Az online jegyvásárlással és utasfelvétellel a legelégedettebbek az utasok
A Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség (IATA) legfrissebb felmérése szerint az utasok leginkább az online jegyvásárlással és utasfelvétellel, legkevésbé pedig a határellenőrzéssel és a fedélzeti szórakoztató rendszerekkel elégedettek.
A montreáli székhelyű, kétszáz légitársaságot tömörítő kereskedelmi szervezet 11 ezer légiutas megkérdezésével végzett felmérést, ennek eredményei azt mutatják, hogy az utasok 80 százaléka elégedett az internetes jegyfoglalással, illetve utasfelvételi eljárással, és tavalyhoz képest javult az utasbiztonsági ellenőrzés, a fedélzeti szolgáltatások és a feladott poggyász átvételének megítélése. A legkevésbé az utasok a határ- és útlevél-ellenőrzéssel, valamint a repülőgépek fedélzeti szórakoztató rendszereivel (20-20 százalék) vannak megelégedve.
Az elmúlt 12 hónapban a megkérdezettek 74 százaléka használt okostelefonon lévő elektronikus beszállókártyát, 64 százalékuk biometrikus útlevelet használt azonosításhoz és az utasok fele kedveli és használja a csomagfeladó automatákat, és arányuk 3 százalékkal nőtt tavalyhoz képest.
Az utasok 72 százaléka preferálja az önbeléptető kapukat a beszállításnál, és 33 százalékuk biometrikus azonosítással váltaná ki a beszállókártyát, és egyre többen szeretnének SMS helyett e-mailben és okostelefonos alkalmazásokon keresztül (28 százalék) információkat kapni a járattal kapcsolatban.
Egyre többen vannak azok, akik a repülőgép saját rendszerei helyett a saját eszközeiken szeretnének digitális tartalmat elérni(42 százalék), és a fedélzeti wi-fi is egyre népszerűbb, amelyet a megkérdezettek 73 százaléka szörfölésre és üzenetküldésre használ.