Pozitív pénzügyi eredmények a SEAT-nál egy kihívásokkal teli év előtt

2019-ben a SEAT fenntartotta az elmúlt négy év pozitív lendületét, és olyan pénzügyi eredményeket ért el, amelyek lehetővé teszik a 2020-as kihívások sikeres kezelését. A spanyol cég adózás utáni eredménye 346 millió euró, 17,5% -kal több, mint 2018-ban (294 millió). A növekvő eladások eredményeként a működési eredmény 57,5% -kal 352 millió euróra (2018: 223) emelkedett, míg a forgalom 11,7 százalékkal összesen 11,157 milliárd euróra növekedett, szemben a 2018. évi (9,991) értékkel.

A SEAT elnöke és a pénzügyekért és az informatikáért felelős alelnök Carsten Isensee hangsúlyozta, hogy „2019 pozitív év volt a SEAT számára. Az egész szervezet csapatmunkájának eredményeként kapott adatok optimális helyzetbe hoztak minket. A tavalyi eredmények szilárd alapot teremtenek a vállalat hosszú távú jövőjének felépítéséhez.”

2019-ben a SEAT 1.259 milliárd eurót különített el beruházási programjának felgyorsítására, elsősorban új modellek fejlesztésére, ideértve az elektromos járműveket is. Ez 3% -kal több, mint 2018-ban (1.223), és ez a társaság történetének legmagasabb összege. Ebből a mennyiségből 705 milliót, a teljes forgalom 6,4% -át teljes egészében a kutatásra és fejelsztésre (K+F) fordították, 7,5% -kal többet, mint 2018-ban (656). A SEAT ráfordításai a spanyolországi 2019-es K + F kiadások csaknem 5%-nak felel meg, így a cég az ország vezető ipari kutató-fejlesztő befektetőjének számít.

Ezenkívül a működési cash flow 56,2% -kal 1.092 milliárd euróra (2018: 699) nőtt, amely a forgalom 9,8%-át teszi ki. A SEAT a működési cash flow szempontjából a 10 legjobb spanyol vállalat közé tartozik, amely bizonyítja pénzügyi fenntarthatóságát, valamint a jövőbeni beruházások önfinanszírozásának képességét.

Isensee rámutatott, hogy „ezek az adatok megmutatják a SEAT pénzügyi erejét. A társaságnak a költségek optimalizálása érdekében minden területen végrehajtott erőfeszítései lehetővé tették a termék költségek hatékonyságának növelését, beszállítóink körében az innováció elősegítését, és a közvetett költségek ellenőrzését. Fő célja a termékportfólió jövedelmezőségének javítása és a hatékonyság növelése, és működési hasznunk javítása.”

Folyt. köv.!