• Egyéb

Sébastien Ogier sikere az idénynyitón

Az M-Sport Ford World Rally Team számára úgy kezdődött az idei versenyszezon, ahogy remélték, hiszen Sébastien Ogier és Julien Ingrassia elsőként értek célba a Monte-Carlo Rallyn, Elfyn Evans és Daniel Barritt autója pedig hatodik lett, így a csapat jelenleg az első helyen áll a FIA Rally Világbajnokság gyártói és egyéni tabelláján.

Malcolm Wilson csapatfőnök:

„A szezon még annál is jobban alakul, mint ahogy a hétvége elején reméltük. A Monte-Carlo Rally az a futam, ahol mindenki győzni akar, így hát fantasztikus érzés, hogy ilyen remekül teljesítettünk; egyszerűen elképzelni sem tudok annál jobb eredményt, mint hogy mindhárom tabellán mi állunk az első helyen.

Sébastien és Julien most tényleg uralták az autót és a mezőnyt. Majdnem minden versenyző hibázott, de ők mindvégig kiválóan összpontosítottak. Náluk jobban senki sem tudja tartani magát a stratégiához, így nem meglepő, hogy már hat éve veretlenek ezen a pályán.

Elfinnek balszerencséje volt, mert csütörtök este sok időt veszített, de szívósan küzdötte magát előre, és ma már a negyedik helyezésre is esélyes lehetett volna, ha a körülmények kicsit kiszámíthatóbbak. Ha minden a tervek szerint megy, a tempója alapján akár még dobogós helyet is szerezhetett volna – ebből pedig mindenképpen bátorítást meríthet a későbbiekre nézve.

Bryan is szép teljesítménnyel debütált a Ford Fiesta WRC volánja mögött. Sajnos nem könnyű úgy versenyezni, ha az utolsó pillanatban kell navigátort váltani, de ő így is nagyon intelligensen autózott és rengeteget tanult, amire biztosan építhet majd, amikor Korzikán újra csatlakozik a csapathoz.”

Mark Rushbrook, a Ford Performance Motorsport globális igazgatója:

„Gratulálok Sébastiennek és Juliennek az újabb jól megérdemelt győzelmükhöz. Ennek révén tökéletesen indult a szezon, és csodálatos érzés látni, hogy az új Ford Fiesta több győzelmet is behúzott egy olyan rangos eseményen, mint a Monte-Carlo Rally. A csapat remek munkát végzett, és eredményesen küzdött meg a kemény körülményekkel.

Immár tisztán látszik, hogy Malcolm és a csapatunk micsoda eredményeket ért el a téli pihenő alatt – de nagy munka vár még ránk, hogy az egész évadban ugyanilyen jól teljesíthessünk.”


OGIER ÉS INGRASSIA

A Monte-Carlo Rally győztesei

Sébastien Ogier és Julien Ingrassia, az EcoBoost-motoros Ford Fiesta WRC pilótája és navigátora immár zsinórban ötödször győztek a Monte-Carlo Rallyn.

A rajttól a célig mindvégig vezető páros fegyvertárában minden megvolt, ami egy ilyen verseny megnyeréséhez kell: sebesség, stratégia – és némi szerencse.

A négy szakaszgyőzelmet is bezsebelő franciák a stratégia mestereinek számítanak, így még a legkedvezőtlenebb körülményekből is képesek voltak előnyt kovácsolni.

Az eredmény egy újabb Monte-győzelem, ami remélhetőleg az első lépés a bajnoki cím megszerzéséhez.

Szakasz eredmények:

SS14: 1.
SS15: 8. (+11.7)
SS16: 6. (+24.8)
SS17: 5. (+8.1)

Sébastien Ogier:

„Monte-Carlo mindig komoly kihívásnak számít, de idén extrém nehéz körülmények közt kellett versenyeznünk. Szerintem még sosem törtük ennyit a fejünket a gumiválasztáson, de szerencsére nem hibáztunk.

Azt hiszem, ezen a hétvégén mindenki vétett néhány hibát – velem együtt –, de az a helyzet, hogy szinte lehetetlen volt tökéletesen autózni. Szerencsére nekünk csak apróbb hibáink voltak, és elég nagy előnyünk volt ahhoz, hogy ezeket helyrehozzuk.

Így aztán a szezonindítás a lehető legjobban sikerült, én pedig szeretnék gratulálni a csapatnak, mert nagyon keményen dolgoztak. Tudom, hogy most ők is fellegekben járnak az eredmény miatt. A mezőny keményebb, mint valaha – ezért is nagyon fontos, hogy ilyen jól nyitottunk.”

EVANS ÉS BARRITT

A Monte-Carlo Rally hatodik helyezettjei

Elfyn Evans és Daniel Barritt a hatodik helyezést szerezték meg a Monte-Carlo Rallyn, de a híres futam akár ennél is jobb eredményt hozhatott volna számukra.

Balszerencséjükre már a legelső szakaszon defektet kaptak, ami miatt három perccel lemaradtak az élbolytól. Ez azonban nem törte meg a britek harci szellemét, akik szívós összpontosítással a tizenhatodik pozícióból végül a hatodik helyig verekedték előre magukat.

Két szakaszgyőzelmük is azt bizonyítja, hogy Evans képes olyan tempót diktálni, ami akár dobogós helyet is hozhat – és ha az utolsó napon csak egy kicsit jobbak lettek volna a versenykörülmények, a walesi pilóta akár a negyedik helyet is megcsíphette volna.

Szakasz eredmények:

SS14: 6. (+20.3)
SS15: 6. (+6.9)
SS16: 2. (+1.5)
SS17: 8. (+10.5)

Elfyn Evans:

„Idén a szokásosnál is keményebb volt a futam, számunkra pedig különösen, hiszen már az első szakaszon sok időt veszítettünk. A rákövetkező napokon már nagyon jó tempóban autóztunk, de összességében túl sok apró hibát vétettünk.

Nem mindig sikerült okos döntéseket hozni a megfelelő pillanatban, és ennek az volt az ára, hogy ma nem sikerült igazán jó eredményt elérnünk. Persze jó érzés, hogy a sebességünk megfelelő volt, de ennél jobban kell teljesítenünk a többi futamon.”

BOUFFIER ÉS PANSERI

A Monte-Carlo Rally nyolcadik helyezettjei

Bryan Bouffiernek és Xavier Panserinek nem volt könnyű dolga ezen a hétvégén. A Monte-Carlo Rally egyébként is a legnehezebb futamok egyike, ráadásul Bouffier kénytelen volt az utolsó pillanatban navigátort cserélni – alig néhány órával azelőtt, hogy életében először rajthoz állt az EcoBoost-motoros Ford Fiesta WRC versenygéppel.

Amikor Jerome Degout megsérült az előzetes pályabejáráson, a Dakar Rallyn hatodik helyezett Panseri lépett a helyére. Az új felállásban versenyző párosnak nem sok ideje volt összecsiszolódni, ennek ellenére mégis remekül teljesítettek, és összeszedett, intelligens stílusukkal végül megszerezték a nyolcadik helyezést.

A csúcs-Fiesta erejéről és teljesítményéről rengeteg hasznos tapasztalatot begyűjtő Bouffier a korzikai futamon új újra kormánykerék mögé.

Szakasz eredmények:

SS14: 8. (+22.8)
SS15: 9. (+12.3)
SS16: 14. (+1:40.0)
SS17: 9. (+25.6)

Bryan Bouffier:

„A futam előtti felkészülésünk nem volt éppen a legjobb, de igyekeztünk a lehető legtöbbet kihozni a helyzetből, ami végül sikerült is. A legkülönfélébb körülményekkel kellett megküzdenünk a hétvégén, de azt kell hogy mondjam: ebben az autóban a futam minden pillanatát élveztem.

Persze rengeteget kell még tanulnom az autó teljesítményéről és viselkedéséről. Mindenesetre ez jó kezdetnek számít, és azt hiszem, még többet tudok majd, mire rajthoz állunk Korzikán.”

Teemu Suninen:

„Köztudott, hogy ez egy nagyon kemény rally, de idén még a vártnál is nehezebbnek bizonyult a futam. Pénteken kisodródtunk, és emiatt kiestünk; nagy köszönettel tartozom a szerelőknek, akik megjavították az autót, hogy mégis végigmehessünk a szakaszokon, ahol néhány egészen jó időt is sikerült megfutnunk.

Ha ez a hiba nem csúszik be, alighanem nagyon jó eredményt érünk el, de a legfontosabb, hogy így is sokat tanultunk – például a gumiválasztásról és a sáros utakról.

Most Svédországba megyünk a Ford Fiesta WRC-vel, én pedig már a puszta gondolattól is azonnal megvidámodom. A mai futam után pihenünk pár napot, utána pedig elkezdjük a felkészülést a svéd utakra.”

ÖSSZESÍTÉS

1. Sébastien Ogier / Julien Ingrassia (Ford Fiesta WRC) 4:18:55.5
2. Ott Tänak / Martin Järveoja (Toyota Yaris WRC) +58.3
3. Jari-Matti Latvala / Miikka Anttila (Toyota Yaris WRC) +1:52.0
4. Kris Meeke / Paul Nagle (Citroen DS3 WRC) +4:43.1
5. Thierry Neuville / Nicolas Gilsoul (Hyundai i20 Coupe WRC) +4:53.8
6. Elfyn Evans / Daniel Barritt (Ford Fiesta WRC) +4:54.8
7. Esapekka Lapp / Janne Ferme (Toyota Yaris WRC) +4:57.5
8. Bryan Bouffier / Xavier Panseri (Ford Fiesta WRC) +7:39.5
9. Craig Breen / Scott Martin (Citroen DS3 WRC) +9:06.7
10. Jan Kopecky / Pavel Dresler (Skoda Fabia R5) +16:43.0

EGYÉNI BAJNOKSÁG

1. Sébastien Ogier – 26
2. Ott Tänak – 18
3. Jari-Matti Latvala – 17
4. Kris Meeke – 17
5. Thierry Neuville – 14
6. Elfyn Evans – 8
7. Esapekka Lapp – 6
8. Bryan Bouffier – 4
9. Andreas Mikkelsen – 3
10. Craig Breen – 2

A GYÁRTÓK BAJNOKSÁGA

1. M-Sport Ford World Rally Team – 33
2. Toyota Gazoo Racing WRC – 33
3. Citroen Total Abu Dhabi World Rally Team – 18
4. Hyundai Motorsport – 14

 

http://egyszermarlattamautot.hu/2018/01/30/michelisz-norbi-hyundai-gyari-pilotajakent-folytatja/