A MINI és a Katona József Színház együttműködésre lépett
Szeptember 7-én újabb mérföldkőhöz érkezett Magyarországon a MINI története: a brit prémium márka hazai forgalmazója, a BMW Group Magyarország együttműködési megállapodást kötött a Katona József Színházzal, felhelyezve a MINI-t a hazai kulturális élet térképére.
Magyarországi jelenlétének erősítésében újabb jelentős lépést tett a MINI a Katona József Színházzal kötött együttműködési megállapodással: a brit márka belépett a hazai kulturális életbe. A MINI és a színház közötti megállapodás értelmében a két márka egymást támogatja a 2017/2018-as évadban, illetve közös programok kialakítását is kezdeményezik.
A MINI idén januárban definiálta újra és kezdte el magasabb szintre helyezni magyarországi jelenlétét, elindítva márkanagyköveti programját, melynek folytatásaként a Katona József Színházzal való partnerséget jelentett be.
„Biztosak vagyunk abban, hogy ez a közös munka mindkét fél számára újfajta értékeket teremt és új tapasztalatokat hoz. Több mint 40 éves múltra visszatekintő Art & Culture programjában a BMW Group jelenleg több mint 100 kulturális intézménnyel működik együtt világszerte, a MINI márkát tekintve pedig Magyarországon ez az első ilyen jellegű kapcsolat. Büszkék vagyunk arra, hogy ezt az ország egyik legelismertebb művészszínházával létesíthettük: a Katona filozófiája, kiváló társulata és kommunikációja mind-mind biztosítékot jelent arra nézve, hogy a MINI nem is lehetne jobb helyen a magyarországi kulturális életben” – mondta Massimiliano Di Silvestre, a BMW Group Magyarország ügyvezető igazgatója.
Máté Gábor, a Katona igazgatója elmondta: „a Katonában hagyományosan azon vagyunk, hogy új utakat keressünk a színpadon és azon túl is. Úgy vélem, ez az együttműködés is jó példa erre: két, teljesen más területen működő, ugyanakkor folyamatos innovációra törekvő partner közös munkájáról van szó. Külön öröm számomra, hogy egy olyan, nagy hagyományokkal bíró márka, mint a MINI döntött úgy, hogy a Katona értékei mellé áll, s bízom abban, hogy a nonprofit szféra és a versenyszektor ez a találkozása mintát mutathat”.
Az eseményen a meghívottak megtekinthették Nagy Ervin színművész – egyben a MINI Magyarország márkanagykövete – önálló jelenetét a Katona József Színház egyik aktuális darabjából, aki később Ónódi Eszter színművésszel együtt egy izgalmas házbejárást, egyfajta tárlatvezetést is tartott.
A BMW Group kultúra iránti elkötelezettségéről
A BMW Group kulturális együttműködései immáron több mint negyven esztendőre tekintenek vissza, a vállalatcsoport jelenleg száznál is több ilyen viszonyt ápol világszerte. A hosszú távú elkötelezettségek középpontjában a modern és kortárs művészetek, a jazz és a klasszikus zene, valamint az építészet és a dizájn állnak. 1972-ben Gerhard Richter három nagyszabású festményét kifejezetten a BMW Group müncheni székházának előcsarnokába készítette el. Azóta Andy Warholtól kezdve, Roy Lichtenstein-en, Olafur Eliasson-on, Jeff Koons-on és Zubin Metha-n keresztül egészen Daniel Barenboim-ig és Anna Netrebko-ig számos művész dolgozott együtt a BMW-vel. A vállalatcsoport ezen felül központi épületeinek és üzemeinek megtervezésére olyan neves építészeket is alkalmazott, mint Karl Schwanzer, Zaha Hadid és Coop Himmelb(l)au. A Solomon R. Guggenheim Alapítvány, a Guggenheim Múzeum, valamint a BMW Group világméretű együttműködésének eredménye, a BMW Guggenheim Laboratórium 2011-ben ünnepelte világpremierjét New Yorkban. A vállalatcsoport teljeskörű alkotói szabadságot biztosít minden olyan kulturális tevékenység során, amelyben részt vesz – ez éppen olyan létfontosságú az úttörő művészeti munkák megalkotása szempontjából, mint a sikeres üzleti élet főbb innovációi terén.
A BMW kultúra iránti elkötelezettségéről további információkat talál a www.bmwgroup.com/culture és a www.bmwgroup.com/culture/overview weboldalakon.