A Toyota újra murván versenyez az Argentin Ralin
A TOYOTA GAZOO Racing World Rally Team visszatér Latin-Amerika murvás útjaira a világbajnoki szezon ötödik futamán, a most hétvégén, április 26-29-én megrendezett Argentin Rallyn. A korzikai második helyezés után a csapat azt reméli, hogy most újra bemutathatja, mire képes Toyota Yaris WRC és három pilótája, Jari-Matti Latvala, Ott Tänak és Esapekka Lappi.
Az eseményt Cordoba városától félórányi autóútra, a tóparton fekvő Villa Carlos Pazban rendezik meg, ahol a rally azonnal egy super special szakasszal kezdődik csütörtök éjjel. Pénteken három szakasz vár a Toyota pilótária a Calamuchita-völgyben, majd – közvetlenül a déli szerviz előtt lesz még egy super special a Villa Carlos Paz élményparkjában. Szombaton újabb három szakasz jön a Punilla-völgyben, majd vasárnap három új szakasszal ér véget a rally a Traslasierra-hegységben; ezekből kettő áthalad a híres El Condor hágón, s a második ráadásul Power Stage lesz.
„Biztos vagyok benne, hogy idén jobbak leszünk Argentínában, hiszen tavaly már sokat tanultunk itt, nem is beszélve az idei évad tapasztalatairól. Az autónk egyre jobb, ráadásul mindig könnyebb úgy versenyezni, ha az ember már másodszor rugaszkodik neki egy rallynak. Persze az is igaz, hogy az ellenfeleink is egyre jobbak, szóval azt hiszem, mindenki egyenlő esélyekkel áll most rajthoz, úgyhogy szép küzdelemre számítok. Nemrégiben Szardínián teszteltünk, mert Európában az ottani körülmények hasonlítanak leginkább az argentin terephez. Argentínában sokféle útfelülettel kell számolnunk: lesz itt lágy, kemény és sziklás – márpedig mindig az a legnagyobb kihívás, ha ennyi változáshoz kell alkalmazkodni. Szerencsére az autón nemrégiben végrehajtott fejlesztések pontosan ezt a célt szolgálták. A pilóták boldognak tűnnek, ami nem csoda, mert jól emlékszem, hogy nekem is az Argentin Rally volt az egyik kedvencem. Ez egy nehéz futam, ami hatalmas kihívásokat tartogat, de hihetetlenül jó itt autózni.” – fogalmaz Tommi Mäkinen (csapatfőnök).
„Argentína olyan hely, amiről sok szép régi emléket őrzök – például, hogy 2014-ben megnyertem az itteni futamot. Elég kemény az itteni terep, de ha a dolgok jól mennek, igazi élvezet itt versenyezni. A hétvégére kellemes koktélt állítottak össze a szervezők a különféle szakaszokból, hiszen péntektől kezdve gyors, homokos utakon száguldunk majd a völgyeken át egészen vasárnapig, amikor viszont a kemény hegyi utakkal kell megküzdenünk; és ott van még a híres El Condor, ahol a Power Stage is lesz. Ez mindig nagyon látványos rész, mert a szurkolók szinte ellepik a hegyoldalt. Az argentin futam egyébként nagyon meggyötri az autókat, de szerencsére tavaly sokat tanultunk az itteni viszonyokról. Jó lenne újabb pontokkal gyarapítani az eredményünket!”- teszi hozzá Jari-Matti Latvala, a 7. rajtszámú autó pilótája.
„Az Argentin Rally mindig is kemény versenynek számított. Akad ugyan néhány kellemesen gyors szakasz is, de legalább ugyanennyi technikás részre kell számítanunk, szóval bármi megtörténhet ezen a hétvégén. Az autókat is nagyon igénybe veszi ez a rally, mert némelyik szakasz nagyon durva tud lenni. Tavaly harmadik lettem itt, ezért bízom benne, hogy idén is jól teljesítek majd. Már csak azért is, mert jól sikerült a felkészülésünk Szardínián: volt ott vizes és száraz felület is bőven, ráadásul az utak nagyon hasonlók az itteniekhez, úgyhogy jó teszt volt ez az argentin futamhoz. Nagyon elégedett vagyok a fejlődésünkkel, és már alig várom, hogy kiderüljön, hogyan tudunk megküzdeni a versenytársakkal.”- árulja el Ott Tänak, a 8. rajtszámú autó pilótája.
„Még sosem versenyeztem Argentínában, de már kétszer bejártam a pályát, szóval van némi képem arról, milyen lesz ez a rally. Hallottam már róla, hogy ez a bajnokság legkeményebb futama, mert néhol nagyon gonosz az útfelület és sok a szikla, úgyhogy nagyon kell figyelni. Biztos vagyok benne, hogy Argentínában jobban teljesítünk majd, mint a legutóbbi murvás futamon Mexikóban, ahol egyébként nagyon sokat tanultam. Ez az a rally, ahol általában rengeteg váratlan dolog történik, úgyhogy a legfontosabb célom, hogy elkerüljem a bajt – aztán majd meglátjuk, mi lesz!” – fogalmaz Esapekka Lappi, a 9. rajtszámú autó pilótája.
Statisztika (Argentin Rali):
Év |
Jari-Matti Latvala |
Ott Tänak |
Esapekka Lappi |
2017 |
5 |
3 |
– |
2016 |
16 |
15 |
– |
2015 |
DNF |
11 |
– |
2014 |
1 |
17 |
– |
2013 |
3 |
– |
– |
2012 |
– |
10 |
– |
Mi történt tavaly?
2017-ben mindkét Toyota-pilóta az első tíz közt végzett: Jari-Matti Latvala ötödik lett, Juho Hänninen pedig kettővel előtte, harmadikként ért célba. Mindkettőjüket hátráltatta néhány hiba, de az eredményesen megtett versenytáv komoly segítséget jelentett a csapat számára, hogy a Toyota Yaris WRC bemutatkozó évadában is értékes fejlesztéseket végezhessenek az autón.