A Dunlop bemutatja az 5 csillagos TrailSmart motorkerékpár abroncs méltó utódját
Egy elismert szakfolyóirat tesztjében 5 csillagos eredményt elért TrailSmart gumiabroncsot új technológiák alkalmazásával még tovább fejlesztette a Dunlop. Az új kialakítással és az új keverékekkel az első keréken akár 64%-kal, a hátsón pedig akár 15%-kal nagyobb futásteljesítmény válik elérhetővé. A fejlesztéseket a BMW R 1200 GS és a Honda Africa Twin motorkerékpárokra összpontosították.
A Dunlop népszerű gumiabroncsát a TrailSmartot – a főbb méretekben – az új TrailSmart Max váltotta fel. Az újabb gumiabroncs megőrizte elismert elődje nedves és száraz útfelületen mutatott tesztgyőztes tapadását, sőt új technológiai megoldásai még jobb kezelhetőséget és nagyobb tartósságot biztosítanak. Az új abroncs így ideális választás lehet a hosszú motoros kalandokat tervező vásárlóknak.
5 csillagos motorozás
A terepmotorozás a motorkerékpár-piac egyik leggyorsabban fejlődő ága, ahol a gyártók új, egyre erősebb járművekkel igyekeznek megfelelni a kalandkedvelő motorosok elvárásainak. A Dunlop Europe 2015-ben mutatta be a TrailSmart abroncsot, amely a MotoMag által tesztelt abroncsok közül egyedüliként kapta meg a maximális öt csillagot a nedves és száraz úton való kezelhetőségre. A Dunlop azonban nem ült a babérjain. Egyrészt a szegmensben állandó az igény az új motorkerékpárokhoz alkalmas abroncsok megalkotására. Másrészt a vállalat folyamatosan olyan új technológiák kifejlesztésén dolgozik, amelyek kategória-első kezelhetőséget és tartósságot biztosítanak. Ezen két tényező eredményeként született meg az új, TrailSmart Max abroncs.
Új technológiák, tartósabb abroncsok
A TrailSmart Max abroncs textilrétegei műselyem szálakat tartalmaznak. Ez precízebb irányíthatóságot biztosít, amely a Dunlop elismert JLB (illesztésmentes övpánt) konstrukciójával kombinálva gyorsabb felmelegedést és sokkal progresszívebb viselkedést eredményez különböző hőmérsékleti feltételek és útviszonyok esetén is. Ehhez a továbbfejlesztett konstrukcióhoz társul az abroncs új profilja, amely számottevően növeli a termék tartósságát.
A belső tesztek szerint az új 120/70R19 első abroncs 64%-kal tartósabbnak* bizonyult elődjénél. Az új fejlesztés ezzel is igazolta a Dunlop termékek más szegmensekben is méltán közismert tartósságát és strapabíróságát, amelyet a RoadSmart III és SportSmart2 Max abroncsok már bizonyítottak.
A TrailSmart Max esetén immár a hátsó abroncs is a Dunlop MT (Multitread) keveréktechnológiáján alapul. Az optimalizált anyagkeveréknek köszönhetően az abroncs az elődjénél 15%-kal nagyobb* futásteljesítménnyel rendelkezik, valamint kiemelkedő kanyarodási tulajdonságokat biztosít elsősorban az újabb generációs, nagyobb teljesítményű motorkerékpárokon.
A TrailSmart Max futófelülete a jellegzetes xGT („Cross Groove Tread”) kialakítást alkalmazza, melyhez egy új, szilícium-dioxidban gazdag keverék társul. Ennek köszönhetően az új abroncs is a TrailSmart 5 csillagos, tesztgyőztes tapadását kínálja nedves útfelületen.
Andy Marfleet, az EMEA régió marketing vezetője elmondta, hogy a TrailSmart Max jelentős előrelépésnek számít a szegmensben: „Bár a TrailSmart egy 5 csillagos abroncs, úgy éreztük, hogy ennél a terméknél is lehetőség nyílik a más szegmensekben már bizonyított új technológiai megoldások alkalmazására. Törekvéseink eredményeként az új abroncs megőrizte a kategória legjobb kezelhetőségét száraz és nedves útfelületen, miközben futásteljesítménye számottevően javult. A RoadSmart III abroncsnál már bevált „erősebb és tartósabb” filozófiánk lényege a teljesítmény tartós fenntartása úgy, hogy az abroncs a teljes élettartama alatt megőrizze kedvező tulajdonságait. A műselyem szálakat tartalmazó új kialakításnak, a hátsó abroncs új MultiTread anyagkeverékének valamint az egyedi xGT futófelület-mintázatnak köszönhetően a TrailSmart Max kimagasló, kompromisszumoktól mentes teljesítményt kínál a legnagyobb igényeket támasztó motorosok számára is.”
Fontos megemlíteni, hogy a TrailSmart Max a szegmens legújabb modelljeinek megfelelő méretekben kapható. Így például a választékban megtalálhatók a BMW R 1200 GS folyadékhűtéses változatához kompatibilis méretek (120/70 R19 és 170/60 R17), a vízhűtéses változathoz pedig a Dunlop bemutatta a 110/80 R19 és 150/70 R17 méretű abroncsokat.
A kalandmotoros szegmens másik népszerű modellje a Honda Africa Twin. A Dunlop a 90/90-21 és 150/70 R18 méretkombinációt kifejezetten ehhez a modellhez optimalizálta. „Izgalmas, új modellek jelentek meg a szegmensben. Ennek köszönhetően lehetőségünk nyílt arra, hogy a legújabb TrailSmart Max abroncsot kifejezetten az új igényekhez tudjuk hangolni” – tette hozzá Marfleet.
*Belső teszt, a Trailsmarttal összehasonlítva (első abroncs: 120/70R19, hátsó abroncs: 170/60R17)