Másodikként értünk célba a második Soproni Sörralin
A víz jegyében telt a második Soproni Sörrali
Idén folytatódott Magyarország legnépszerűbb sörét, a Sopronit is gyártó HEINEKEN Hungária által tavaly életre hívott kezdeményezés, a Soproni Sörrali. A média képviselőinek részvételével zajló túraverseny és vetélkedő témája ezúttal a sörgyártáshoz is nélkülözhetetlen víz volt. A befutó után a résztvevők a VOLT Fesztiválon koccinthattak.
A Világgazdaság és a Formula szerkesztőségének tagjaiból verbuválódott újságíró csapat lett a második Soproni Sörrally győztese. A közel 300 kilométeres távot összesen 10 újságírócsapat teljesítette. Míg a tavalyi verseny célja az volt, hogy rendhagyó módon hívják fel a figyelmet a Sopronit gyártó HEINEKEN Hungária Zrt. önkéntes vállalására, amely szerint a Soproni sör gyártásához kizárólag magyar árpát használ fel, idén a rali a vízhasználatról, a víz tisztaságáról szólt.
A második helyen a Diplomacy & Trade, valamint az Egyszer Már Láttam autót, illetve a Teszt a Lelke Mindennek és a Mi Az A Blogger képviselőiből verbuvált csapat futott be a célba – mindössze 3 kilométer hátránnyal, de hibapont nélkül és az egyik leggyorsabbként.
A Budapestről induló rali útvonala olyan településeken keresztül vezetett, amelyek életében a víz hasonlóan fontos szerepet játszik, mint a sörkészítés során. Így a résztvevők a Duna mentén végighaladva érintették Zebegényt, Győrt és természetesen a Soproni Sörgyárat is.
„A víz nagyon fontos alapanyag a sörgyártás során, hiszen a sör 95%-a vízből áll. Bízom benne, hogy a Soproni Sörrali nagy sikere megmarad, és hagyomány lesz, mert egy ilyen esemény jó alkalmat teremt arra, hogy a fenntarthatóság témáira felhívjuk az emberek figyelmét. A vízfelhasználás mértéke, a vizek tisztasága nem csak a sörgyártás, de a társadalom számára is kiemelkedő fontosságú” – mondta el Pálfalvi Márta, a HEINEKEN Hungária Zrt. emberi erőforrás és vállalati kapcsolatok igazgatója.
A Második Soproni Sörralit Nagy István, a Földművelésügyi Minisztérium parlamenti államtitkára indította el Budapesten. Beszédében Nagy István elmondta: „A Heinekennek, a globális söripar és a hazai gazdaság egyik legjelentősebb vállalatának működése jelentős befolyással bír a környezetre és a társadalomra. Ezért van nagy jelentősége annak, hogy olyan üzletstratégiát alkotott, amelyben elkötelezte magát a fenntartható fejlődés, a hazai beszállítók, a környezetvédelem és a felelősségteljes alkoholfogyasztás ügye mellett. A vállalat elkötelezett híve a környezettudatos gondolkodásnak, folyamatosan figyel arra, hogy a legkorszerűbb termelési módszerek segítségével védje a környezetet.”
A HEINEKEN Hungária Zrt. két sörgyárában, a 120 éves Soproni Sörgyárban és Martfűn állítja elő termékeit, mindkét gyárához szennyvíztelep tartozik. A vállalat célja nem csupán az, hogy évről évre csökkentse a vízfelhasználását, hanem az is, hogy az általuk a természetbe visszajuttatott víz tiszta legyen, és a helyi lakosságot ne akadályozza abban, hogy saját felhasználásra tiszta, friss vízhez juthasson. A HEINEKEN Hungária vizet használ a sörfőzés során nyersanyagként, valamint a gépsorok, a visszaváltható üvegek és hordók tisztításához is.
A magyarországi élelmiszeriparban elsőként, 1997-ben Martfűn építettek anaerob technológiával működő szennyvízkezelő telepet, Sopronban pedig 2007-ben helyezték üzembe, itt egyébként saját fúrt kút vizét használják a sörgyártáshoz. Ma már minden köbméter szennyvíz csak megfelelő kezelés után kerül ki a gyárból. Az anaerob reaktor a szennyvíz szerves anyagainak feldolgozása közben biogázt termel. A biogázt kazánokban égetik el, és az így keletkező gőzt a sörgyártásban hasznosítják. Az innen származó gőz a gyárak teljes hőenergia-fogyasztásának 4 százalékát teszi ki.
A HEINEKEN Hungária olyan vízkímélő technológiákat alkalmaz, amelyek segítenek abban, hogy fajlagos a vízfelhasználását minimalizálhassa: a vállalat 2008 óta már 13,8 %-kal csökkentette vízfelhasználását. A HEINEKEN globális szinten 1011 olimpiai úszómedencényi vízzel (25,3 millio hl) használt kevesebbet 2016-ban 2015-höz képest.