Civic biztonság
A teljes Civic-választékhoz alapfelszereltségként kínált Honda SENSING menetbiztonsági csomag a kategória egyik legbiztonságosabb autójává teszi a modellt
-
Az új padlólemez és karosszéria a kategória legjobb NVH-értékeinek eléréséhez segítette hozzá a Civic tizedik generációját.
-
Merevebb, erősebb, kevésbé deformálódó utascella teszi biztonságossá
-
A Honda SENSING a legfejlettebb menetbiztonsági eszközöket foglalja magában
-
A modell 2017 novemberében ötcsillagos Euro NCAP-minősítést szerzett
A vadonatúj Civicet úgy tervezték, hogy menetbiztonsági szempontból is a legjobb legyen az iparágban. Fejlesztői úgy alkották meg a kategóriaelső merevségű és szilárdságú karosszériát, valamint a menetbiztonsági eszközöket, hogy ötcsillagos minősítést szerezhessen az Euro NCAP legújabb, szigorított töréstesztjén. Erőfeszítéseik gyümölcseként az 1.0 i-VTEC TURBO modell 2017 novemberében kiváló, ötcsillagos eredményt ért el a független töréstesztlabor vizsgálatán. Az 1.6 i-DTEC kivitel azonos konstrukcióra épül és azonos menetbiztonsági eszközökkel óvja utasait.
Összhangban a Honda „Biztonságot mindenkinek!” jelmondatával, a Civic minden egyes változata megkapja az aktív és passzív menetbiztonsági eszközöket.
Az átlagon felüli menetbiztonság alapja a kivételesen erős és merev padlólemez (kérjük, tekintse meg a 2. fejezetet), ennek köszönhető, hogy minden irányból védve vannak az utasok (All Directions Collision Safety). Megalkotásához a Fejlett Kompatibilitású Tervezés (Advanced Compatibility Engineering, ACE™) következő generációját dolgozták ki a Honda mérnökei, ennél a nemzedéknél már nyúlványok teljes hálózata felel az ütközési energia elnyeléséért, illetve elvezetéséért az utascella irányából. Az új szerkezet a frontális, az oldalirányú és az autó hátulját érintő ütközések során is rendkívüli biztonságot szavatol.
Az új modell további érdekessége az „ütközésilöket-technológia” (ti. crash stroke technology), melynek lénye, hogy a frontális ütközéseknél a motor le-, illetve hátrafelé mozdul el. Ezáltal további 80 mm-rel nőtt a gyűrődőzóna az autó orr-részén, s az utascella deformálódásának is kisebb az esélye a balesetek során.
A sérülés kockázatát hat speciális, i-SRS és i-Side technológiára épülő légzsák csökkenti tovább, s persze nem mehetünk el szó nélkül az – ultramodern menetbiztonsági és vezetést segítő eszközöket magában foglaló – Honda SENSING mellett sem, különösképpen, hogy minden (!) modellváltozathoz alapáron jár. Ezt a rendszert a kategória legjobbjai között tartják számon, hiszen átfogó védelmet nyújt az autó utasainak. A működéséhez szükséges adatokat speciális kamerák, radarok és ultramodern szenzorok szolgáltatják, segítségükkel a vezető még időben észreveheti és elkerülheti a balesetveszélyes helyzeteket.
A Honda SENSING az alábbi menetbiztonsági eszközöket tartalmazza:
-
Ütközés Erejét Mérséklő Fékrendszer (Collision Mitigation Braking System): segít megállítani az autót, ha a rendszer úgy érzékeli, hogy elkerülhetetlen a frontális baleset. Működés közben hangokkal figyelmezteti a vezetőt és – szükség esetén – önműködően fékez.
-
Ráfutásos Ütközésre Figyelmeztető Rendszer (Forward Collision Warning): folyamatosan figyeli az autó előtti területet, és vizuális, illetve hangjelekkel figyelmezteti a vezetőt, ha veszélyhelyzetet értékel.
-
Sávelhagyásra Figyelmeztető Rendszer (Lane Departure Warning): figyelmezteti a vezetőt, ha irányjelzés nélkül lépi át a sávelválasztó útburkolati jelet.
-
Útpálya Elhagyását Megelőző Rendszer (Road Departure Mitigation): a szélvédőre helyezett kamera folyamatosan figyeli az utat, és azonnal figyelmezteti a vezetőt, ha elhagyja az utat. Ilyen esetekben az Elektronikus szervokormány (Electric Power Steering) automatikusan úgy irányítja a járművet, hogy sávjában maradjon, sőt ha a helyzet úgy kívánja, automatikusan fékezni kezd. A rendszert természetesen bármikor kikapcsolhatja a vezető.
-
Sávtartó Asszisztens (Lane Keeping Assist System): érzékeli az útburkolati jeleket, és szükség esetén apró kormánymozdulatokat tesz, hogy a sávban tartsa az autót.
-
Adaptív Sebességrögzítő (Adaptive Cruise Control): segítségével a vezető maga szabhatja meg a sebességet, illetve a követési távolságot az elöl haladó autóhoz viszonyítva. Változó sebességű forgalomban is remekül használható.
-
A Közúti Jelzőtáblákat Felismerő Rendszer (Traffic Sign Recognition): automatikusan beazonosítja a közúti jelzőtáblákat, és megjeleníti őket a központi, digitális műszeregységen.
-
Intelligens Sebességasszisztens (Intelligent Speed Assistance): az Adaptív Sebességrögzítő és a Közúti Jelzőtáblákat Felismerő Rendszer képességeit kihasználva mindig arra a sebességre állítja be az autót, amit a legutóbbi tábla jelzett.
-
Intelligens Adaptív Sebességrögzítő (Intelligent Adaptive Cruise Control, i-ACC): ez a rendszer a 2015-ös CR-V-ben debütált, lényege, hogy a többsávos utakon (pl. autóúton, autópályán) képes megjósolni, hogy a szomszédos sávban haladó autó irányváltásra készül-e. Ha igen, azonnal beavatkozik, és segít elkerüli a balesetet. A Honda által fejlesztett Agilis Vezetést Támogató Rendszer rendszert kifejezetten az európai útviszonyokat és vezetési stílusokat figyelembe véve alkották meg a mérnökök. így teljes nyugalomban telhetnek az utazások.
Ezek az eszközök, illetve kiegészítők szintén szerepelnek a vadonatúj Civic felszereltségi listáján:
-
Holttérfigyelő Rendszer (Blind Spot Information): radarokkal pásztázza a jármű környezetét és azonnal szól, ha egy másik közlekedő „bújik meg” a nem látható részeken.
-
Kitolatást Segítő Rendszer (Cross Traffic Monitor): az autó hátuljába integrált radarszenzorok adatait elemzi, és figyelmezteti a pilótát, ha tolatás közben valamelyik irányból másik közlekedő érkezik.
-
Több fokban rögzíthető külső tükör: teljes láthatóságot és biztonságot garantál tolatás közben. Alapesetben 130° a látószög, széles látószögnél függőlegesen és vízszintesen egyaránt 180°.
A Menetstabilizáló Rendszer (Vehicle Stability Assist, VSA®) és a Guminyomás-ellenőrző Rendszer (Tyre Pressure Monitoring System, TPMS) alapfelszereltség. Előbbi gyorsításnál, fékezésnél és kanyarodásnál is biztos útfekvést szavatol.
8. A Honda Angliában működő üzemegysége (Honda of the UK Manufacturing, HUM) felel az ötajtós Civic és az 1.6 i-DTEC motor gyártásáért
-
A vadonatúj ötajtós Civic Európában készül, innen exportálják a világ minden tájára
-
Az új 1.6 i-DTEC erőforrások szintén Európában, a HUM üzemegységben látnak napvilágot
-
A Honda 270 millió eurós beruházás keretein belül készítette fel az üzemegységet az új modell gyártására
-
A swindoni üzemegység továbbra is kulcsfontosságú a Civic-gyártásban
A Civic tizedik nemzedékének bevezetését a Honda történetének legátfogóbb fejlesztési folyamata előzte meg.. Tervezői olyan autót kívántak létrehozni, ami minden szempontból magasan felülmúlja az Európai átlagot és elvárásokat, ugyanakkor a nemzetközi piacok igényeinek is messzemenőkig megfelel.
A Civic a Honda európai kínálatának legfontosabb típusa, rengeteget adtak el belőle az elmúlt évtizedekben, és a márka történetében is jelentős szerepet játszott. Ezért aztán sok európai vásárló számára a Civic egyet jelent a Hondával. Folytatva a hagyományt, az új Civicre is fontos szerep hárul az európai piacon, illetve abban, hogy a márka elérje az eladott darabszámra vonatkozó célkitűzéseit.
A Honda Angliában működő üzemegysége (Honda of the UK Manufacturing, HUM) a vadonatúj Civic gyártásának globális központjaként működik tovább. Miként a vállalat illetékesei megerősítették, a Honda 270 millió euró értékben hajtott végre fejlesztéseket a swindoni létesítményen, így készülve fel az új modell gyártására, illetve nemzetközi exportjára. Utóbbi az Egyesült Államokat is magában foglalja. A beruházás egy hosszú távú terv része, amivel még hatékonyabbá kívánják tenni a Honda globális működését.
A HUM 1989-ben gyártotta le az első motort, és 1992-ben az első autót. Jelenleg két járműösszeszerelő- és egy motorgyártórészleget foglal magában a komplexum, továbbá tesztpálya, valamint statikus és dinamikus tesztcella is a mérnökök rendelkezésére áll, azon túlmenően, hogy adminisztrációs és értékesítéssel kapcsolatos feladatokat is ellátnak a cég munkatársai.
Prémium színvonalú fényezés
Hogy a fényezés éppoly kiváló minőségű legyen, mint a többi részegység, a Honda egy ultramodern festőüzemmel egészítette ki angliai gyárát (HUM). Az új fényezőrészleg a kategória legjobb felületkezelésével látja el a modelleket, a festékvastagság ugyanis nőtt és teljesen új, innovatív lakkozási eljárást vezettek be. E két fejlesztésnek köszönhetően vastagabb, még ragyogóbb bevonatot kaphatnak a Honda modelljei, amely még inkább kiemeli az autók egyedi vonalvezetését. Természetesen az új Civiceket is a most felépített fényezőüzemben festik majd, így felületkezelésük közel azonos szinten áll majd a – Honda prémiummárkájaként ismert – Acura modelljeiével.
A Honda hosszú távon is elkötelezett az angliai, illetve európai gyártás mellett, erről árulkodik, hogy a HUM felelős a Civic globális gyártásáért.