Audi, Meci, Tesla, Kia… Melyik parkol a legjobban?

Több, mint egy esztendeje a drivingcamp Hungary vezetéstechnikai és rendezvényközpont kezdeményezésére átfogó közlekedésbiztonsági programsorozat indult drivingcamp Innovációs Napok néven. A szemléletformáló program keretében megvalósuló egyes rendezvények célja a modern vezetésbiztonsági eszközök baleset-megelőzésben játszott szerepének tudatosítása.

A programot bemutató sajtótájékoztatón az Audi, a Jaguar, a Land Rover, a Mercedes-Benz, a Suzuki, és a Tesla különböző modelljeit vezethettük és ezek segítségével ismerhettünk meg több, a sofőrt segítő rendszert.

A Suzuki Vitara és S-Cross modellekben az adaptiv tempomat, illetve ráfutásra figyelmeztető rendszer működését tesztelgettük.
A Vitarával a lejtmenet asszisztenst is kipróbáltuk, mint ahogyan ugyanezt a segédet vizsgáltuk meg a Land Rover ben is éles körülmények között.
A Tesla-val egyrészt az önműködő sávváltás rendszert, másrészt a ráfutást megakadályozó asszisztenst próbálhattuk ki – de ezzel még nem volt vége az autó tesztjének.
A Jaguarral az adaptiv tempomatot vizsgálgattuk.
A Mercedes és az Audi modelljeiben a táblafelismerő, valamint az adaptív tempomat rendszereket néztük meg működés közben. A Mercedes felismeri a sebességkorlátozó táblákat és bele is avatkozik a vezetésbe – azaz, le is lassítja, vagy fel is gyorsítja az autót a szabályos sebességre. Az Audi csak felismeri a táblákat, de nem szól bele a vezetésbe. 1-0 a Mercinek!
A Mercedes modellel megmutatták nekünk, milyen is az, ha az autó leköveti az araszoló kocsisort… A kormány és a pedálok teljes elengedésével is képesek a Merdzsók arra, hogy pl. a Hungárián végigaraszoljunk a délutáni csúcsforgalomban – akár a Lágymányositól az Árpád hídig is. 2-0 a Mercinek!
Az Audi és a Mercedes tesztalanyaival meglestük a parkolási asszisztenseket is. A Mercedes képes arra, hogy az általa megfelelőnek vélt parkolóhelyre önműködően (Sem a kormányhoz, sem a pedálokhoz, sem a sebességváltóhoz nem kell hozzáérni!)  be-, vagy kiparkolja az autót. Az Audi csak arra képes, hogy felismerje a helyet és a kormánymozdulatokat elvégezze. A sebességváltás, a gázadás, a fékezés a mi feladatunk. 3-0 a Mercinek!
Ja! Ráadásul az Audinál >>>