Még nem késő! Milyen gumit vegyünk télre?
Minden évben elkészíti a maga téligumi tesztjét az Autónavigátor.hu, amely idén a korábbiakban használt 195/65 R15 méret helyett 205/55 R16-os abronccsal küldte a mogyoródi Groupama Tanpályára a Škoda Octavia kombi tesztautókat.
A táblázatban szereplő 22 abroncs persze nem egyforma eséllyel indult a tesztnek, hiszen a téli abroncsok mellett hatféle négyévszakost is kipróbáltak, és az az érdekes, hogy ezek nem a lista alján végeztek. Sőt, a Goodyear Vector 4Season Gen-2 az előkelő 12. pozíciót szerezte meg. A legszélsőségesebb körülményeket nedves műgyanta biztosította, mert az pontosan úgy viselkedik, mint az aszfaltot borító jég egy ónos eső után.
Most pedig lássuk, hogy az egyes mérési módok során melyik abroncsok szerepeltek legjobban. A mért adatok súlyozásánál a száraz és a nedves aszfalton, valamint a nedves műgyantán (jegeshez hasonló felületen) mért fékezhetőség és a nedves műgyantán mutatott kapaszkodóképesség 20-20 százalékos fontossággal jött számításba, míg például egyebek között a zajszintet 5 százalékkal vették figyelembe.
Fékút 60 km/óráról száraz aszfalton (méter)
Michelin CrossClimate+ (négyévszakos), 14,7 méter
Michelin Alpin6, 14,9 méter
Bridgestone Weather Control A005 (négyévszakos), 15,2 méter
Fékút 60 km/óráról nedves aszfalton (méter)
Bridgestone Weather Control A005 (négyévszakos), 15,0 méter
Michelin CrossClimate+ (négyévszakos), 15,5 méter
Barum Polaris 5, 15,6 méter
Fékút 40 km/óráról nedves műgyantán (méter)
Goodyear UltraGrip 9, 20,9 méter
Vredestein Snowtrac 5, 21,3 méter
Continental WinterContact TS860, 22,8 méter
Kapaszkodóképesség nedves műgyantán
(álló helyzetből mennyi idő alatt teszik meg az első 30 métert az emelkedőn?)
Vredestein Snowtrac 5, 6,8 másodperc
Pirelli Cinturato P7 All Season Plus (négyévszakos), 6,8 másodperc
Pirelli Cinturato Winter, 6,9 másodperc
dasblog.hu