A Mercedes-Benz Sprinter harmadik generációja
Egy haszongépjármű-legenda újjászületik. A Mercedes-Benz Sprinter kiemelkedő kvalitásainak és minőségének köszönhetően 1995-ös piaci bevezetésétől kezdve kategóriájának meghatározó szereplője. A bestseller harmadik generációja ma ünnepli világpremierjét Duisburgban. A modell júniustól lesz elérhető a Mercedes-Benz haszongépjárműveket értékesítő márkakereskedéseiben. A Sprinter tisztán elektromos változata, az eSprinter 2019-ben csatlakozik a palettához. A zéró helyi emissziójú modell a Mercedes-Benz Vans részleg aktuális, a szállítmányozási flotta elektrifikációját érintő stratégiájának következő lépését képviseli.
„A duisburgi kikötő a globalizáció és a modern, legmagasabb szintű logisztika mintapéldája, ezáltal tökéletes környezetet biztosít az új Sprinter bemutatásához. A Sprinter megtartotta a korábbi szériák erényeit, amelyek a típust immár 23 éve, világszerte oly sikeressé tették: a rugalmasságot, a robosztus felépítést, valamint a gazdaságosságot. Mindezeken felül pedig a modell egyedülálló modernitásával, többek között kapcsolódási lehetőségeivel és páratlan variálhatóságával igyekszik lenyűgözni célközönségét. Ezeknek köszönhetően az új Sprinter a kereskedelmi flották első teljes rendszermegoldását kínálja fel, úgy a Mercedes-Benz Vans palettáján, mint a teljes iparágban” – mondta Volker Mornhinweg, a Mercedes-Benz Vans igazgatója.
A Mercedes PRO connect szolgáltatásokkal a flotta mindig kézben tartható
A Sprinter harmadik generációjának progresszív formaterve, valamint komfort- és biztonságorientált kialakítása a személyautók színvonalával vetekszik. Ugyanakkor az alacsonyabb üzemeltetési költségeknek, valamint az ügyfél-orientált részletmegoldásoknak köszönhetően egyedülállóan gazdaságos a modell. A legfontosabb újítások egyike az átfogó internetes kapcsolódás. A Mercedes PRO connect új kapcsolódási szolgáltatásai a szintén vadonatúj MBUX (Mercedes-Benz User Experience, vagyis Mercedes-Benz Felhasználói Élmény) multimédiás rendszerekkel párosítva tökéletes alapot képeznek a különféle logisztikai és szállítási feladatok kifogástalan abszolválásához, legyen szó akár egy óriásflotta összetett menedzsmentjéről, akár egy kisebb vállalkozás járműparkjának irányításáról. A Mercedes PRO connect kapcsolatot létesít a járműparkmenedzser és a flotta minden gépjárműve, illetve sofőrje között, így online, közel valós időben lehetséges a megbízások irányítása, továbbá a gépjármű helyzetével, üzemanyagszintjével, vagy akár karbantartási igényeivel kapcsolatos információk távoli lekérdezése. A Mercedes PRO connect a piaci bevezetéskor összesen nyolc különböző csomagban áll rendelkezésre, központi flotta-, jármű-, sofőr- és helyszín-alapú szolgáltatásokkal. Ide tartozik például a járműállapot, a járműlogisztika, a karbantartási és baleseti menedzsment, valamint a digitális menetlevél.
Még jobban variálható, és minden területen otthonosan mozog
Összesen hatféle – dobozos zárt áruszállító, Tourer személyszállító, platós, vontató, busz, vagy felépítmény nélküli – kivitel, három hajtáskoncepció, továbbá számos vezetőfülke-kialakítás, felépítményhossz, terhelhetőségi szint, raktérmagasság és felszereltség: ezek a paraméterek már önmagukban is elegendőek lennének a Sprinter fokozott variálhatóságának és személyre szabhatóságának bizonyításához. Összesen több, mint 1700 eltérő változatot lehet összeállítani. Ez jelenti az új Sprinter koncepciójának alapját biztosító Mercedes-Benz Vans részlegnél a maximális modularitást, amely a legkülönfélébb felhasználási területeken is tökéletes munkatárssá varázsolja a modellt. Legyen szó akár egy futárszolgálat végső kiszállítási lépcsőjéről, akár hosszú távú szállítójárműről, vagy mondjuk akár egy szerviztechnikusi alkalmazásról, ahol a járművet guruló pótalkatrész-raktárnak használják, a Sprinter nem ismer lehetetlent. Mindezeken felül többek között mentőautóként, lakóautóként, vagy kompakt buszként is tökéletesen helytáll.
Technikai újdonságok: elsőkerékhajtás és két új váltómű
Az eddigi jól bevált, hátsó- és összkerékhajtásból álló hajtáskoncepciót az új Sprinter-generációban az elsőkerékhajtás egészíti ki. A konstrukció előnyeit kihasználva ezekre a modellváltozatokra 50 kilogrammal nagyobb hasznos teherbírás jellemző a hátsókerékhajtású kivitelekhez viszonyítva. Továbbá a 80 milliméterrel alacsonyabb rakodóperem jelentősen megkönnyíti a felhasználási terület függvényében a ki- és berakodást, vagy a be- és kiszállást.
Az elsőkerékhajtású modellekhez a mérnökök két új váltóművet fejlesztettek. Az áruszállítók kategóriájában újdonságnak számít a 9-fokozatú bolygóműves automataváltó bevezetése. Az áttételezést a lehető legjobb fogyasztást és a maximális agilitást szem előtt tartva határozták meg a tervezők, de az alacsonyabb zajszint és a kiváló menetkényelem is kiemelendő az új váltómű kapcsán. Alapesetben egy 6-fokozatú manuális váltó jár az autóhoz, amit a kiváló kapcsolási komfort mellett a váltókaron csak alig érezhető vibrációk jellemeznek.
Praktikus vezetőfülke és akár 5,5 tonnás kialakítás
A vezetőfülkét a lehető legjobb praktikum, a legkülönfélébb felhasználási igények, valamint az elsőrangú ergonómia jegyében alkották meg a tervezők. Az optimalizált megoldások sorát gyarapítják az ergonomikus ülések, a kulcs nélküli indítás (Keyless-Start), valamint a továbbfejlesztett klímaberendezés, az átgondolt tárolók révén pedig mindennek gyorsan megtalálhatjuk a helyét. A rakteret szintén okos megoldások jellemzik, a fronthajtású modellek pedig a rakodható kerékjárati íveknek, valamint a teljes raktérre vetített maximális raktérmagasságnak köszönhetően még sokoldalúbb felhasználást biztosítanak.
A Mercedes-Benz Vans a Sprinter szegmensében a biztonságot is új szintre emelte. A Sprinter asszisztens rendszerei közé tartozik például az öntisztuló tolatókamera, aminek képe a belső visszapillantó tükörben jelenik meg, a 360 fokban látó modern Parkolócsomag, vagy a Wet Wiper System nevű rendszerrel kiegészített esőérzékelő, amely a szélvédő mosása közben is optimális kilátást biztosít.