Győri motorral készülnek a három motoros Audi e-tron S-modellek

Dynamic photo

Az Audi e-tron és e-tron Sportback modellek frissen bemutatott S változatai a világon az első olyan sorozatgyártásba kerülő elektromos autók, amelyeket három motor hajt, közülük kettő a hátsó tengelyen. Mindkét modellben Győrben készülő e-motorok dolgoznak.

A motorok összteljesítménye 320 kW (429 lóerő), de boost üzemmódban átmenetileg akár 370 kilowatt (495 lóerő) és 973 newtonméter maximális forgatónyomaték is a vezető rendelkezésére állhat. Ennek köszönhetően mindkét elektromos hajtású modell 4,5 másodperc alatt gyorsul álló helyzetből 100 kilométeres sebességre.

Az Audi e-tron S-modellek hajtása két különböző aszinkronmotor koncepciójára épül, amely már az e-tron modellcsalád gyártásának kezdetekor is a tervek között szerepelt. A nagyobb elektromos motort, amely az Audi e-tron 55 modellben a hátsó tengelyt hajtja, most az első tengelyre építették, míg a kisebb e-motor a párjával együtt az új modellek hátsó tengelyén hajtja a kerekeket.

e-tron_motor_m.jpg

Az Audi Hungaria 2018 óta gyárt elektromos meghajtásokat az anyacég első tisztán elektromos modellje, az Audi e-tron számára, így Győrben már több mint 100 ezer e-motor készült. Hamarosan kezdődik az S-modellek számára az új típusú e-motor sorozatgyártása. 

A győri székhelyű Audi Hungaria Zrt. az Audi és Volkswagen Konszern központi motorszállítója. Az elektromos motorokkal együtt évente közel kétmillió motor készül a vállalatnál. Ugyancsak Győrben gyártják az Audi TT Coupé és TT Roadster, az A3 Cabriolet, valamint az Audi Q3 és az Audi Q3 Sportback modelleket. Mindezek mellett a több mint 12 ezer fős Audi Hungaria számos alumínium karosszériaelemet is szállít a Volkswagen konszern különböző márkái számára, valamint egyre jelentősebb fejlesztési tevékenységet – járműhajtás- és járműfejlesztés – folytat. Az Audi Hungaria évek óta Magyarország egyik legnagyobb árbevételű vállalata, az ország legnagyobb exportőreinek egyike és a hazai járműipar legnagyobb beruházója.