A vadonatúj RAV4 amerikai változata ezeket tudja (1.)
A világ legzöldebb és leginnovatívabb autógyártójának tartott, környezetbarát hibrid elektromos modelljeiről ismert Toyota alaposan feladta a leckét a konkurenciának, amikor a múlt héten a New Yorki Nemzetközi Autókiállításon leleplezte a világ első és máig legnépszerűbb SUV-ja, a RAV4 legújabb generációját. Azóta további részletek (és fotók) érkeztek az amerikai változatról, amely különösen az elérhető motorok és infotainment (szórakoztató-elektronikai) rendszerek tekintetében eltérhet majd a modell 2019 tavaszára ígért európai verziójától, ám a legfontosabb részletek értelemszerűen megegyeznek majd a két modellben, ezért érdemes lehet csemegéznünk abból, mire számíthatnak az új RAV4-estől a tengerentúli ügyfelek.
Van egy autó, amely 1994-ben megteremtette az SUV-kategóriát, amely hosszú évek óta a világ 10 legnépszerűbb autójának egyikre és egyben a világ legnépszerűbb SUV-ja, s amelynek evolúciója mostanra az ötödik generációhoz érkezett. A New York-i Nemzetközi Autókiállítás látogatói voltak a világ első autórajongói, akiknek alkalmuk nyílt megcsodálni a vadonatúj, 2019-es Toyota RAV4 modellt. A Toyota sok éven át végzett kutatásokat a RAV4 tulajdonosai és a márkakereskedők körében, és e fáradozás meghozta eredményét. Az elmúlt öt évben megduplázódott a modell értékesítése (nem kis mértékben a nem prémium SUV kategóriában elsőként a RAV4-hez elérhető környezetbarát hibrid elektromos meghajtásnak köszönhetően), ami világosan jelzi a szegmens vonzerejét és növekedési lehetőségeit, ezen belül pedig a RAV4 népszerűségét, amely a Toyota kínálatának legkelendőbb modellje az USA-ban.
Kelj fel, és járj!
A vadonatúj RAV4 dizájnerei olyan formai elemeket dolgoztak ki, amelyek a Kaland és a Kifinomultság üzenetét hordozzák, aktivitásra ösztönözve az autó tulajdonosait. A RAV4 formai üzenete a határozott, karakán kiállás és az igényes, ötletes dizájn – kívül és belül egyaránt. E hangulat kialakításában minden egyes karosszériaelemnek fontos szerep jut, s az összhatás igazán atlétikus és karizmatikus lett. Az erőteljes orrkialakítás dinamikusabb oldalnézetet teremt, a robusztus vállidomok és az autóhoz rendelhető 19 colos kerekek pedig határozott kiállással ruházzák fel a RAV4-est, azt a benyomást keltve, hogy ez a jármű bárhol és bármikor megállja a helyét. A TNGA platform felhasználása lehetővé tette, hogy a RAV4 egy minden eddiginél merészebb és keményebb SUV-vá váljon, ugyanakkor alacsonyabb és szélesebb építésű lehessen. A hosszabb tengelytávolság és a megnövelt első-hátsó nyomtáv stabil és magabiztos alapot kínál a dinamikus közúti közlekedéshez, a terepen pedig praktikus megoldást jelent az első és hátsó túlnyúlások rövidebbre szabása. Az önhordó karosszéria 57 százalékkal merevebb az elődmodell felépítményénél. A RAV4 optimálisan hangolt multilink hátsó futóműve ideális rugózást és menetstabilitást biztosít, miközben a lehető legkevesebb útzajt továbbítja az utastérbe, és kényelmesen rugózik. Az autó hasmagassága mintegy 13 mm-rel nőtt, ám a légellenállás ennek ellenére is kedvezőbb lett. A külső visszapillantó tükrök alacsonyabbra kerültek, így kisebb helyet takarnak ki az A-oszlop körül. Az oldalirányú kilátást az alacsonyabban húzódó övvonal, a körkörös kilátást pedig a nagyobb méretű hátsó oldalablak javítja.
A 2019-ES RAV4 KÜLSŐ MÉRETEI (az elődmodell adatai) [különbség]
Tengelytávolság
2690 mm (2659 mm) [+31 mm]
Hosszúság
4595 mm (4600 mm) [-5 mm]
Szélesség
1854 mm (1844 mm) [+10 mm]
Magasság
1699 mm (1704 mm *tetősínnel) [-5 mm]
Páratlan vezetési élmény, nagyobb teljesítmény, alacsonyabb üzemanyag-fogyasztás
A mérnökök négy éven át dolgoztak azon, hogy minden szempontból tökéletesre csiszolják a RAV4 teljesítményét, menetstabilitását és rugózási kényelmét. A végső célt egyszerűen fogalmazták meg: Magabiztos és Természetes vezetési élmény kialakítására törekedtek. A kitűzött cél elérésében fontos szerepet játszott a kiválóan képzett kézműves mesterek, a takumik segítsége, akik egy olyan autó megteremtésére törekedtek, ami még extrém időjárási és útviszonyok közt is pontosan úgy viselkedik, ahogy azt vezetője kívánja. Ezek a mesterek az autó fejlesztésének több szakaszában is részt vettek, hogy értékes szaktudásukkal hozzájáruljanak egy minden eddiginél jobb RAV4 megszületéséhez.
A RAV4 kiemelkedő menettulajdonságait az amerikai változathoz elérhető kétféle hajtáslánc biztosítja:
2,5 literes, soros négyhengeres, VVT-iE vezérlésű Dynamic Force benzinmotor, amihez egy 8 fokozatú Direct Shift automata sebességváltó kapcsolódik
2,5 literes, soros négyhengeres, Dynamic Force benzinmotoros Toyota Hybrid System II (THS II), amihez elektronikus vezérlésű, fokozatmentes sebességváltó (ECVT) kapcsolódik
A Dynamic Force motor nagy sebességű égéstechnológiával és változó vezérlőrendszerrel működik. Az erőforrásnak jobb a termikus hatásfoka, ami nagyobb teljesítményt eredményez, mivel csökkennek a kipufogó- és a hűtőrendszerben, valamint a mechanikában keletkező energiaveszteségek. Ennek eredményeképpen a 2,5 literes Dynamic Force blokk a benzines modellváltozatban 40, a hibridben pedig 41 százalékos termikus hatásfokot ér el, így ideális erőforrásnak bizonyult a vadonatúj RAV4 számára, amelynek vásárlói gyors gázreakciókat és csekély üzemanyag-fogyasztást várnak el. A Direct Shift-8AT sebességváltóban összezárhatók a másodiktól nyolcadikig terjedő sebességfokozatok, így kiküszöbölhető a nyomatékátalakító teljesítményvesztesége. A Toyotánál most először alkalmazott, szétkapcsolható hátsó erőátvitellel kombinált dinamikus nyomatékvektor vezérlésű összkerékhajtás lehetővé teszi, hogy a vezető még a legkeményebb terepen is magabiztosan irányíthassa az autót.
Az összkerékhajtással felszerelt, benzinmotoros amerikai Limited és Adventure modellváltozatokban ez a rendszer 50 százalékkal több forgatónyomatékot juttat a hátsó tengelyhez, s ezt a hajtóerőt intelligensen osztja el a bal és a jobb oldali kerekeke között, érezhetően javítva ezzel a jármű uralhatóságát. Ha nincs szükség az összkerékhajtásra (például a hosszú, egyenes autópálya-szakaszokon), a rendszer a hátsó erőátvitel lekapcsolásával mérsékli a RAV4 üzemanyag-fogyasztását. A szerkezetben egy szétkapcsoló mechanika is található, ami a világon elsőként alkalmaz reteszelőműves körmös kapcsolót az első és a hátsó tengelyeken. Kétkerékhajtású üzemmódba váltva ezek a tengelykapcsolók megállítják a hajtásrendszer forgását, ami a hátsó kerekek felé is küldene vonóerőt, jelentősen csökkentve ezzel az energiaveszteséget, javítva az üzemanyag-fogyasztást, és mérsékelve a forgó mozgásból adódó kellemetlen rezgéseket. Ez a vadonatúj AWD rendszer azonban csupán egy a vadonatúj RAV4 összkerékhajtási megoldásai közül, hiszen a hibrid hajtású változatokban AWD-i rendszer, a benzinmotoros alapmodellekben pedig dinamikus nyomatékvektor vezérlés nélküli AWD működik.
A RAV4 Hybrid modellek új, intelligens összkerékhajtása (AWD-i) a jelenlegi változathoz képest 30 százalékkal nagyobb nyomatékkal forgatja meg az elektromotoros hajtású hátsó kerekeket, amelyek közt egy új vezérlőrendszer osztja meg optimálisan a vonóerőt, figyelembe véve a pillanatnyi közlekedési helyzetet. Az új AWD-i rendszer kiváló off-road teljesítményt, irányíthatóságot és menetstabilitást biztosít.
Nincs még vége!
HAMAROSAN FOLYTATJUK!
http://egyszermarlattamautot.hu/2018/04/03/a-kategoriateremto-rav4-rovid-tortenete/