Kettős öröm érte a magyar Audi-pilótát
Két oka is volt az örömre a napokban Keszthelyi Viviennek. A világ legfiatalabb, GT-szériában szereplő női pilótájaként, 17 évesen egy közel 500 lóerős versenyautóval áll rajthoz, és friss jogosítványához egy Audi Q2 használatát biztosítja számára a Porsche Hungaria.
Keszthelyi Vivien túraautós pályafutása során, 2014-től napjainkig 73 versenyen 60 dobogós helyezést ért el. Tavaly előtt, mindössze 15 évesen a 2000 köbcentiméter alatti túraautó kategória abszolút országos bajnoka volt, az elmúlt évben pedig az Audi Sport TT Cup versenyzőjeként a nemzetközi versenysorozatok történetének legfiatalabb magyar pontszerzője lett. Nem is csoda, hogy az ingolstadti márka már két éve támogatja, és most, hogy már közúton is vezethet, egy tűzpiros, 190 lóerős Audi Q2-t vehetett át. A kétliteres TFS motor mellett a quattro hajtás gondoskodik a dinamikus és biztonságos utazásról. A kocsi átadása alkalmával mutatták be Vivien új versenyautóját, az Audi R8 LMS GT-t.
Az elsőkerék-meghajtású autókat felvonultató Audi Sport TT Cup sorozat után idén az 5,2 literes R8 LMS GT hátsó kerekeire özönlő csaknem 500 lóerő óriási kihívást jelent a fiatal pilóta számára, hiszen a teljesen eltérően viselkedő autóval újra meg kell tanulnia a verseny-vezetést.
Az új sorozat mezőnye a túraautózás csúcsát jelentő, szintén hátsókerék-meghajtású, s hasonló teljesítményű autókat felvonultató német túraautó bajnokság, a DTM futamaival azonos helyszíneken és egy időben versenyez majd. Így a széria május elején Hockenheimben rajtol el, június első hétvégéjén pedig a magyar szurkolók a Hungaroringen is láthatják debreceni születésű pilótát.
Az utánpótláskorú versenyző az Audi Sport versenyzőakadémiájának növendékeként az elmúlt idényben az elsőkerék-meghajtású versenyautók között erősnek számító Audi Sport TT Cupban indult. Ezt követően az akadémia és a pilótát menedzselő szakemberek döntésének értelmében Keszthelyi Vivien idén – szintet lépve – a GT-kategóriában folytatja a versenyzést. Az Audi R8 LMS GT Cup során összesen 12 versenyen, hétvégénként két időmérőn és két teljes értékű futamon versengenek majd a pilóták, ami rengeteg lehetőséget nyújt a tapasztalatszerzésre. Vivien célja ugyani a DTM-ben való versenyzés, ami eddig egyetlen magyar autóversenyzőnek sem sikerült.