• Egyéb

Megérkezett az első hétüléses Lexus Európába

GENFBEN AZ RX L – A ELSŐ HÉTÜLÉSES LEXUS EURÓPÁBAN

A Genfben frissen leleplezett, és azonnal rendelhető vadonatúj RX L révén a Lexus még több teret ad a luxusnak: a 11 centiméterrel megnövekedett hossz, az elektromosan dönthető harmadik üléssor révén immáron hét ülés, amelyek mindegyikéhez elérhető a prémium bőr kárpitozás, mindez kiegészítve a háromzónás klímával és az intelligens motoros mozgatású csomagtérajtóval, és természetesen az öntöltő, környezetbarát full hibrid technológiával – mindezek révén igazi csúcsragadozó született a prémium SUV szegmensben.

Immár a népesebb vagy sok csomaggal utazó családok is élvezhetik egy tágas SUV összes előnyét, hiszen a világ vezető környezetbarát prémium hibrid gyártójaként ismert Lexus bemutatta a három üléssoros RX L modellt. 20 évvel ezelőtt éppen az RX teremtette meg a luxus-crossoverek szegmensét, és jelenleg is ez a legnépszerűbb Lexus SUV világszerte. A 2018-as RX 450hL és RX 350L ugyanazokat a stílusjegyeket hordozza, amelyek sikerre vitték az autót – ám utasterükben nem öt, hanem hét ülés van. A modellről az alábbi linken tekinthető meg videó: https://www.youtube.com/watch?v=ZP0wRIjBgwg

Praktikus és stílusos

Az RX L modellek a harmadik üléssor beépítésével sem vesztették el karcsú formájukat és kiváló manőverező képességüket. A Lexus mesterien oldotta meg az autó átformálását: a karosszériát 110 mm-rel nyújtotta meg hátrafelé, és meredekebbre vette a hátsó szélvédőt, kellemes fejteret biztosítva a harmadik üléssorban utazóknak, és tágasabb rakteret kialakítva az üléstámlák mögött. A hétüléses változatba egy 60/40 arányban dönthető üléspadot építettek be. Hátulra is egyszerű a beszállás, mivel egy kar meghúzása után a második üléssor előrecsúszik. A harmadik üléssor mögött húzódó csomagtér hosszabb, mint a versenytársak modelljeiben. A Lexus úgy tervezte meg az RX L harmadik üléssorát, hogy ugyanolyan kényelmet és fényűzést kínáljon, mint a második sor, amely kissé magasabban helyezkedik el, hogy elegendő lábteret biztosítson a leghátul utazók számára. Az üléseket bőrkárpit borítja, amely többféle színben is megrendelhető. A háromzónás klímavezérlésnek köszönhetően a harmadik üléssor utasai maguk szabályozhatják a hőmérsékletet és a szellőzést, sőt az RX L vásárlói motorosan dönthető harmadik üléssort és intelligens, elektromos mozgatású csomagtérajtót is kérhetnek autójukhoz. Ez utóbbi úgy nyitható, ha az autós a Lexus embléma közelébe tartja a kezét. Az RX L modellek praktikumát és sokoldalúságát olyan megoldások növelik, mint a harmadik üléssor lehajtásával kialakítható sík raktérpadló, a két pohártartó, a könnyen mozgatható és elpakolható kalaptartó, illetve a csomagtér oldalában futó, burkolattal takart rögzítősínek.

Jellegzetes Lexus-dizájn

A 2018-as RX L modellek ugyanazt a magas színvonalú biztonságot, stílust, luxust és teljesítményt kínálják, mint az ötszemélyes változatok. A SUV sokoldalúságát a luxusszedán komfortjával ötvöző, trendteremtő típust továbbra is a márka éles szögletekkel és határozott ívekkel megformált, hatásos formavilága jellemzi. A Lexus jellegzetes, orsó formájú hűtőrácsa körül elegáns krómszegély fut, és az elemet L-alakú LED fényszórók keretezik. Az RX L modellek feketére festett C-oszlopa olyan benyomást kelt, mintha a tető az autó fölött lebegne. Az orsó forma az autó hátsó részén is felismerhető, ahol a hátsó sárvédőkre is kifutó, L-alakú lámpatestek ölelik körül a csomagtérajtót. Az autóhoz 20 colos könnyűfém keréktárcsák is rendelhetők, amelyek hatásosan hangsúlyozzák ki az RX L erőteljes kiállását. A karosszéria fényezését makromolekuláris polimerből készült karcolásálló, ‘öngyógyító’ bevonat védi.

Biztonság

A 2018-as RX L modellekben mindhárom üléssor utasait megóvja a kabin teljes hosszában végighúzódó függönylégzsák. A Lexus Safety System + a legtöbb piacon alapfelszereltség; a csomagban többek közt megtalálható a gyalogosészlelő funkcióval kiegészített ütközés elleni biztonsági rendszer (PCS), a kormánykorrekciót is biztosító sávtartó asszisztens (LKA), az automatikus távfény-vezérlés és a minden sebességtartományban használható adaptív sebességtartó automatika. A vásárlók rendelhetnek még holttérfigyelőt (BSM), panoráma monitort (PVM), intelligens parkolássegítő szenzort (IPS), hátsó keresztirányú forgalomfigyelő fékrendszert és adaptív fényszórórendszert (AHS) is.

RX 450hL

A három üléssoros modellt kereső nyugat-európai luxusautó-vásárlók ideális útitársnak találják majd a Lexus RX 450hL változatot. A Lexus Hybrid Drive rendszer hatásosan kombinálja a D-4S befecskendezéses V6-os benzinmotor és a két, nagy forgatónyomatékú elektromotor-generátor erejét, így a 313 lóerős összteljesítményű rendszer lendületesen gyorsítja az autót, és magabiztos előzést garantál. A hibrid hajtású modell igazán egyedi összkerékhajtást kínál. A hagyományos fogaskerék-áttételes és hátsó kardántengelyes megoldás helyett a Lexus mérnökei egy elektromotort építettek a hátsó tengelyhez; ez hajtja meg a hátsó kerekeket, szükség esetén optimális tapadást biztosítva.

RX 350L

A 2018-as Lexus RX 350L a hétszemélyes kabin és a még nagyobb csomagtér mellett is komoly menetdinamikát kínál. A 3,5 literes V6-os blokk fejlett D-4S üzemanyag-befecskendezéssel működik, ami optimális égési körülményeket teremt. Az üzemanyag-fogyasztást hatásosan csökkenti, hogy a szívóoldalon széles tartományban üzemelő, intelligens változó szelepvezérlés (VVT-iW), a kipufogóoldalon pedig VVT-i vezérlés működik, így a motor Otto- és Atkinson-ciklusban egyaránt képes működni. Ennek eredményeként a teljesítmény 216 kW (294 LE) és 358 Nm, és a motor erejét egy nyolcfokozatú automata sebességváltó továbbítja a kerekekhez. Az üzemmódválasztó segítségével az RX 350L vezetője négy különféle beállítás közül választhat. A Normal üzemmód ideális a hétköznapi, takarékos közlekedéshez. A Sport / Sport+ beállításban a motor gyorsabban és határozottabban reagál, az ECO fokozatban pedig a teljes hajtáslánc a lehető legtakarékosabban működik. Az RX 350L változathoz is megrendelhető a dinamikus nyomatékvezérlésű AWD rendszer. Normál útviszonyok mellett a rendszer az első kerekeket hajtja, csökkentve ezzel az autó üzemanyag-fogyasztását. A dinamikus nyomatékvezérlésű AWD folyamatosan kapja az adatokat a különféle érzékelőktől (a kerekek fordulatáról, a motor fordulatszámáról, a fojtószelep nyitási szögéről és az autóra ható oldalirányú perdületi erőkről), és szükség esetén forgatónyomatékot továbbít a hátsó kerekekhez egy elektromágneses vezérlésű tengelykapcsolón keresztül, ami a hátsó differenciálműben található. Amikor az autó gyorsít, a rendszer automatikusan összkerékhajtásra kapcsol, hogy megakadályozza az első kerekek kipörgését. Egyenletes sebességnél a rendszer visszavált elsőkerékhajtásra, ám amikor a szenzorok a kerekek megcsúszását érzékelik, a berendezés az addigi 100:0 arányról egészen 50-50 arányig képes megváltoztatni a vonóerő megosztását az első és a hátsó tengelyek között. A 4,2 colos TFT multi-információs kijelzőn a vezető minden pillanatban ellenőrizheti, milyen mértékben osztja el a rendszer a nyomatékot az első és a hátsó, illetve a bal és jobb oldali kerekek között.

Irányítás, rugózási kényelem

A Lexus RX L modellek mind a hét utasa ugyanazt a sima és csendes rugózást élvezheti, amit már jól ismerünk az ötszemélyes változatokból. Az első rugóstag és a kettős keresztlengőkaros hátsó futómű minden útfelületen kimagasló agilitást és sima futást biztosít. Az elektromos szervokormánnyal (EPS) könnyedén és kényelmesen irányítható az autó, és a vezető kiváló visszajelzéseket kap az útról. Az opcióként rendelhető adaptív futómű mindig a pillanatnyi útviszonyokhoz igazítja a lengéscsillapítók beállítását.

Igényesen kialakított, fényűző utastér

Az RX kifogástalan kidolgozású kabinjában testhez simuló ülések és a középkonzoltól a kesztyűtartóig lágyan ívelő, gyönyörűen megmunkált fabetétek várják az utasokat. Az utastér díszítőelemei többféle kivitelben választhatók; ilyen például a Matt Bambusz, a Diófa, a Sötétbarna Shimamoku, a 3D Film és a Lézermetszésű Sötét Fa. Az alapkivitelű modellek 3D Film dekorációs elemein csillogó fekete színben ragyog a dombornyomású, háromdimenziós hatású mintázat. A műszerfal felületébe belesimuló Head-Up Display (HUD) színes képként vetíti a szélvédőre a legfontosabb információkat, hogy a vezetőnek egyetlen pillanatra se kelljen elfordítania tekintetét a forgalomról.

Multimédia

A 2018-as Lexus RX L modellek kiváló minőségű audiorendszerei és modern kijelzői a legmagasabb elvárásoknak is megfelelnek. Az alapfelszereltség részeként kínált Display Audio rendszerben 8 colos képernyő, AM/FM rádió, Bluetooth® audio, hangvezérlés, micro SD-kártya aljzat, AUX mini jack csatlakozó, két USB port és 12 hangszóró található. A leggyakrabban használt kapcsolók kényelmesen elérhető helyre, a vezető keze ügyébe kerültek. A középső üléssori USB-portokat az utasok is kényelmesen használhatják, és innen tölthetik fel hordozható eszközeik akkumulátorát. Az autó legmagasabb felszereltségi szintjén már elérhető a 835 wattos, 15 hangszórós Mark Levinson Premium Surround System, amelynek fejlett ClariFi™ technológiája új életre kelti a tömörített digitális hangfájlokat. Ugyancsak megrendelhető az iparág első 12,3 colos, nagy felbontású, osztott képernyős funkciót kínáló multimédia kijelzője is, amelyen a navigációs rendszer mellett a klímaberendezés és több más fedélzeti rendszer beállításai is megjeleníthetők. A berendezés a számítógépek egeréhez hasonlóan használható Remote Touch Interface rendszerrel kezelhető. A legerősebb és legalacsonyabb fogyasztású RX modell, az RX 450hL opciós listáján az fűthető/szellőztethető első ülések, fűthető második üléssor, a holttérfigyelő (BSM) és a hátsó keresztirányú forgalomfigyelő fékrendszer is szerepel.

Motor / Sebességváltó / Hajtáslánc / Teljesítmény

RX 450h L

Lexus Hybrid Drive rendszer 3,5 literes V6-os benzinmotorral, két elektromotor/generátorral és elektronikus vezérlésű, fokozatmentes sebességváltóval

A rendszer összteljesítménye 230 kW (313 LE)

Összkerékhajtás a független hátsó elektromotor/generátor segítségével

37 kW teljesítményű nikkel-metál hidrid (NiMH) akkumulátor

RX 350L

216 kW (294 LE) teljesítményű 3,5 literes V6-os motor

8 fokozatú, intelligens elektronikus vezérlésű sebességváltó (ECT-i)

Rendelhető aktív nyomatékvezérlésű AWD rendszer, amely a hátsó differenciálmű elektronikus vezérlésű tengelykapcsolóján keresztül 100:0 és 50:50 arány között változtatja az első és a hátsó kerekek közti nyomatékmegosztást a pillanatnyi menetdinamikai- és útviszonyok függvényében

Karosszéria / Futómű / Fékek / Gumiabroncsok

A szerkezeti merevséget számos élvonalbeli technológia növeli, például a karosszériaelemek ragasztása és lézerhegesztése; a karosszéria kialakításához széles körben használtak fel nagy szakítószilárdságú acél elemeket; az első és hátsó ajtók körül gyűrű alakú megerősítések találhatók. A 20 colos alumínium keréktárcsák 235/55 R20 méretű gumiabroncsokkal érkeznek.

Biztonság

A Lexus Safety System + tartalmazza a gyalogosészlelő funkcióval kiegészített ütközés elleni biztonsági rendszert (PCS), kormánykorrekciót is biztosító sávtartó asszisztenst (LKA), automatikus távfény-vezérlést (AHB) és minden sebességtartományban használható dinamikus radarvezérlésű sebességtartó automatikát; mindez megfelel 5 csillagos Euro NCAP törésteszt-eredményhez szökséges feltételeknek. Rendelhető holttérfigyelő (BSM), a panoráma monitor (PVM), intelligens parkolássegítő szenzor (IPS) és hátsó keresztirányú forgalomfigyelő fékrendszer. A biztonságról emellett 10 SRS légzsák gondoskodik: kétfázisú, kétkamrás első légzsák a vezető- és utasoldalon, térdlégzsák a vezető- és utasoldalon, első oldallégzsákok, hátsó oldallégzsákok és a kabin teljes hosszában kinyíló, mindhárom üléssor utasait védő függönylégzsákok. További fontos biztonsági technológia a négyszenzoros, négycsatornás blokkolásgátló fékrendszer (ABS) az elektronikus fékerőelosztóval (EBD), a vészfékasszisztens (BA), a kipörgésgátló (TRAC), a járműstabilitás-vezérlés (VSC) és hegymeneti elindulássegítő rendszer. A Smart Stop technológia automatikusan csökkenti a motor teljesítményét, ha a vezető egyszerre nyomja le a fék- és a gázpedált. Az aktív első fejtámlák mérséklik az ostorcsapás jellegű nyaksérülések súlyosságát a hátulról érkező ütközések során. Opcionálisan elérhető a panoráma monitor is. Mindezeknek köszönhetően a modell 5 csillagos Euro NCAP értékelést szerzett.

Luxus / Kényelem

10 irányban elektromosan állítható első ülések motoros mozgatású deréktámasszal

Hangszigetelő szélvédő

Személyre szabható jármű-beállítások, például ajtóreteszelés, belső-külső fények, a vezetőülés beszállássegítő funkciója, ablakzárás

Háromzónás, automatikus klímaberendezés, utastéri tisztalevegő-szűrővel

Bőr üléskárpitok

Bőrborítású, háromküllős kormánykerék az audiorendszer kezelőszerveivel

Lexus Display Audio rendszer 200 mm-es (8 colos) színes multimédia kijelzővel és 9 hangszóróval

Intelligens motoros mozgatású csomagtérajtó

Motoros mozgatású, mélységében és magasságában állítható kormányoszlop

SmartAccess nyitási rendszer, nyomógombos motorindítás

Az RX 450hL gazdagabb alapfelszereltségében a beépített navigáció, a 12 hangszórós audiorendszer, az első ülésfűtés/szellőztetés és fűthető kormánykerék is szerepel.

Luxusszínvonalú opciók (röviden)

Elektromos mozgatású napfénytető

A Luxury csomagban a Premium csomag tartalmán felül 20 colos könnyűfém keréktárcsa, első ülésfűtés/szellőztetés, fűthető kormánykerék, félanilin bőr üléskárpit, elektromos mozgatású napfénytető és szmogérzékelős klímaberendezés is szerepel

15 hangszórós Mark Levinson® Surround Sound rendszer

Navigáció csomag 12,3 colos képernyővel, Remote Touch vezérléssel, fejlett hangvezérléssel, digitális adás vételére alkalmas (DAB) rádióval, vezeték nélküli töltővel és még sok egyéb tétellel.