Ismét a Scania nyerte el a Zöld Tehergépkocsi díjat
Egy Scania R 500 nyerte el jelentős fölénnyel az idei Zöld Tehergépkocsi díjat (Green Truck Award).
A német üzemanyag-fogyasztási teszt a legkisebb üzemanyag-fogyasztást állította a középpontba. A Scania új tehergépkocsi-generációja a továbbfejlesztett 13 literes motorral gondoskodott arról, hogy a griffes márka nyerje el a díjat – ismét. Az európai fuvarozók nagyra értékelik a legkisebb üzemanyag-fogyasztást, a legnagyobb átlagsebességet és a csökkentett CO2-kibocsátást, amelyek segítenek alacsony szinten tartani a költségeket és a környezeti hatásokat.
Az ugyanazon a 350 kilométer hosszú tesztútvonalon elért 24,92 liter/100 kilométer átlagfogyasztásával és 79,91 kilométer/óra átlagsebességével a Scania jelentős, száz kilométerenkénti 0,4 literes előnyt ért el a második helyen végzett vetélytársával szemben. Egy hosszú távú fuvarozásban használt, jellemzően évente 150 ezer kilométert futó tehergépkocsi esetében ez a különbség évente hatszáz litert jelent (azaz öt év alatt körülbelül háromezer liter gázolaj megtakarítását eredményezi).
Az elmúlt három-négy évben a Scania sajtómegjelenések százaiban kapott dicséreteket. A márka számos üzemanyag-fogyasztási rekordot is felállított sok európai országban független szakújságírók által végzett összehasonlító tesztek során.
„A Zöld Tehergépkocsi díj mögött egy egyedülálló összehasonlító teszt áll, ugyanis ez teljes mértékben arra összpontosít, ami a legfontosabb ügyfeleink számára a költségek és a fenntarthatóság szempontjából” – mondta Wolfgang Buschan a Scania Trucks hosszú távú fuvarozásban használt tehergépkocsikért felelős termékigazgatója. „Rendkívül hízelgő, hogy idén ismét mi nyertük el ezt a díjat.”
A Zöld Tehergépkocsi díj két vezető német szaklap, a VerkehrsRundschau és a Trucker nevéhez fűződik. A tehergépkocsik 40 tonna szerelvényössztömeggel vesznek részt a teszten, amelyeket ellenőrzött körülmények között vezetnek München és Nürnberg között közúti forgalomban. Szigorúan mérik az üzemanyag-fogyasztást és az átlagsebességet, az időjárás, illetve a forgalmi viszonyok miatt esetlegesen fellépő különbségeket pedig kiküszöbölik. A kis üzemanyag-fogyasztás nemcsak költséget takarít meg, hanem energia-hatékonyságot, kisebb CO2-kibocsátást és nagyobb mértékű fenntarthatóságot is jelent.