemanyagtartály kapacitása | [liter] | 50 |
*1 Az Ultrasuede® a Toray Industries, Inc. bejegyzett védjegye.
*2 A másodpercek száma a következő váltásig eltelt időre utal teljes gázzal történő gyorsítás esetén, az alkalmazáson alapuló beállítási lehetőségek: 1,0, 1,5, 2,0 és 3,0 másodperc.
*3 Nem minden továbbfejlesztett GR Corolla alkatrész kompatibilis a meglévő GR Corollákkal.
*4 A súly 10 kg-mal nő, ha a járművet másodhűtővel szerelik fel.
*5 A Torsen® a JTEKT Corporation bejegyzett védjegye.