• Egyéb

A Toyota Proace Lerina lehet a minőségi kempingezés záloga

A kempingbusz a sátorozás és a lakóautózás közötti, optimális átmenetet testesíti meg. A piaci kínálat viszonylag széles, ám a vevők ezidáig nem részesülhettek abban az átgondolt, megalapozott minőségben, amelyet csak egy Toyota kisbusz adhat a gazdájának. Ezt a hiányt pótolja most a Toyota Proace Lerina.

A francia Riviéra kevésbé ismert kincsei közé tartoznak a Cannes városára néző Lerins-szigetek, amelyek mindössze néhány négyzetkilométeren nyújtanak feledhetetlen élményt azoknak, akik érdeklődnek a középkori történelem, a lelki üdvösség és a Földközi-tenger háborítatlan természeti kincsei iránt.

Erről az apró, mégis nagyszerű helyről kapta a nevét a Toyota és a lakóautó-átalakításokra specializálódott brit Wellhouse Leisure műhely közös munkája, a Toyota Proace Lerina – nem véletlenül. A közepes méretű Proace modellre épülő kempingbusz vezetése és parkolása ugyanis kompakt méreteinek köszönhetően nem okoz kihívást, mégis teljes értékű megoldást kínál akár egy több hetes családi nyaralásra.

A busz alapkiépítésben kínálja a kényelmes franciaággyá átalakítható hátsó üléssort, a belmagasságot kényelmessé varázsoló, otthonos környezetet biztosító, felemelhető tetőt, a tágas ruhásszekrényt, valamint a jól felszerelt, hűtővel és tűzhellyel is rendelkező konyhát. Az első üléseket hátra forgatva, a tologatható hátsó padot előre húzva beszélgetésre, társasjátékra alkalmas, meghitt ülősarkot rendezhetünk be. Ez azonban csak a kezdet, mert a felemelhető tető alatt is kialakítható egy dupla ágy, így akár négyen is kényelmesen alhatnak a 4,95 méter hosszú Proaceben.

Az elektromos áramot a kempingekben szabványos csatlakozóról vételezhetjük, de ha erre nincs mód, 100 wattos napelem, illetve a kényelmi funkciókat kiszolgáló akkumulátor áll rendelkezésre. A beltér hőszabályozására szolgáló 2200 wattos fűtőegységgel akár főszezonon kívül is útnak indulhatunk. A tervezők ivóvíztartállyal is felszerelték a Lerinát, és bár ilyen kompakt alapterületen zuhanyzó nem fért el, a legalapvetőbb kényelmi funkcióról mégis gondoskodtak az építők: akit szólított már ki a természet a sátrából ítéletidőben, nagyra fogja értékelni a hordozható illemhelyet.

A végére hagytuk a két legfontosabb információt: egyrészt a Lerinához két extra, kiszerelhető ülés is rendelhető, amivel a nyaralás édes, de elkerülhetetlenül rövid hetei előtt és után, a hétköznapokban teljes értékű hatszemélyes autóként használható a Proace. A másik, hogy bár az átalakítást brit szakemberek végzik, balkormányos kiviteleket is vállalnak, így akár Magyarországról is megrendelhetjük tőlük ezt a pihenésre optimalizált, de a mindennapokban is tökéletesen helyt álló Toyotát, választhatóan 120 lóerős, kéziváltós, vagy 180 lóerős, automata sebességváltós kivitelben.

Kempingbusz: okos alternatíva

A sátornál jobb időjárásvédelmet és több helyet, a lakóautónál pedig kedvezőbb manőverezhetőséget, könnyebb vezethetőséget kínáló kempingbusz műfaja sokak szerint az arany középút, ha rugalmasan és költséghatékonyan szeretnénk nyaralni. Kompakt méreteinek köszönhetően akár történelmi belvárosokba is eljuthatunk vele, ellentétben a lakóautókkal, amelyeket jobb, ha leteszünk egy P+R parkolóban, és gyalog vagy tömegközlekedéssel folytatjuk utunkat, viszont napközben nem kell azért aggódnunk, hogy mi történik a sátorban hagyott értéktárgyainkkal.

Fotók: Toyota

http://egyszermarlattamautot.hu/2018/02/21/gep-amire-azt-mondod-kell/