Akár 600 kilométeres hatótávot is kínálhat a vadonatúj akkumulátoros elektromos Toyota C-HR+

Múlt héten a Brüsszelben több mint 300 vezető európai média részvételével megrendezett Kenshiki Fórumon tartotta világpremierjét a vadonatúj, akkumulátoros elektromos Toyota C-HR+, a világ elsőszámú autógyártója által indított BEV SUV offenzíva egyik fő modellje.
Az újdonság megőrzi a sikermodell (2016-os bemutatása óta csak Európában több mint 1 millió példányban gazdára találó) C-HR kupés profilját, amit szemet gyönyörködtető, stílusos, erőt sugárzóformákkal ötvöz. A névben szereplő „+” elem a modell fokozottabb sokoldalúságát és praktikusságát, valamint az akkumulátoros elektromos hajtáslánc egyedülálló tulajdonságait jelzi. A „kategórián felüli” utastér és csomagtér páratlan kényelmet, komfortot és praktikumot biztosít, míg (az e-TNGA BEV filozófiájanak megfelelően) a dedikáltan akkumulátoros elektromos autók számára fejlesztett padlólemeznek köszönhetően a felfüggesztés és a kormányzás célzott hangolása együttesen élménydús vezetést és kiváló menetdinamikát eredményez. A vadonatúj C-HR+ széles választékot kínál az vásárlók számára, köszönhetően az 57,7 kWh és 77 kWh kapacitású akkumulátoroknak, valamint az első és összkerékhajtású változatoknak. Az AWD változat a Toyota európai modellkínálatának egyik legerősebb tagja lesz, szinte sportautós menettulajdonságokkal: várhatóan 343 lóerőt (252 kW) és 5,2 másodperces 0-100 km/órás gyorsulást kínál majd. A nagyobb akkumulátor esetén az elsőkerékmeghajtású kivitel hatótávja pedig akár a 600 kilométert is elérheti (végleges adatok a homologizációt követően várhatóak). Az egyik legfontosabb és legdinamikusabban növekvő európai újautószegmensnek számító C-SUV kategóriában zéró emissziós alternatívát kínáló C-HR+ forgalmazása az elektrifikáció tekintetében élenjáró európai piacokon már az idei év végén megkezdődik.
Vadonatúj akkumulátoros elektromos modellt leplezett le a Toyota C-HR+ néven, amely egy merész, stílusos és nagy teljesítményű szereplő lesz Európa létfontosságú C-SUV BEV piacának szívében. Az elegáns és vonzó, kupés vonalvezetéssel és autentikus, élvezetes vezethetőséggel érzelmi szinten kapcsolódik majd a vásárlókhoz, miközben mindazt a tágasságot, praktikumot és kényelmet is kínálja, amely a kategóriájában prioritást élvez a vásárlók körében. A vadonatúj C-HR+-t a Toyota 2022-ben bemutatott Compact SUV Concept modellből fejlesztették tovább, miközben továbbviszi azokat az alapvető tulajdonságokat, amelyek a Toyota C-HR-t az eddigi két generációja alatt Európában több mint egymillió példányban elkelt, korszakalkotó sikerré tették.
A most bemutatkozó újdonság az elektromos autók iránt kimagaslóan fogékony európai piacokon a tervek szerint 2025 végén, Európa többi részén pedig 2026 első felében kerül bevezetésre, és a vadonatúj Urban Cruiserrel, valamint a megújult bZ4X-szel együtt teljessé teszi a Toyota meggyőző BEV kínálatát a B-, C- és D-SUV szegmensekben. A Toyota elektromos SUV stratégiájához hűen a modell széles választékot kínál majd a vásárlóknak, kétféle akkumulátor-kapacitással, valamint első- és összkerékhajtással, így is hangsúlyozva a Toyota C-HR+ vérbeli SUV mivoltát.
A modell bevezetése tovább erősíti a Toyota többutas stratégiáját, a hibrid, a plug-in hibrid és a hidrogén üzemanyagcellás elektromos járművek összekapcsolásával, hogy a járművek kibocsátása tartósan csökkenjen, és 2035-re elérje a karbonsemlegességet Európában.
Egy teljesen új modell a maga nemében
Bár a Toyota C-HR ihlette – amely továbbra is kivételesen sikeres abban, hogy új vásárlókat nyerjen meg a márka számára – a Toyota C-HR+ egyértelműen egy önálló modell. A Toyota dedikált e-TNGA akkumulátoros elektromos platformjára és filozófiájára épül, karosszériája és utastere pedig teljesen egyedi. Letisztult, lendületes megjelenést kapott, amely alapvetően egyszerű, mégis erős érzelmi töltettel szólítja meg a vásárlók szívét és eszét egyaránt.
Elölről a letisztult és modern stílus egyértelműen egy modern Toyota BEV képét mutatja, míg a széles kiállás a Toyota C-HR-hez társított dinamikus vezethetőséget sugall. Az első lökhárító, a hűtőrács és a fényszórók formái mind egyedi, míg az elegáns, kupé-crossover sziluett egyszerre markáns és aerodinamikailag hatékony. A kupés tetővonalat a hátsó utasok fejtérének csökkentése nélkül valósították meg a tervezők. Az autó formavilágát markáns karaktervonalak hangsúlyozzák: hátul élesen kirajzolódnak, elöl pedig kifinomultan beleolvadnak az orrkialakításba. A megjelenés hátul is hasonlóan karakteres, szintén széles kiállással és kifinomult, teljes mértékben LED technológiát használó hátsó fényszórókkal. A hátsó ablak meredek szöge és a szépen integrált légterelő tovább erősíti a dinamikus megjelenést.









„Kategórián felüli” utastér
Az utastér modern és áramvonalas, nyitott és barátságos érzést sugall, a belső világítás pedig kifinomult hangulatot kölcsönöz. A 4520 milliméteres teljes hosszon belül a tengelytáv 2750 millimétert tesz ki. Ez nagyvonalú fejtérrel, valamint az első és hátsó utasok csípője közötti 900 milliméteres távolsággal segít tágassá varázsolni a teret. Az eredmény pedig magáért beszél: a C-SUV szegmens átlagát meghaladó helykínálat. Hasonlóképpen, az utastér kivitelezése olyan érzéki minőséget képvisel, amely általában a nagyobb modelleknél jellemző. A tágasság és a körkilátás a Toyota C-HR+-t a kényelem és a sokoldalúság szempontjából is nyerő ajánlattá teszi, a praktikumot és a kényelmet pedig a 416 literes csomagtér támogatja. A felszereltséget tekintve a tervezők felismerték, hogy az autó közös tér lesz, és nem csak a vezetőről szól. Így például két vezeték nélküli okostelefon-töltővel és hátsó USB-csatlakozókkal van felszerelve a modell, amelyek biztosítják, hogy mindenki tudja csatlakoztatni okoseszközét útközben. Emellett külön klímazónát és vezérlőt kaptak a hátsó utasok, míg a panorámatető természetes fénnyel árasztja el az utasteret.
Megdöbbentő, szinte sportautós teljesítmény és meggyőző hatótáv
A vadonatúj Toyota C-HR+ képes megfelelni a különféle igényeknek. Felismerve a különböző elvárásokat és prioritásokat a vásárlók részéről, a Toyota kétféle akkumulátor kapacitást kínál majd. Az 57,7 kWh-s (bruttó kapacitás) egység kizárólag az elsőkerék-hajtású modellhez lesz rendelhető, a nagyobb kapacitású, 77 kWh-s akkumulátor pedig az első és az összkerékhajtású hajtásláncokhoz is elérhető lesz. Ez a kéttagú választék segít a Toyotának abban, hogy a C-SUV-piacon belül széles ügyfélkört érjen el. A WLTP vezetési ciklus szerinti maximális hatótáv a felszereltségtől és a hajtáslánctól függően elérheti a 600 kilométert (a végső adat még homologizáció függvénye).
A Toyota elektromos modelljeire jellemző, jellegzetesen sima, csendes és kifinomult működést a lenyűgöző teljesítmény fokozza majd. Valójában a sportmodelleket felvonultató GR kínálaton kívül ez lesz a Toyota európai palettájának legerősebb modellje.
Az AWD változat várhatóan bámulatos, 343 lóerős (252 kW) teljesítményt nyújt majd, amely lehetővé teszi, hogy a 0-100 km/órás sprintet 5,2 másodperc alatt teljesítse az autó. Az elsőkerék-hajtású modell az 57,7 kWh-s akkumulátorral 167 lóerőt (123 kW) kínál majd, míg a 77 kWh-s akkumulátor elsőkerék-hajtással párosítva 224 lóerőre (165 kW) növeli a teljesítményt.
Az összkerékhajtás lehetősége megerősíti a Toyota C-HR+ vérbeli SUV státuszát. A rendszer fokozza a tapadást és a vonóerőt, valamint segít a BEV modellekre jellemző extra nyomaték és teljesítmény hasznosításában. Ez egyaránt hozzájárul a biztonsághoz és a fokozott vezetési élményhez.
Az energiatakarékos teljesítményt az optimalizált aerodinamika támogatja: a jármű sziluettjét, tetőlégterelőjét és „kacsafarkát” úgy rajzolták meg, hogy a karosszéria felett és körül egyenletes légáramlást érjenek el. Az ügyfelek értékelni fogják az új akkumulátor-előkondicionáló funkciót is, amely a legtöbb körülmények között javítja a töltési teljesítményt. A kényelem érdekében ez automatikusan vagy kézzel is működtethető. További előnyöket jelent a légkondicionáló rendszer energiatakarékos hőszivattyúja, valamint a fűthető ülések, kormánykerék és szélvédő.
Alapfelszereltségként 11 kW-os fedélzeti töltő áll rendelkezésre, a magasabb felszereltségi szinttől pedig egy 22 kW-os egység is rendelhető. A DC gyorstöltés akár 150 kW-os teljesítményt is elérhet.
Kiváló vezetési élmény
A Toyota C-HR+ legfőbb vonzereje a dinamikus teljesítmény és a kiváló vezetési élményt nyújtó karakter. A dedikált BEV platform alapvető szilárdsága, merevsége és agilitása mellett a felfüggesztés elemeit pontosan az új modellre hangolták, beleértve a rugók és lengéscsillapítók teljesítményét és a kipörgésgátlók beállítását. Az elektromos szervokormányt is átdolgozták a még jobb reakciókészség érdekében. A stabilitás javulását a karosszéria merevségének növelése és a Toyota C-HR-hez képest alacsonyabb tömegközéppont révén érték el. A csökkentett tehetetlenségi nyomaték hozzájárul a még agilisabb kezelhetőséghez.
Biztonságot és a kapcsolódást szolgáló technológiák
A Toyota C-HR+ fejlett megjelenéséhez és hajtásláncához a legmodernebb technológiák társulnak az átfogó biztonság és kapcsolódási lehetőségek érdekében. Minden változatban megtalálhatóak a Toyota T-Mate széleskörű funkciói, köztük a Toyota Safety Sense aktív biztonsági és vezetéstámogató rendszerek. A vezetés biztonságosabbá és könnyebbé válik, mivel az autó időben felismeri a balesetveszélyek széles skáláját, és szükség esetén automatikusan fékez, kormányoz vagy szabályozza a teljesítményt, hogy segítsen a vezetőnek elkerülni az ütközést.
Az alapfelszereltséghez számos fejlett funkció tartozik, többek között a holttérfigyelő, az adaptív távfény-vezérlés és a parkolástámogató fék. A parkolóasszisztens és a panoráma monitor a magasabb felszereltségi szinttől a csomag része.
A 14” multimédiás kijelző minden Toyota C-HR+ modellben alapfelszereltsége lesz, hiszen az utastér műszerfalkialakításának központi elemét képezi. A navigációs rendszer külön EV útvonaltervező funkciót is tartalmaz, amely az autó akkumulátorának töltöttségi szintjét és az aktuális hatótávolságot alapul véve, töltési lehetőségeket is tartalmazó, kényelmes útvonalakat biztosít.
A MyToyota alkalmazás használatával a tulajdonosok figyelemmel kísérhetik és kezelhetik autójuk legfontosabb adatait és funkcióit, beleértve a töltöttségi szintet, a töltési időt, a hatótávolságot és a jármű adatokat.
Teljes nyugalom a tulajdonosok számára
Az ügyfelek, különösen azok, akik először vásárolnak BEV modellt, biztosak lehetnek abban, hogy a Toyota C-HR+ rendelkezik a márkára jellemző minőséggel, tartóssággal és megbízhatósággal. Ezt tükrözi az akkumulátor ápolási program, amely a jármű életkorától számított 10 évig vagy egymillió megtett kilométerig minden kiterjeszti az akkumulátor garanciát, annak éves állapotfelmérése esetén. (A Toyota az akkumulátorok minőségébe vetett bizalmát tükrözi, hogy az akkumulátorok kapacitásának legalább 70 százalékát 10 évig megőrzik, amelyre az eredeti EV gyártói garancia 8 évig vagy 160.000 kilométerig, illetve az éves EV állapotfelmérés által aktivált, 10 évig vagy 1 millió kilométerig tartó kiterjesztett akkumulátor ápolási program – az általános szerződési feltételek és az adott ország feltételei érvényesek – nyújt garanciát.)








