A Mercedes-Benz karcsúbbá, gyorsabbá és erősebbé tétele

- Előrelépés: A Mercedes-Benz 2027-ig tucatnyi új vagy frissített modellel készíti el az eddigi legnagyobb termék- és tech-indítási kampányt.
- Tervezési nyelv: A Mercedes-Benz koherens, állapotorientált tervezési nyelvet vezet be a teljes portfólióban.
- Intelligens modularizáció és élvonalbeli technika: A Mercedes-Benz operációs rendszer (MB.OS) alapot teremt minden domainhez, különös tekintettel az infotainment és az automatizált vezetési funkciókra. Moduláris és nagy skálázhatóságú elektromos meghajtóegységek és elemek.
- Teljesítmény: Az átfogó teljesítménynövelő terv (Next Level Performance) célja a Mercedes-Benz versenyképességének és ellenálló képességének növelése.
A Mercedes-Benz Group AG (jelölőnégyzet: MBG) szilárd pénzügyi eredményeket hozott 2024-re, és bemutatta minden eddigi legnagyobb termék- és tech-indítási programját, valamint teljesítménynövelő intézkedéseket, amelyek kivételes értéket képviselnek az ügyfelek és a részvényesek számára.
“Ennek az ikonikus márkának a letétkezelőjeként biztosítjuk, hogy a Mercedes-Benz továbbra is kiaknázza teljes potenciálját. Elindítjuk a cég eddigi legnagyobb termék- és technológiai kampányát, valamint egy átfogó teljesítménynövelő programot. ”
Ola Kaellenius, a Mercedes-Benz Group AG vezérigazgatója.
A legkívánatosabb autók építése
A Mercedes-Benz egy Mercedes-Benz –, függetlenül attól, hogy milyen teljesítményű. Ez azt jelenti: Minden Mercedes rendkívüli. Állapota a kivételes tervezésből, a fejlett technológiából, a kiváló kifinomultságból és a kivitelezésből, a magasztos utazásból és a hajtásláncból, a világszínvonalú biztonsági rendszerekből és a kiemelkedő digitális megoldásokból származik, legyen az akkumulátoros elektromos jármű (BEV), hibrid vagy autó elektromos csúcstechnológiájú égésű motor (ICE). A Mercedes-Benz koherens, állapotorientált kialakítást fog alkalmazni a teljes portfólióban, és az ügyfelek elsősorban a – modellről döntenek, majd kiválasztják a kívánt hajtástípust. Az összes új CLA, amelyet BEV és ICE változatként is kínálnak, nagy lépést tesz ebben az irányban. És még van még tennivaló.
A koncepció rugalmasságot kínál tiszta elektromos autó formájában, referenciatartomány, fogyasztás és töltési teljesítmény mellett; a rendkívül hatékony ICE változat mellett, kis keresztirányú csúcstechnológiájú villamos motorokkal.
Annak ellenére, hogy a tervek szinte azonosak lesznek, a Core és a Top-End Vehicles (TEV) szegmensekben a hátsókerék-meghajtású autók különálló, kompromisszumok nélküli BEV / ICE koncepciókon alapulnak. Az élvonalbeli BEV és ICE modellek kihasználhatják erősségeiket anélkül, hogy helyet, eleganciát, kényelmet vagy hatékonyságot áldoznának fel. Az intelligens modularizációnak köszönhetően a Mercedes az osztály legjobb szobaságát és tökéletes arányokat kínál, miközben szorosan megtartja a költségeket és a gyártási rugalmasságot.
A legígéretesebb szegmensekre összpontosítva a Mercedes-Benz megtartja a margók védelmének törekvését, amikor a BEV részesedése növekszik. A Mercedes-Benz azt tervezi, hogy bővíti és megvédi a csúcsminőségű járművek (TEV) részesedését, és célja, hogy kiaknázza luxusmárkáinak, például a G-osztálynak a lehetőségeit, mint a kalandos luxus vitathatatlan ikonját; Maybach mint a kifinomult luxus és a Mercedes-AMG mint a luxus márka. A legendás G-osztályú családot új, kisebb verzióval bővítik. A Mercedes-AMG azt tervezi, hogy kinövi a teljesítménypiacot, köszönhetően a 2026-tól kezdődően felfrissített modellcsaládnak és portfóliójának stratégiai fejlődésének, amely magában foglalja a következő generációs, csúcstechnológiájú elektromos V8-at és a nagy teljesítményű elektromos modelleket, amelyek a AMG.EA.
A legnagyobb valaha elindított kampány
Az idei vadonatúj CLA-tól kezdve a Mercedes-Benz elindítja a történelem legintenzívebb termékindítási programját, ideértve az S-osztály 2026-os jelentős frissítését, valamint a Mercedes-AMG indító sorozatát. Összességében a Mercedes-Benz tucatnyi új vagy frissített modellt tervez, hogy 2027-ig piacra lépjen.
A CLA-t elektromos hajtáslánccal vagy 48 voltos elektromos csúcstechnológiájú négyhengeres motorral kínálják, párosítva egy elektromos nyolcfokozatú kettős tengelykapcsolóval. Az elektromos változat új szabványokat állít fel osztályában a hatótávolság, a fogyasztás és a töltési teljesítmény szempontjából, a VISION EQXX technológiai programból átvitt know-how-nak köszönhetően. Az ebbe az osztályba tartozó termék anyaga megemelkedik, ugyanakkor családja portfóliójának összetettsége hétről négyre csökken.
Az új elektromos GLC és C osztályú modellek elindításával a Mercedes-Benz megszünteti a rést az elektromos magszegmensben. Egy teljesen új, teljesen elektromos E-osztály kerekíti a képet.
A BEV elfogadásának ütemét továbbra is a piaci feltételek, az infrastruktúra és az ügyfelek igényei határozzák meg. Az új BEV-modellek bevezetésével a Mercedes-Benz Group AG 2027-ben több mint 30% -os xEV-részesedést céloz meg.
“Kompromisszumok nélküli autók teljes bevezetésével izgatjuk ügyfeleinket. Életük intelligens része lesz. Mindegyik teljesen integrált technológiai köteggel rendelkezik, és kihasználja az AI legújabb fejlesztéseit. Tele lesznek olyan fejlett technológiákkal, mint a legújabb ADAS rendszerek és az innovatív technológiai funkciók, mint például egy új, vezeték nélküli rendszer. Minden hamarosan az új CLA-val kezdődik, az első szoftver által meghatározott járművel, amelyet a saját házon belüli MB.OS operációs rendszerünk táplál. Ezt követi az új elektromos GLC, amely fordulópont a közepes méretű szegmensünkben. Ez az elektromos SUV, amelyet ügyfeleink vártak. ”
Markus Schaefer, a Mercedes-Benz Group AG igazgatótanácsának tagja. Technológiai vezérigazgató, fejlesztés és beszerzés
Intelligens skálázható modulok
A CLA bevezetésével az összes új Mercedes jármű a szabadalmaztatott AI-fokozott Mercedes-Benz operációs rendszeren (MB.OS) fog működni, egy chip-to-cloud szoftver operációs rendszeren, amely fedezi az infotainment, az automatizált vezetés, a kényelem és a vezetés és töltés. Az összes érzékelő és működtető teljes ellenőrzésével a Mercedes-Benz kiváló termékélményt nyújt. Az MB.OS méretezhető, hogy minden szegmenshez illeszkedjen, és az egyes régiókhoz testreszabható. Például a navigációval a Mercedes-Benz a Google-t fogja használni a nyugati piacokon, az AMAP Kínában és a TMAP Koreában.
A BEV hajtáslánc-portfóliója rendkívül moduláris elektromos meghajtóegységeket és elemeket fog használni, amelyek minden szegmensre méretezhetők, ideértve a költséghatékony lítium-vas-foszfát (LFP) és a fejlett nikkel-mangán-kobalt (NMC) elemeket, valamint a nagy teljesítményű kerek cellák.
A CLA-ban használt akkumulátorok esetében a kilowattóra költsége körülbelül 30% -kal csökkent az előző generációhoz képest. Az energia sűrűségének és a költséghatékonyság további javításán dolgoznak, a sejtkémia terén elért haladás mellett. A lítium-mangán-oxid (LMO) / NMC keverékek csökkentik a költségeket, miközben az energia sűrűségét NMC szintre növelik.
Az újonnan kifejlesztett, rugalmas 2.0-as elektromos meghajtóegység (EDU 2.0) két- és négykerekű lehetőségeket kínál minden szegmensben.
Az elektromos csúcstechnológiájú égésű járművek átfogó portfóliójának biztosítása érdekében a Mercedes-Benz már rendelkezik a jövőbiztos EU-7 kész motorok és sebességváltók teljes választékával, négy-nyolc henger között. A kiválasztott piacokon továbbra is 12 hengeres motorokat kínálnak.
Vezet a tech-ben
A Mercedes-Benz továbbra is határokat húz a legmodernebb technológiával, beleértve egy új, vezeték nélküli rendszert és egy teljesen integrált technológiai köteget, amely tartalmaz egy vízhűtéses szuperszámítógépet. A vadonatúj CLA-val a Mercedes-Benz nemcsak az MB.OS-t, hanem az MBUX virtuális asszisztenst is bemutatja, amely több ügynök AI funkcióit is magában foglalja. A legújabb nagy nyelvi modellek (LLM) felhasználásával, valamint a beszélgetési és viselkedési AI beépítésével a felhasználói élmény proaktívabb és emberi jellegű. A memórianak köszönhetően akár egy órán keresztül természetes módon is válaszolhat a nyomon követési kérdésekre.
Az MB.OS támogatja a következő szintű automatizált vezetést is, ideértve a 2. szintű ++ pont-pont navigációt is, amely kezeli az összetett városi forgalmat. Ez a szolgáltatás Kínában és az Egyesült Államokban lesz elérhető a vadonatúj CLA-val, és Európa követi, amint a jogszabályok megengedik. Növekszik a SAE 3. szintű feltételesen automatizált vezetés sebessége, és a cél az, hogy az évtized végére 130 km / h rendszert érjen el az úton. A Mercedes-Benz lett az első olyan nemzetközi autógyártó, amely jóváhagyást kapott a SAE 4. szintű magasan automatizált vezetés teszteléséhez Pekingben a kijelölt városi utakon és autópályákon.
Nyertes Kínában
Az S-osztály továbbra is vitathatatlan piacvezető szegmensében, és a Mercedes-Benz továbbra is vezet az 1 millió RMB vagy annál magasabb járművek szegmensein. Kína már otthont ad a Mercedes-Benz legnagyobb és legerősebb kutatási és fejlesztési hálózatának Németországon kívül. A pekingi és sanghaji helyi létesítmények lehetővé teszik a Mercedes-Benz számára, hogy teljes mértékben kihasználja a helyi ökoszisztéma és a beszállítói táj előnyeit. Ez lehetővé teszi a Mercedes-Benz számára, hogy fenntartsa magas belső színvonalát, miközben innovációt folytat “Kína sebességgel. ” A Mercedes-Benz már meghatározza a navigációs szabványokat sávszintű navigációval és 3D-s térképekkel.
A kínai K + F hálózat kihasználásával a Mercedes-Benz javíthatja termékei intelligenciáját, ugyanakkor jelentősen csökkenti a bonyolultságot és a költségeket. A kínai piac számára készült termékeket helyben fejlesztik ki és töltik be Kína-specifikus alkalmazásokkal és tartalommal, ideértve a dedikált infotainment és az automatizált vezetési funkciókat. A bejelentett termékindítási kampány részeként hét modell lesz Kínának szentelt minden szegmensben és hajtásláncban.
A 2024-es kihívásokkal teli év ellenére a Mercedes-Benz China Joint Venture tevékenysége erőteljes hozamot ért el az értékesítésben. A Mercedes-Benz partnerével együtt tervezi a BBAC közös vállalkozás optimalizálását. Az anyagköltségek 10% -os csökkentését a kínai ellátási lánc alkatrészeinek mélyebb lokalizációja célozza. A változó termelési költségeket és a rögzített költségeket szintén csökkenteni kell. A kereskedő hálózatának lehetséges kiigazításait és a termelési lábnyomot szintén értékelik.
K + F költségek
A Mercedes-Benz a globális K + F erőforrásokat rangsorolja, lézeres fókuszban az ügyféllel. A társaság továbbra is befektet a Mercedes-Benz Tech Stackbe, hogy megvédje és bővítse pozícióját a szoftver és a hardver területén. Az MB.OS vertikális integrációja lehetővé teszi a termékfejlesztés folyamatos, iteratív megközelítését, fokozott hangsúlyt fektetve a szoftverre. A digitális eszközök használata lehetővé teszi a Mercedes-Benz számára, hogy nagyobb hatékonyságot érjen el a hardver és a tesztflották használatában.
A beruházások várhatóan 2025-ben érik el csúcspontjukat a hatalmas termékindítási terv miatt, és 2026-tól enyhülnek. A CLA járműcsalád, az elektromos GLC és C osztályú, valamint az AMG.EA modellek beruházásainak nagy része 2027-ig befejeződik, a termékek úton vannak. A belső égésű motorok technológiájába történő beruházások korlátozottak maradnak, köszönhetően a hajtómű komplexitásának, valamint a BEV és az elektromos csúcstechnológiájú ICE termékek közötti intelligens modulálásnak. A vadonatúj CLA rendkívül hatékony négyhengeres motorját a Mercedes-Benz fejlesztette ki és tervezte, és Kínában egy partnerrel iparosodik.
Következő szintű teljesítmény:
Termelés: A Mercedes-Benz Group számos intézkedéssel adaptálja költségbázisát. A vállalat azt tervezi, hogy 2027-ig 10% -kal csökkenti a termelési költségeket, miután az elmúlt években felhasználta névleges termelési kapacitásának kiigazítására. Ez többek között a Hambach (Franciaország), Iracemapolis (Brazília), valamint az oroszországi és indonéziai CKD üzemekből való kilépést eredményezte. A lengyelországi erőátviteli üzem átalakul a Vans jövőbeli gyártóüzemévé, és egy argentin kisteherautó-üzem eladása újabb lépés a vállalat globális termelési lábnyomának kiigazítása felé. A személygépkocsik globális termelési kapacitását a tervek szerint 2024-ben 2,5 millióról 2027-re 2 – 2,2 millió egységre kell csökkenteni, miközben megőrzik az alkalmazkodás rugalmasságát, mivel a termékindítási kampány vonzóvá válik. Németországban nem tervezik üzemek bezárását.Az egyes német üzemek termelési kapacitása átlagosan 300 000 egység. A Kecskemet (Magyarország) termelési sorozatához egy alapszegmens-modell kerül hozzáadásra, ahol kapacitást adnak hozzá a tényezők költségeinek kihasználásához, amelyek körülbelül 70% -kal alacsonyabbak, mint Németországban.
A Mercedes-Benz jobban ki fogja használni a digitalizálást és az AI-t, ‘digitális első ’ megközelítést alkalmazva. A digitális ikreknek köszönhetően a Mercedes-Benz megtervezheti a modellek lehetséges mozgását a növények között, ideértve a felfutási időket és az üzem retoolálását anélkül, hogy jelentősen meg kellene szakítania a valós termelést.
Helyi helyi: 2027-re a helyi termelés részesedését a tervek szerint 60% -ról 70% -ra növelik. További Core szegmensmodellt lehetne kiosztani az Egyesült Államok számára, és a GLE hosszú tengelytávú változatát 2026 közepére Kínában lokalizálják.
Anyagköltségek: A szállítók párbeszédet folytatnak a Mercedes-Benz beszerzési és mérnöki csapatokkal az anyagköltségek csökkentése érdekében, a specifikációk és az alkatrészek megtervezésének megkérdőjelezése révén annak meghatározása érdekében, hogy hol lehet a költségeket a szabványosítás és a műszaki finomítás révén csökkenteni. Az egyik eredmény a kulcsfontosságú beszállítók korábbi és mélyebb integrációja a fejlesztési folyamatba. Az anyagköltségeket a beszállítókkal szoros együttműködésben kezelik. A BEAT26 program célja a beszerzés költségszerkezetének hosszú távú és fenntartható változásainak együttes elérése mind a Mercedes-Benz, mind pedig partnerei számára.
Rögzített költségek: A Mercedes-Benz 2019 és 2024 között 19% -kal csökkentette a rögzített költségeket, az infláció nélkül. A következő három évben további, több mint 10% -os csökkentést irányoznak elő. Ennek elérése érdekében a társaság többek között konstruktív megbeszéléseket folytat az üzemi tanácsával. Ezen felül megvizsgálják a lehetőségeket annak meghatározására, hogy a Mercedes-Benz értékesítési és pénzügyi szolgáltatási szervezetei hogyan tudnak szorosabban együttműködni, hogy hatékonyabban kiszolgálhassák az ügyfeleket a különböző érintkezési pontokon. Amellett, hogy saját németországi kiskereskedelmi üzletét tapasztalt kereskedőcsoportoknak értékesíti, a vállalat tovább tervezi csökkenteni a vezetői pozíciókat, és fokozni kell a digitalizálás és a generáló AI használatát a folyamatok korszerűsítése érdekében.
“Annak biztosítása érdekében, hogy a társaság még dinamikusabb geopolitikai környezetet tudjon elérni, valamint kihívást jelentő piacokat, a hatékonysági intézkedéseket mindenütt fokozzák. Erős termékanyaggal és termékindítási tervünkkel párosítva a Mercedes-Benz jó helyzetben van ahhoz, hogy újrakalibrálja működési pontját, és a közeljövőben visszatérjen a két számjegyű margókhoz. ”
Harald Wilhelm, a Mercedes-Benz Group AG pénzügyi igazgatója
Link a tőkepiaci bemutatáshoz: https://group.mercedes-benz.com/results-2024/
Az esemény képei itt érhetők el: group-media.mercedes-benz.com