A McLaren szénszálas öröksége és DNS-e

  • A McLaren szénszálas öröksége és DNS-e (1)
  • A McLaren szénszálas öröksége és DNS-e (17)
  • A McLaren szénszálas öröksége és DNS-e (16)
  • A McLaren szénszálas öröksége és DNS-e (15)
  • A McLaren szénszálas öröksége és DNS-e (14)
  • A McLaren szénszálas öröksége és DNS-e (13)
  • A McLaren szénszálas öröksége és DNS-e (12)
  • A McLaren szénszálas öröksége és DNS-e (11)
  • A McLaren szénszálas öröksége és DNS-e (10)
  • McLaren P16S - Croatia
    McLaren P16S - Croatia Ref: McLaren_P16S-033.JPG
  • McLaren P16S - Croatia
    McLaren P16S - Croatia Ref: McLaren_P16S-003.JPG
  • A McLaren szénszálas öröksége és DNS-e (7)
  • McLaren P1 Bahrain
    McLaren P1 Bahrain
  • McLaren P1 Bahrain
    McLaren P1 Bahrain
  • McLaren MP4-12C
    McLaren MP4-12C
  • McLaren MP4-12C
    McLaren MP4-12C
  • A McLaren szénszálas öröksége és DNS-e (2)
  • McLaren Automotive
    McLaren Automotive

  • A McLaren világszínvonalú könnyűmérnöki szakértelme több mint 40 éve a szénszálas alváz technológián alapszik. – páratlan törzskönyv a kompozit mérnöki és innovációs területeken
  • A szénszálas monokokok a végső ‘versenypálya-út ’ innovációt képviselik, a mai napig a Formula 1 szabványának maradnak, és az alváztechnika alapját képezik minden egyes McLaren közúti autónak, amelyet valaha készítettek.
  • Az új W1 a McLaren páratlan képességeinek legújabb kifejezése ezen a területen. Aerocell szén-monokokkját az optimális könnyű súly elérésére tervezték, miközben platformot biztosít a valódi talajhatáshoz és az igazi szuper autó ergonómiához, és a W1 új, ultra-merev és optimalizált McLaren ART szénszálat mutat be aktív első szárnycsomagjában.
  • A McLaren továbbra is könyörtelenül innovál a kompozitok technológiájában, és új, úttörő pillanatokat próbál megvalósítani az autóiparban

A Formula 1-ben kifejlesztett innovatív technológiák vezetőjeként több mint 60 éve a McLaren előnyös helyzetben van, hogy áttörő autóipari technológiákat szállítson, amelyek meghatározzák a könnyű szuperautók műszaki szabványait.

És a szénszálakkal képviselik erősen a McLaren innovatív képességeit. Könnyű, erős és merev McLaren most már fél évszázadra közeledik, mint világvezető ezen anyagtudomány rendkívül műszaki területén, és továbbra is a lehetséges határokat tolja.

A szénszál alapvető szerepet játszik a szuperkocsik szállításában, az attribútumok lehető legjobb kombinációjával az úton és a pályán. Az első óta minden egyes McLaren gyártóautó, a McLaren F1, ebből a kompozit anyagból készült alvázon alapszik. Az anyag könnyű súlya és merevsége kulcsfontosságú a benchmark teljesítmény és az izgalmas dinamika megvalósításában, ugyanakkor az osztályvezető vezetési minőség és a hatékonyság további előnyei is. Erőssége biztonságot, bizonyosságot és tartósságot nyújt. Ez a tökéletes anyag, amellyel platformot hozhat létre egy szuper autó számára, hihetetlen csomagolási megoldásokkal, lehetővé téve a tervezők számára, hogy hihetetlen esztétikával és aerodinamikai hatékonysággal készítsenek autókat.

Ez egy olyan technológia, amely szilárdan a McLaren Formula 1 örökségében gyökerezik, és a McLaren DNS központi része:

MP4 / 1 (1981)
Az MP4 / 1 forradalmasította a Formula 1-et, mint első versenyautót, amely teljes szénszálas monokokk alvázot használt. Könnyű, merev szerkezete jelentősen javította a biztonságot és a teljesítményt. John Barnard tervezte, ez az úttörő alváz széles körű szénszálas bevezetést eredményezett a motorsportban, örökre megváltoztatva az F1-es autó kialakítását.

A szénszálas alvázkocsik bevezetése a sportban modernizált korszakot indított a Forma-1-ben. A szénszál biztonsági szempontból való fölényét látványos módon mutatták be az 1981. évi olasz nagydíjon. John Watson, a McLaren sofőrje sértetlenül tartózkodott és elment egy hatalmas 140 mph-os balesettől. Fontos pillanat volt a szélesebb Formula 1 paddock meggyőzésében, hogy a szénszálas alváztechnika a Formula 1 biztonságának jövője. A szén-dioxid-alváz teljesítménypotenciálját csak három verseny később világossá tette, mivel Watson több mint 40 másodperccel megnyerte az adott év brit nagydíját.

McLaren F1 (1993)
A McLaren F1 számos úttörő tervezési jellemzője közül a szénszálas monokokk alváz és a teljes szénszálas test felhasználása volt a legfontosabb, hangsúlyozva a minimális súlyt és a maximális szerkezeti merevséget. A közúti autókban a szénszál felhasználásának úttörőjeként az F1 páratlan teljesítménnyel büszkélkedhet, mindössze 1,140 kg könnyű súlya és 6,1 literes V12 motorjának hatalmas 627PS teljesítménye miatt. A szénszálas monokokk –, amelyet akkoriban a legmodernebb számítógéppel fejlesztettek ki, elősegítette a tervezést és az elemzést – lehetővé tette az F1 számára, hogy jelentős teljesítmény-súly arányt érjen el a közúti autókban, és a szuperautók műszaki ikonjává váljon.

Ez volt az a platform, amelyre nemcsak a világ leggyorsabb közúti autóját építették, és a németországi Ehra-Lessien bizonyító terepen 240,1 km / h maximális sebességet értek el, hanem a szénszálas technológiát egy teljes pálya körére, az útra és vissza ismét, miután az F1 GTR megnyerte az 1995-ös Le Mans 24 órás óráját.

McLaren 12C (2011)
A McLaren 12C, az első közúti autó, amelyet a McLaren Automotive gyárt a legmodernebb McLaren Termelési Központban, bemutatta a MonoCell-t; egy darabból álló szénszálas kád, amely akkoriban példátlan merevséget és könnyedséget biztosított egy közúti autóban. Az alváz fejlesztése a McLaren szénszálas történetét a 21-be vetettest század. A MonoCell volt a gerinc a világ első valóban tömeggyártású teljes szénszálas kád-szuperkocsi-sorozatában, amely az ilyen típusú alvázszerkezet előnyeit olyan mértékben nyújtotta, amelyet az autóiparban még soha nem láttak.

A MonoCell egyike volt a forradalmian új új technológiáknak, amelyeket a 12C vezette be a szuperautó-szegmensbe, ugyanakkor a McLaren modern szuperautó-DNS-ének létrehozásának egyik alapvető eleme, megteremtve a jövő alapjait. Előnyei az akkoriban még népszerű alumínium mintákhoz képest nemcsak a kád számára mindössze 75 kg-os hihetetlen könnyű súlytól, hanem a kínzási merevségtől is annyira nagyok voltak, hogy a 12C Spider-változatának nem volt szüksége további alváz-erősítésre – kompromisszum nélküli megoldás igaz az összes eddig létrehozott McLaren pókra.

McLaren P1 ™ (2013)
Csak két évvel a 12C elindítása után a McLaren ismét forradalmasította a szénszálas szuperautó-technológiát a McLaren P1 ™ 2013-as bevezetésével. Ez a második részlet a McLaren ‘1 ’ autós vonalában újabb lépést tett előre úttörő előhordozójától, a McLaren F1-től, egy teljes szénszálas karosszéria szerkezet használatával, amely nemcsak a tetőt és az alsó szerkezeteket, a tető légzőcsövét, hanem az akkumulátor és az erőelektronika házát is, amelyek szerves részét képezték a P1 ’ hibrid teljesítményének egy MonoCage néven ismert szerkezetben.

A teljes szerkezet mindössze 90 kg-os – -et sújtott a szuperautó-technika és a csomagolás remekművéből, amely bebizonyította a világ számára, hogy az elektrifikációnak nem kell kompromisszumokat jelentenie a jármű teljes súlyában, és szerves szerepet játszhat a valódi könnyű Ultimate szuperautó teljesítményében.

McLaren 720S (2017)
A 720S bevezette a Monocage II szénszálas szerkezetet, amelyet ma is alkalmaznak a McLaren 750S, tovább fokozva a merevséget és csökkentve a súlyt az elődjéhez, a MonoCellhez képest. A könnyű szerkezet az egész utascellát tartalmazza, kombinálva a szénszálas kádot a szénszál felső szerkezetével, hogy tovább javítsák a könnyű tulajdonságokat. Ez a jelentős előrelépés a szén-monokokk technológia terén a sorozatgyártásban használt szuperkocsikban nemcsak a többszörös díjnyertes teljesítményt és dinamikát, hanem az ergonómia, a láthatóság és a formatervezés jelentősen javította.

A Monocage II hihetetlenül vékony tetőoszlopai kiemelkedő láthatóságot eredményeznek a szélvédőn keresztül, és a B-oszlopokkal kombinálva, amelyek hátrafelé vannak elhelyezve a fülke elülső pilótafülkéjében, a Monocage II hozzájárul a kivételes hely érzékeléséhez. A Monocage II küszöbök leesnek oda, ahol az utasok ’ lábak vannak, a könnyebb bejutás és kilépés érdekében. A drámai, kettős bőrű diéder ajtók előre és felfelé csuklódnak, miközben kinyílnak, és egy rész tetőt vesznek a folyamatba. A széncella olyan szuperautót szállított, amely ugyanolyan könnyen be- és kijutható, mint a maximális teljesítmény kinyerése.

És hasonlóan a MonoCell által bevezetett előnyökhöz, a 720S és később a 750S Spider verziója testreszabott felső hátsó szerkezettel rendelkezik szénszálból, anélkül, hogy további erősítésre vagy megerősítésre lenne szükség ahhoz, hogy vele járjon, biztosítva az izgalmas dinamikát és a minimális súlynövekedést. 

Megnyílik a McLaren Composites Technology Center (2018)
A McLaren Composites Technology Center (MCTC) megnyitása 2018-ban Sheffieldben (Egyesült Királyság) £50 millió beruházást jelentett az első önálló McLaren gyártóüzemben, Wokingon kívül. Ez a világszínvonalú létesítmény, amelyet a McLaren Automotive, a Sheffield Egyetem AMRC és a Sheffield Városi Tanács partnerségén keresztül alakítottak ki, célja, hogy kiválósági központ legyen mind a kompozitok mérnöki, mind kutatási, de új generációs széngyártásában is. szálcsövek, amelyek közvetlenül integrálódhatnak a jövőbeli erőátviteli technológiákba.

Az első gyártású szénszálas alkatrészek, amelyeket az MCTC-nél gyártanak, a hihetetlen, rendkívül könnyű McLaren 765LT-nek, az autó aktív hátsó szárnyának, hátsó lökhárítójának és az első padlónak a közepén tervezett, tervezett és gyártott termékei. 

McLaren Artura (2021)
A McLaren Artura bemutatta a McLaren Carbon Lightweight Architecture-t (MCLA), amelyet kifejezetten a nagy teljesítményű hibrid hajtóművek új generációjának integrálására terveztek. Könnyebb és erősebb, mint az előző alváz, az MCLA támogatja az Artura hibrid V6 hajtóműjét, miközben továbbra is optimalizálja és tovább fejleszti a szénszálas monokokok használatának szerkezeti előnyeit. A McLaren első nagyobb létesítményében, a Woking HQ-n kívül gyártják, az MCLA-t a McLaren Composites Technology Center-ben, Sheffieldben gyártják. Az MCLA forradalmi pillanatot jelent a szénszálas monokokk technológia területén, javítva nemcsak a MonoCell és a MonoCage II szerkezetekbe korábban kifejlesztett könnyű és merevségi előnyöket,de magában foglal egy biztonsági cellát az Artura által használt hibrid rendszer akkumulátorához, és integrálja a további ütközési és teherhordó funkciókat a kádba.

A McLaren forradalmi technológiái lehetővé tették az Artura MCLA szénszálas monokokkjának olyan mennyiségben történő előállítását is, amely még soha nem volt elérhető. Az Artura Spider elindításával a McLaren folytatja könnyű pók-DNS-jét, anélkül, hogy tovább erősítené vagy megerősítené az Artura Spider alvázát, amire szükség van a – McLaren első konvertibilis, nagy teljesítményű hibrid szuperautója számára, kompromisszumok nélkül szállítva.

 McLaren W1 (2024)
A McLaren W1 folytatja a McLaren könnyű szénszálas DNS-fejlődését az Aerocell megérkezésével, amely a legradikálisabb és technológiailag legfejlettebb szénszálas kádunk, amelyet valaha közúti autókhoz terveztek. Pre-preg szénszál felhasználásával készült, ez a – technológia, amelyet a hiper exkluzív, csak nyomon követhető Solus GT – -nél használnak, olyan kompozitot használ, amelyet előzetesen impregnálnak egy gyantarendszerrel, amely egyszerűsíti a kikeményedési folyamatot. Ezután nyomáskezelést alkalmaznak a penészben, ami az Aerocell nagyobb szerkezeti szilárdságot biztosít, mint az összehasonlítható kád.

Font fontért, ez egy könnyebb kádot eredményez, amely tagadja a kiegészítő karosszéria szükségességét az autó külső részein –, ami a W1 tervezésében feltárt könnyű előny. Az Aerocell-t úgy is tervezték, hogy a W1 ’ extrém aerodinamikai csomagjának kulcsfontosságú eleme legyen, valódi talajhatást használva, amelyet úgy érnek el, hogy a monokok padlóját 65 mm-rel megemelik, amely megemelte a lábszár helyzetét és 80 mm-re emelkedett a az Aerocell eleje. Ugyanakkor az Aerocell – és a teljes jármű – hosszának csökkentése érdekében döntés született az ülés helyzetének rögzítéséről és az üléseknek a monokokkba történő beépítéséről. A tengelytáv majdnem 70 mm-rel történő csökkentésével ez további előnye, hogy további súlyt takarít meg.

The McLaren W1 also sees the introduction of McLaren’s next-generation carbon fibre technology; McLaren ART carbon fibre. Made possible via the development of McLaren’s breakthrough Automated Rapid Tape (ART) ‘high rate’ deposition manufacturing technique, McLaren ART carbon fibre unlocks new possibilities for engineers. Lighter and stiffer, produced with fewer waste materials, and enabling the rapid creation of optimised carbon fibre parts with specialised properties, the active front wing of the McLaren W1 debuts this new technology.

“A szénszál szerves része a McLaren történetének és a DNSünk központi részének. Ez lehetővé teszi számunkra, hogy szuper könnyű szuperautókat szállítsunk a legjobb dinamikus tulajdonságokkal, és továbbra is a műszaki felfedezés területe, sok felfedezésre vár, és még sok más nyereség megvalósul. ”
Michael Leiters, a McLaren Automotive vezérigazgatója

Kapcsolódó podcastok a PodCars és a Begurulva youtube, valamint videa csatornákon!