Luxus autó drága edzőcipőben
A TNGA platformra épülő új Toyota Camry fejlesztésénél nagy hangsúlyt kapott az élvezetes vezethetőség igénye. Ez a dinamizmus hívta életre két japán tuningműhely optikai csomagjait.
Ha Európában – egyelőre – nem is kapható a nyolcadik generációs Toyota Camry, vitathatatlanul ez a márka globális zászlóshajója, amelyet Japántól Ausztrálián át Észak-Amerikáig forgalmaznak. A modellek között minimális az eltérés az egyes piacokon – ám csak addig, amíg kezelésbe nem veszi a szedánt a Toyota két házi tuningcége: a TRD és a Modellista.
Aki igazán elhivatott rajongója a Toyotának, és az európai híreken túl nyomon követi a hazai, japán piacon megjelenő fejlesztéseket is, rendszeresen találkozhat a TRD és Modellista nevekkel. Két helyi tuningcégről van szó, amelyek a Toyota-csoport berkein belül tevékenykedve hoznak ki villámgyorsan és kiváló minőségben olyan vakmerő, ugyanakkor harmonikus optikai csomagokat, amelyek még a dizájn-forradalmat hirdető Toyota újkeletű merészségén is túlmutatnak – emlékezzünk csak azokra a változtatásokra, amelyeket a CH-R crossoverhez készített a két cég a tavalyi év végén.
A TRD nappali fényekkel integrált első kötényre, sötétített hűtőmaszkra és nagy átmérőjű, öt duplaküllős keréktárcsára alapozta saját Camry-kollekcióját, egyértelműen a sportos hangvételt részesítve előnyben. A harciasság általában a Modellistától sem áll távol, most mégis az elegáns irányt választották: finom rajzolatú első lökhárító és osztott küllős könnyűfém kerekek adják meg az alaphangot a méretes szedánnak. A pontot az i-re a kéttónusú karosszériafényezés teszi fel; a kontrasztos színű tetőlemez modern és kifinomult megoldás.
Szokatlanul hiteles egyébként a TRD sportos átalakítása: az új generációs Camry alapjaira éppen ők, a Toyota Racing Development épített olyan ütőképesnek ígérkező versenyautót, amely a NASCAR bajnokságban szállhat szorítóba az ismételt győzelemért. Ez még akkor is hitelessé teszi a családi szedán dinamizmusát, ha nyilvánvaló: a NASCAR versenyautók csak megjelenésükben idézik azokat a limuzinokat, amelyektől sziluettjüket és nevüket kölcsönzik.
A Toyota új, TNGA platformra épülő modelljéből évente akár több mint 400 ezer példány talál gazdára csak az Egyesült Államokban; ezzel tavaly az abszolút legnépszerűbb személygépkocsi volt az USA-ban*.
A nyolcadik generációs Camry 3.5 V6, illetve soros négyhengeres, 2.5 literes benzinmotorokkal kapható; utóbbi önmagában vagy hibrid hajtáslánc elemeként jut szerephez, és kiemelkedően kedvező, akár 41 százalékos hatásfokkal büszkélkedhet. Szintén a Camry újdonsága az az infotainment rendszer, amely a világon elsőként alkalmazza a fél évtizedes fejlesztőmunka és több mint száz vállalat együttműködése nyomán létrehozott autóipari Linux operációs rendszert, melyről múlt héten adtunk hírt.
* http://www.businessinsider.com/best-selling-cars-trucks-vehicle-america-2016-2017-1