Szupersport tanulmányt mutat be a Toyota Tokióban
A Tokiói Autószalonon mutatja be a GR Super Sport elnevezésű tanulmányt a környezetbarát hibrid technológia mellett rendkívüli motorsport hagyományairól ismert és a Supra, Celica és GT86 sportautólegendákat is jegyző Toyota. Az új generációs sportkocsit a WEC-ben (Hosszútávú világbajnokság – világ legkeményebb tartóssági versenysorozata) tökéletesített hibrid technológia hajtja.
A Toyota GAZOO Racing Tokióban mutatja majd be a GR Super Sport tanulmányautót, amit a márka a FIA Hosszútávú Világbajnokságon (WEC) csiszolt tökéletessé. A 2018-as Tokiói Autókiállítás látogatói a tanulmány mellett a Toyota GAZOO Racing tesztautóját is megcsodálhatják. A Toyota GAZOO Racing célja, hogy autói és munkatársai tudását a motorsportban tökéletesítve egyre jobb autókat alkothasson, ezért számos világszintű és nemzeti versenysorozatban lép pályára. Az itt kiforrott technológiák és tapasztalatok idővel az új sorozatgyártású autókban is megjelennek. Jó példa erre, hogy Japánban áprilistól már megrendelhető a GR sportkocsi-sorozat csúcsmodellje, a korlátozott darabszámban gyártott Vitz GRMN (az európai Yaris GRMN testvérmodellje, amelyből mindössze 400 darab került forgalomban, amelyek mindegyikre rekord rövid időn belül gazdára talált). Az autó megalkotásában ugyanolyan fontos szerepet játszott a Vitz modell fejlesztése során szerzett tudásanyag, mint a világ legkeményebb versenypályáján, a Nürburgringen történt tesztelés.
A Toyota folyamatos jelenléte a WEC versenysorozatban a környezetbarát hibrid rendszerek és az elektromos hajtás tökéletesítése szempontjából is fontos és hasznos projektnek bizonyult. A kíméletlen versenykörülmények közt kidolgozott üzemanyagfogyasztás-csökkentő technológiák és egyéb fejlesztések már meg is jelentek a sorozatgyártású autókban. A most bemutatott GR Super Sport tanulmányautó is rengeteg olyan fődarabot tartalmaz, amelyek a WEC-ben rajthoz álló TS050 Hybrid versenyautóból származnak. Az autó egyedi, áramvonalas karosszériája egy V6-os ikerturbós motort és egy Toyota Hybrid System-Racing (THS-R) hajtásláncot rejt; pontosan ezek a rendszerek működnek a versenygépben is. Hatékony elektromos hajtásával és szegénykeverékes motorjával ez az új generációs sportkocsi olyan kimagasló teljesítményt kínál, amihez sosem látott takarékosság társul.
“Ahelyett, hogy egy sorozatgyártású autókból építenénk versenyautókat, inkább azt dolgozzuk ki, hogy alkalmazhatjuk a motorsportban szerzett tudásunkat a sorozatgyártású autók kifejlesztésében. Ez az az érték, amit a versenyzés tesz hozzá a Toyota GAZOO Racing azon törekvéséhez, hogy egyre jobb autókat alkothasson. Ez a kiinduló pontja a Toyota teljesen új szemléletének, vagyis hogy aktív versenyautókból fejlesszünk sportkocsikat. Kell még ugyan egy kis idő ahhoz, hogy tényleg beülhessünk e járművek volánja mögé, de remélem, hogy a GR Super Sport tanulmány már ízelítőt ad abból, milyennek képzeljük el új generációs sportautóinkat.” – mutatja be a Toyota különleges megközelítését Shigeki Tomoyama, a GAZOO Racing Company elnöke.
„A tavalyi év végén, amikor bejelentettük, hogy a Toyota továbbra is versenyez a WEC-ben, Akio Toyoda elnök elmondta, hogy ‘már több mint 100 év telt el az automobil megszületése óta. Iparágunk most hatalmas változások elé néz, én pedig erősen elhatároztam, hogy olyan autókat fogunk alkotni, amelyek kellemessé fogják varázsolni a következő 100 évet.’ Az USA-ban megrendezett 2018-as CES kiállításon bemutattuk az e-Palette tanulmányautót, ami egy újfajta mobilitás-megosztási modellt vázolt fel. Ha az e-Palette tanulmányra a lovaskocsik új generációjaként tekintünk, akkor a GR Super Sport a versenylovak új generációja lehet. Ez az autó ugyanolyan egyéniség, mint amilyennek egy istállótulajdonos látja a kedvenc lovát. Bár a két tanulmányautó rengeteg dologban különbözik egymástól, mindkettőben elektromos hajtást és modern IT technlógiát találunk, és mindkét jármű alkalamas arra, hogy biztonságosan, és a többi autóval kommunikálva, környezetbarát módon közlekedjen.” – fogalmaz nem mindennapi hasonlatokkal élve Tomoyama.
„Az elektromos hajtás és az IT technológiák fejlődése rohamtempóban gyorsul, ám az ennyire ellentétes karakterű autók, mint a GR Super Sport és az e-Palette megjelenése azt mutatja, hogy ezek a járművek továbbra sem lesznek arctalan és jellegtelen árucikkek. Ráadásul az is kétségbevonhatatlan tény, hogy az emberek szabadon akarnak utazni és távoli helyekre szeretnének eljutni – méghozzá egyre gyorsabban, és egyre mutatósabb autókkal. Bár azt a célt tűztük ki magunk elé, hogy olyan autókat készítsünk, amelyek kellemessé varázsolják az előttünk álló 100 évet, a TOYOTA GAZOO Racing továbbra is elszántan dolgozik azon, hogy jelenlegi modelljeinket is vonzóvá tegyük vásárlóink számára, és hogy hasznosan járuljunk hozzá az autóipar jövőjéhez. És e cél eléréséhez az Önök további hozzájárulására is számítunk.” – teszi hozzá az elnök.
Műszaki adatok
GR Super Sport tanulmányautó | ||
Hajtáslánc | Motor fajtája | ikerturbós, közvetlen befecskendezéses V6 |
Motor lökettérfogata | 2.400 cm³ | |
Teljesítmény | Összteljesítmény:735 kW/1000 LE
(belsőégésű motor + hibrid elektromotorok) |
|
Hibrid rendszer | Toyota Hybrid System – Racing (THS-R) | |
Keréktárcsák | elöl | 18×13J |
hátul | 18×13J | |
Gumiabroncsok | elöl | 330/710R18 |
hátul | 330/710R18 |