Peugeot 208 R2 Rali Kupa indul Magyarországon
A Peugeot sohasem riadt vissza a kihívásoktól, bizonyítja ezt azzal is, ahogyan az idén visszatér a magyar ralibajnokságba – pénzdíjas márkakupát szervez utánpótlásnevelő célzattal, s a győztes a lehető legjobb nyereménnyel gazdagodik: költségek nélkül rajthoz állhat egy külföldi futamon 2019-ben. S ha ez még nem lenne elég motiváció, az már biztosan, hogy a hétszeres abszolút magyar bajnok ifjabb Tóth János lesz a kupa résztvevőinek mentora. S ki mástól lenne érdemesebb tanulni, mint az egyik legjobbtól?!
De nézzük, mit érdemes tudni a Peugeot 208 Rali Kupa sorozatról? A Peugeot által kiírt, a FIA Nemzetközi Sportszabályzatának, illetve a MNASZ előírásoknak megfelelő sorozat nyitott minden olyan versenyző számára, akinek van érvényes rali licence és az autója megfelel a technikai szabályzatnak, vagyis FIA homológ Peugeot 208 R2-es versenyautót állít csatasorba, s vállalja az egységes PIRELLI gumiabroncs használatot. A sorozat mindenképp hiánypótló, hiszen évek óta folyamatosan téma az utánpótlásnevelés fontossága, s az, hogy ez csak akkor lehetséges, ha a kiskategóriákból nem fogynak el a versenyzők. Nos, az idén mindenképp érdemes lesz kis kategóriát választani. S nem csupán azért, mert a pénzdíj futamonként akár 420 000 forint is lehet, hanem azért is, mert a regisztrációs díj (350 000 forint) a nevezésen felül tartalmazza a kupában egységesen kötelező Peugeot versenyző-overallt, valamint a Peugeot utcai ruházatot a pilóta és a navigátor számára, az egységes Peugeot szervizsátor használatát, technikai ellenőrzést és mérnöki segítséget a versenyek alatt.
Tudják mit jelent mindez? Hogy a márkakupa résztvevői egy kicsit úgy érezhetik magukat, mintha gyári versenyzők lennének – itthon, a magyar bajnokságban. „A Peugeot évtizedek óta jelen van a magyar ralibajnokságban, sokat adott a sportnak, de sokat is köszönhet neki, ezért gondoltuk úgy, szeretnénk tenni valamit a fiatalokért, a sportszerű versenyzésért, s ezért is hívtuk életre a Peugeot 208 Rali Kupát. A sorozatban az első évben csak öt aszfaltos bajnoki futam szerepel, így a versenyzőknek is könnyebb dolguk lesz, nem kell murva futóművet vásárolniuk” – nyilatkozta Balkányi György, a Peugeot magyarországi importőrének ügyvezetője.
Érdekesség, és hazánkban eddig nem volt megszokott, hogy a márkakupa résztvevőinek vállalniuk kell, hogy betartják az etikai kódex szabályait nem csupán a versenyhétvégéken, hanem a pályabejárás, a versenyzői eligazítás, a díjkiosztó, és minden olyan nyilvános megjelenés során, amelyen a kupa hivatalos ruházatát viselik. Külföldön ez teljesen bejáratott rendszer, hiszen minden márkának fontos, hogy az őt képviselő versenyző azonosuljon az értékrendjével.
S ebben is – no meg minden másban – a versenyzők segítségére lesz a hétszeres abszolút magyar bajnok ifjabb Tóth János.
„Nagyszerű ez a kezdeményezés és megtisztelő, hogy részt vehetek ebben a projektben, amelynek céljaival és kiírásával tökéletesen tudok azonosulni, ráadásul egy olyan márka égisze alatt, teszem mindezt, amellyel 18 éve állok kapcsolatban és amellyel 14 éven keresztül versenyeztem.” – nyilatkozta ifjabb Tóth János. – Ami nagyon szimpatikus benne, hogy alapfeltétel az etikai kódex betartása, ami talán szokatlan itthon, de szerintem teljesen helyénvaló. Ami pedig engem illet, több, mint huszonöt évet versenyeztem Magyarországon, sok versenyen indultam, sok tapasztalatot szereztem. Tudom, mire kell odafigyelni egy-egy verseny előtt s közben, s megpróbálok mindenkinek abban segíteni, amiben kéri. Tudom, hogy lesz, akinek a gumiválasztásban adok majd tanácsot, másnak a pályafeldolgozásban, s másnak elég lesz az is, hogy ott állok a gyorsasági szakaszok céljában és tapasztalatot cserélünk. Korábban is adtam már tanácsokat fiatal srácoknak, de ez más lesz, univerzális feladat, aminek próbálok majd megfelelni.”
A rutinos mentor mellett a TRT (Tagai Racing Technology) minden versenyre mérnököt biztosít a versenyautókhoz, aki a Peugeot márkához méltó technikai hátteret adja.
Az elért eredmény után két féle pénzdíjazás lesz Először is minden versenyen a kupa első három helyezettje kap 200, 150 illetve 100 000 forintot. Ha a kupában résztvevők a 6-os géposztály első három helye közül bármelyiken végeznek, azt még plusz díjazzuk 220, 160 és 110 000 forinttal. Vagyis aki a kupában és a géposztályban is az első helyen végez, az összesen 420 000 forintot nyer.
Az év végi díjazás lehet a legcsábítóbb. Aki a kupát megnyeri, az 2019-ben részt vehet egy, az ERC bajnokság keretében megrendezésre kerülő versenyen, a TRT által biztosított Peugeot 208 R2-es versenyautóval. A részvétel teljes költségét a Peugeot 208 Rally Cup Hungary partnerei állják.
A 2018. évi versenynaptár
Március 24-25.: Eger rali
Április 28-29.: Miskolc rali
Június 15-17.: Székesfehérvár rali
Szeptember 1-2.: Ózd rali
Október 13-14.: Mecsek rali
November 10-11.: Zemplén rali
A pontozási rendszer: 10, 8, 6, 5, 4, 3, 2, 1