A Lexus LC az Év Luxusautója Kanadában
Kanada piacvezető autós portálja idén ismét megválasztotta az év legfontosabb újdonságait. Tizenhét kategóriában szavaztak; a luxus kategória csúcsára a Lexus került.
1996 óta szolgálja ki Kanada autós hírekre éhes, francia és angol nyelvű olvasóit az auto123.com weboldal. A piaci trendeket megelőzve alapítottak ökoautós portált és online filmcsatornát, ráadásul internetes szakértelmükre alapozva egy olyan interaktív marketing eszköztárat is összeállítottak, amely mostanra a legnépszerűbb online jelenléti megoldássá vált az ország autókereskedőinek körében.
Az auto123.com tehát az észak-amerikai kontinens meghatározó autós webmagazinja, még ha jelenlétük nem is olyan harsány a nemzetközi színtéren, mint például a Top Gear-é. A portál 2010 óta választja meg az év legkiválóbb autós újdonságait, méghozzá közel másfél tucat kategóriára bontva – végtére is egy városi kisautót egy hétüléses szabadidőjármű ellen mérni a szakembereknek talán informatív, de az információt kereső vásárlóknak semmiképpen.
Az auto123.com 2018-as Év Autója szavazásán a luxusautók kategóriájában a Lexus LC kupé nyerte el az idei trófeát, olyan nagy presztízsű ellenfeleket utasítva maga mögé, mint az 5-ös BMW vagy a Porsche Panamera.
Érdekes egybeesés, hogy az autó tesztelése során éppen azt az egyedi stratégiát értékelte különösen nagyra a szaklap, amit a kemény német konkurencia ellen választott a Lexus: „… meglepő módon pont az a döntés bizonyul az LC titkos fegyverének, hogy távol maradjanak a BMW, a Mercedes és az Audi között közel egy évtizede dúló turbómotor-háborútól. Az LC 500-ast túltöltött izomcsomó helyett egy 5.0 V8 szívómotor mozgatja. A Lexus RC F és GS F sportmodellekből ismerős, 471 lóerős motor forgatónyomatéka ugyan némileg elmarad a közvetlen konkurensek azonos értékétől, ám amit a kis fordulatszámon mutatott robbanékonyság terén elveszít, azt több mint kompenzálja a nagy lökettérfogatú nyolchengeres hátborzongató, természetes hangversenyével, és azzal, ahogy 4000/perc fölött életre kel a nagy motor – a germán ellenfelektől hiába is számítunk ilyen mutatványra” – emelte ki a lap munkatársa.
A Lexus LC jelenleg ezzel az 5.0 literes, V8-as benzinmotorral, valamint egy 3.0 literes, V6-os erőforrásra épülő hibrid hajtáslánccal érhető el. A közeljövőben megjelenik az LC F sportverzió is, amelyet jelenlegi tudásunk szerint egy új fejlesztésű 4.0 literes, V8-as turbómotor hajt majd, több mint 600 lóerővel.
Fotók: Lexus, auto123.com