Indul a visszaszámlálás a Volkswagen első I.D. modelljének gyártásáig
Mindinkább konkrét formát ölt a Volkswagen történetének legnagyszabásúbb technikai és termékoffenzívája. Száz héttel az I.D.-család első tagjának tervezett gyártáskezdete előtt a márka vezetősége az MEB Supplier Summit alkalmával egyeztette a legjelentősebb beszállítókkal a gyártás beindításának fő mérföldköveit. Az új, modulrendszerű elektromos hajtáskoncepció (MEB) alapjaira épülő első járműként a kompakt, tisztán elektromos hajtású Volkswagen I.D.1) 2019 végétől a szászországi Zwickauban gördül majd le a szerelőszalagról.
Dr. Herbert Diess, a márka igazgatótanácsának elnöke vezetőségi kollégáival és a legfőbb beszállítók vezetőivel közösen partneri megállapodást írt alá a zavartalan és tökéletesen szervezett gyártáskezdet érdekében. Amint Dr. Diess kiemelte: „Fontos szakaszába ért belépésünk előkészítése a széles körben megfizethető elektromos mobilitás világába. Közösen kívánjuk ezen egyedülálló ipari projekttel elérni, hogy Európa élen járjon az elektromos mobilitás vezető pozíciójáért folyó világméretű versenyben. Zwickau ennek szellemében az elektromos mobilitás legnagyobb európai központjává fejlődhet, amellyel új fejezetet nyithatunk az autózás történetében.”
Mint elhangzott, öt év alatt e műszaki platform alapjain összesen 32 új modell jelenik meg a vállalatcsoport márkáinak kínálatában. „Egyértelműen vezető pozícióra törekszünk. Egyedül márkánk több mint húsz tisztán elektromos hajtású modellt kínál 2022-ig, s az elkövetkező öt év során mintegy hatmilliárd eurót kívánunk az elektromos mobilitásba invesztálni.”
Ralf Brandstätter, a márka igazgatótanácsának a beszerzés területéért felelős tagja hangsúlyozta: „Elektromos offenzívánk keretében eddig több mint száz beszállítót választottunk ki. Nagyjelentőségű számomra, hogy ma partnereink és a Volkswagen számára egyaránt az együttműködés új formája veszi kezdetét, amely során jóval korábban és intenzívebben kívánjuk legfontosabb beszállítóinkat bevonni a fejlesztésbe és az I.D. projekten zajló munkába.”
Az MEB bevezetése során a Volkswagen széleskörűen alkalmazza az úgynevezett Value Sourcing módszerét, ahol az egyes beszállítók koncepcióversenyek formájában, már a tervezés igen korai fázisában hozzájárulhatnak a fejlesztéshez a műszaki megoldások kialakítására irányuló ötleteikkel. Ralf Brandstätter szerint: „Az előny itt egyenrangú partnerek kölcsönös előnyök jegyében folytatott, jóval szorosabb együttműködéséből származik.”
A tervek szerint már 2020-ban több mint százezer Volkswagen készül az MEB-platformon, jelentette ki Christian Senger, az e-mobilitás gyártósorának vezetője: „Nagyban mérsékeltük az I.D.-projekt komplexitását, s tizenegy hónappal lerövidítettük a terméktervezés folyamatát. Az új járműarchitektúra, az automatizált vezetés, illetve a hálózati kapcsolatok és a szolgáltatások témái egyaránt minden partnerünkkel és beszállítónkkal szorosan együttműködő munkamodellt követelnek. A terméktervek már adottak, s most minden energiánkkal közös megvalósításukon dolgozunk.”
Az MEB elektromos architektúrája következetesen a jövő károsanyag-kibocsátás nélküli és digitális mobilitására összpontosít és teljes egészében új fejlesztés. Különböző teljesítményű elektromotorokat és a padlózatba épített, lapos kialakítású akkumulátorokat olyan innovatív technikákkal és szoftvermegoldásokkal kombinál, mint a kiterjesztett valósággal (Augmented Reality) működő okosvilágítás (Smartlight) és szélvédő-kijelző (Head-up Display), amelyek eddig csupán a prémiumszegmensek modelljeinek kiváltságai lehettek.
A Volkswagen I.D., I.D. BUZZ és I.D. CROZZ egyaránt azon kezdőkínálat modelljei, amelyekkel a Volkswagen 2020-tól egymást szorosan követve elindítja elektromos offenzíváját. Az új modellgenerációk Európában, Kínában és az Amerikai Egyesült Államokban jelennek meg.