Irány a dobogó!
Nagy átlagsebességű, széles, aszfaltos pályák, amelyeket hidegben, talán esőben, és egy kör erejéig biztosan sötétben kell teljesítenie az Eger-rali mezőnyének. Nem lesz tehát sétagalopp az országos bajnokság idényzáró futama, igaz, nem is ígérte senki, hogy könnyű lesz a helyezkedés a minél jobb év végi pozíciókért.
A Ranga Péter, Szőke Tamás kettős kedvező helyzetben van, hiszen a jelenlegi negyedik helyről hátrébb már nem csúszhat az összetettben, van viszont esélye arra, hogy elcsípje az év végi harmadik pozíciót. Igaz, a Skoda-pilóta szerint ez az esély inkább csak matematikai, hiszen ellenfelüknek, Vincze Ferencnek hibáznia kell ahhoz, hogy megszerezhessék.
De a rali éppen attól szép, hogy váratlan eseményekkel találja szembe magát az ember, így azután a páros úgy áll oda az idényzáró Eger-rali rajtjához, hogy szeretne dobogóra állni, sőt, ha lehet, megnyerni a versenyt, hogy rajta ne múljon az év végi jó eredmény.
„Nem mondom, hogy tét nélküli futamra érkeztünk Egerbe, de nem csak rajtunk múlik, hogy előrelépünk-e, így szeretnénk jól érezni magunkat és jóízűt autózni ezeken a remek pályákon – mondta Ranga Péter. – Főként nagy átlagsebességű gyorsasági szakaszokról beszélünk, amelyeken nehézséget jelenthet az időjárás, az, hogy az aszfalt és a levegő hőmérséklete is alacsony, ami nem támogatja a tapadást, szóval a gumiválasztás kulcsfontosságú lesz ezen a hétvégén. Megvan a taktikánk, aztán majd elválik, hogy bejön-e, vagy sem. S ha bejön, még akkor is ott vannak az esti szakaszok – egy kört sötétben, lámpasorral teljesítünk majd. Megvallom, én nem annyira szeretek sötétben versenyezni, eddig nem is ment olyan jól, de most jól felírtuk a pályákat, úgyhogy optimista vagyok. A bajnokságban első és második helyen végző Herczig Norbi és Hadik Bandi nem indul ezen a futamon, de a többiek mind itt vannak, és persze mindenki győzni akar. Mi is a dobogót célozzuk meg!”
Ami az esti szakaszokat illeti, Ranga Péter, és testvére, Ranga László is úgy fogalmazott: sötétben sokkal gyorsabban történnek az események, emiatt másként kell felmérni a kanyaríveket és a távolságokat. Annyi segítségük azért van, hogy mire besötétedik, addigra kétszer már végigmennek az ominózus pályákon versenytempóban.
Az ifjabb Ranga László, Tóth Imre kettős jelenleg a hetedik helyen áll az összetettben, de ez még változhat.
Annyira sűrű a mezőny, hogy végezhetnek kettővel előrébb, de kettővel hátrébb is. Nyilván az a céljuk, hogy előbbi opció valósuljon meg.
„A pályák nagyon tetszenek, bár nem mondanám, hogy nagyon jól ismerem őket, hiszen legutóbb hét éve voltam itt, s akkor volt olyan szakasz, amelyen ellenkező irányból mentünk – mondta ifjabb Ranga László. – Gyors, széles pályákról beszélünk, amelyeken a mecseki beállításokkal – illetve azt egy kicsit módosítva – versenyzünk majd. Az idei utolsó futamon nem szeretnénk minden áron összekarcolni az autót, de ha lehetőség adódik, azt biztosan igyekszünk majd megragadni! Az időjárás és az esti szakaszok miatt nagyon sok improvizálásra lesz szükség, de a ralinak éppen ez a lényege.”
Az Eger-rali péntek este az ünnepélyes rajtceremóniával kezdődik, szombaton 9, vasárnap pedig 6 gyorsasági szakaszt teljesít a mezőny.