A Scania kiterjeszti gázhajtású kínálatát

ERŐS, 13 LITERES GÁZ­MO­TOR­RALELLÁTOTT TE­HER­GÉP­KO­CSIK­KAL A FENN­TART­HA­TÓ MEG­OL­DÁ­SOKJEGYÉBEN

  • A Scania kínálatában mostantól az OC13 is szerepel, amely egy 410 lóerős, hathengeres gázmotor
  • Kellően erős nehézsúlyú, hosszú távú fuvarozáshoz is a dízelmotorokéhoz hasonló karakterisztika révén; akár 1600 kilométeres hatótávolság LNG-vel
  • A Scania továbbfejlesztett OC09 gázmotorja is bemutatkozott

Nemrég a Scania bemutatott egy úttörő Euro 6-os gázmotort az Ecomondo olasz szakkiállításon. Az OC13 a 410 lóerő teljesítményével hosszú távú fuvarozáshoz és építőipari feladatokhoz egyaránt használható, mivel úgy teljesít, mint egy dízelmotor. Az újonnan kifejlesztett, Euro 6-os gázmotor a Scania 13 literes  erőforrásán alapul, és ez a Scania fenntartható szállítási megoldásokat nyújtó kínálatának legfrissebb tagja, amely 15-90 százalékos CO2-csökkenést biztosít.

Nagy reményeket fűzünk az ezzel az egyedülálló 13 literes motorral felszerelt tehergépkocsikhoz” – mondta Henrik Eng, a Scania Trucks városi járműveinek termékigazgatója. „Európa-szerte számottevő érdeklődés tapasztalható a potenciális ügyfelek körében az iránt, hogy gázzal üzemeltethessék járműveiket, köztük a hosszú távú fuvarozásra használt járműveiket is, és ez a motor minden tekintetben megfelel ezeknek az igényeknek. Az ügyfelek részéről igény mutatkozik egy olyan megoldás iránt, amely a gázüzem összes előnyét biztosítja, mint például nagyobb teljes körű üzemeltetési gazdaságosságot, hátrányok nélkül” – mondta.

Az új, 410 lóerős motor 2000 Nm nyomatékot szolgáltat 1100–1400-as percenkénti fordulatszám-tartományban – ezek az adatok jól összemérhetők a hasonló méretű dízelmotorok paramétereivel. Cseppfolyósított földgázzal (LNG) egy szokványos, 40 tonnás nyerges szerelvény 1000 kilométert is megtehet egyetlen tankolással. Két LNG-tartállyal a hatótávolság elérheti az 1600 kilométert.

A Scania új, 13 literes, 410 lóerős gázmotorja az 1000-es percenkénti fordulatszámtól kifejtett 2000 Nm nyomatékával a szokványos nyerges szerelvényekkel végzett hosszú távú fuvarozáshoz elvárt teljesítményt és hatótávolságot (LNG-tartályokkal) nyújtja.

Mostanáig a gázmotorok túl gyengék voltak és túl kicsi volt a hatótávolságuk ahhoz, hogy ténylegesen használhatók legyenek a nehezebb súlyú fuvarfeladatokhoz” – mondta Zoran Stojanovic, a Scania Trucks gázüzemű termékeinek menedzsere. „A Scania azonban megoldotta ezeket a problémákat ezzel a gázmotorral, így mostantól alacsonyabb CO2-szinteket és nagyobb nyereségességet tud kínálni az ügyfeleknek.”