Köszönőlevelekből építettek Lexust
A Lexus egy nem mindennapi művészeti alkotás számára szolgált inspirációul. Michael Murphy érzék-művész kétezer Lexus-tulajdonos köszönőleveléből alkotott művészi installációt, így öntve formába a Lexus-élményt.
Néhány napja leplezte le Michael Murphy, az érzékekre alapozott művészeti irányzat úttörője a “Levelek” című 3D installációját, amit a Lexus-élményt reflektorfénybe helyező új marketing-kampány részeként alkotott. Az acélkereten rögzített, hat darab mennyezeti panelen függő, mintegy öt méteres műtárgy több mint 2000 origami-blokkból áll, s ezeket egytől egyig olyan köszönőlevelekből hajtogatták, amelyeket az elégedett vásárlók írtak márkakereskedőjüknek. Az egyik szögből szemlélve az origami-labdácskák a márka vadonatúj zászlóshajója, az LS luxuslimuzin képét formázzák meg, míg egy másik nézőpontból a Lexus-logó ölt belőlük formát.
„A Lexus ugyanolyan figyelmet fordít az autóban ülők élményére, mint magára az autóra.”- fogalmaz Cooper Ericksen, a Lexus marketingért felelős alelnöke. „Az, hogy e műtárgy valódi levelekből készült, érzékletesen bizonyítja, hogy a kivételes Lexus-élmény kialakításában milyen fontos szerepet tulajdonítunk ügyfeleink véleményének. Ettől válik igazán Lexussá a Lexus.”
1989-es színre lépésével a Lexus alapjaiban formálta át a luxusautók piacát, addig sosem tapasztalt szintre emelve a szolgáltatást, az ügyfél-elégedettséget és a minőséget. Ez az elkötelezettség adott ihletet a „Levelek” kampányhoz, amely azt mutatja, hogy a márka minden egyes ügyfelére fontos és önálló egyéniségként tekint, és arra törekszik, hogy mindig túlszárnyalja elvárásaikat.
„Ezért van az, hogy márkakereskedőink úgy törődnek ügyfeleikkel, mintha a saját otthonukban látnák őket vendégül, és hogy semmi fáradságot nem sajnálnak azért, hogy minél tökéletesebben szolgálják ki őket.” – teszi hozzá Ericksen.
A Lexus egy egyperces videóban mutatja be az installációt: a filmben azt látjuk, ahogyan az emberek köszönőlevelet írnak márkakereskedőjüknek, majd ezeket a leveleket a Lexus egyik mestere óvatosan labdává hajtogatja, és egyenként felfüggeszti őket. A film az alábbi linken tekinthető meg: https://www.youtube.com/watch?v=yTaGSqreS5E&feature=youtu.be
Az egyik levélíró így fogalmaz: „Hálás szívvel gondolok vissza csodálatos munkatársaikra”, mások pedig ezt írják: „Eric magánszorgalomból átjött hozzám segíteni, amikor véletlenül bezártam a Lexust”, vagy „Brad személyesen is elbeszélgetett velem a szervizben”. Egy anya megírta: „Apróságnak tűnhet, de egy édesanya számára sokat számít, amikor a hároméves gyermeke megjegyzi, hogy ’Ugye, hogy a szerelő biztos akart lenni abban, hogy teljes biztonságban vagyunk?’”
Murphy az ’érzékekre alapozott művészetként’ határozza meg alkotásait, mivel munkáinak szépsége kifejezetten a szemlélő nézőpontjából érvényesül.
„Képes vagyok életre hívni dolgokat, és szenvedélyesen keresem a lehetőségét annak, hogy élményeket nyújtsak az embereknek. A művészethez pedig pontosan e két dolog kombinációja kell.” – meséli Murphy.
A projekt rendkívül időigényes volt, hiszen egyedül az origami-labdácskák meghajtogatása és felfüggesztése több mint 200 órába telt.
„Ez egy nagyon feszes, precíz folyamat” – árulja el Murphy. „Elég egyetlen milliméternyi hiba, és máris szétesik az összkép.”
A „Levelek” című művészi installációt (amely 2,5 méter széles, 5 méter hosszú, és 4 méter magasan függ a padló fölött) úgy tervezte meg a művész, hogy szállítható legyen, s így Egyesült Államok szerte megcsodálhassák a vállalati és márkakereskedő rendezvények vendégei.
Michael Murphy
Michael Murphy közismert és megbecsült képzőművész, aki az érzékekre alapozott művészeti irányzat úttörőjeként elsőként alkotott nagyméretű 3D installációkat. Murphy már korábban is dolgozott számos népszerű márkának (Nike, Air Jordan, TIME, NPR, Disney), sőt Obama elnöki kampányában is részt vett. A Lexus nemcsak innovatív technikája miatt választotta éppen őt a „Levelek” kampányhoz, hanem azért is, mert Murphy művészi módon képes formába önteni az emberek érzéseit.
A Lexus
A Lexus szenvedélyesen törekszik arra, hogy kiváló minőségű járművei innovatív technológiát, érzelmeket ébresztő külső-belső dizájnt, lenyűgöző menetdinamikát és teljesítményt kínáljanak. A márka 1989-ben lépett piacra első két luxuslimuzinjával – valamint a tökéletességre törekvés hitvallásával. Az azóta eltelt időben a Lexus olyan termékkínálatot fejlesztett ki, amely minden tekintetben megfelel a globális luxusfogyasztók elvárásainak, akik több mint 90 országban vásárolhatják meg a márka autóit. Az Amerikai Egyesült Államokban a Lexus járművei 240 márkakereskedésben kaphatók, amelyek mindegyike hibátlan kiszolgálással várja az ügyfeleket. Hazánkban ma már két Lexus márkakereskedés várja az ügyfeleket, egy Budapesten, egy pedig Szegeden, hamarosan pedig megnyílik a japán prémium márka világszínvonalú debreceni márkaképviselete is. A hét környezetbarát, öntöltő hibrid elektromos modelljével a piac legszélesebb hibrid modellportfólióját kínáló Lexus a márkakereskedései által nyújtott ügyfélélménynek, és a forradalmi, jövőbemutató technológiák és aktív biztonsági rendszerek sorát felvonultató hibrid modelljeinek köszönhetően az elmúlt években a hazai luxusautó piac legnagyobb növekedését produkálta.