Nem is gondoltad volna, miben verhetetlen a Toyota Camry

Lehengerlő menetteljesítmények megfizethető áron? Maximum a mesében. Pedig bőven akadnak ilyen autók, és a U.S. News & World Report szerint mind közül a Toyota Camry nyújtja a legmagasabb színvonalú élményt.

Amerika egyik vezető fogyasztótájékoztató portálja, a U.S. News & World Report rendhagyó összehasonlítást készített: arra voltak kíváncsiak, mely autók nyújtják a lehető legnagyobb vezetési örömöt a lehető legkisebb befektetés ellenében. Az alapot az 1933-ban indított lapcsalád széleskörű újautó-adatbázisa adta, melyben 28 különböző kutatás és elemzés alapján, tízes skálán minősítik a járműveket.

A hírcsatorna nem kevesebb, mint 24 – többségében Európában is kapható – autót nevezett meg, mint kiváló ár/menetdinamika arányú modelleket. A minősítés során nem az egyes kategóriákon belüli rangsor felállítása volt a cél, hiszen bizonyos szegmensektől egyáltalán nem várhatunk el vezetési élményt, míg mások frenetikus örömöt adnak a pilótának, ugyanakkor megfizethetetlenek.

Nem egy típust emelt fel a középszerűségből egy-egy kiváló hajtáslánc/futómű kombináció: jellemzően a korlátozott használati értékű városi törpeautók, családi buszlimuzinok vagy alvázas terepjárók túlmotorizált verziói dicsőültek így meg teljesen váratlan (és valljuk meg, kissé életszerűtlen) módon. A megfizethető örömautók palettájának másik végén állnak az univerzális zsenik: a kiváló gyártási minőségű, megbízható, remek használati értékű, környezetbarát modellek, amelyek egy-egy példánya mellékesen olyan vezetési élményt nyújt, amitől libabőrös lesz a pilóta.

Ennek a libabőrnek a mértéke nem rangsorolható, az általános kiválóság ellenben igen, és ha univerzális értékük szerint nézzük a piac két tucat legjobb ár/adrenalin értékű modelljét, a U.S. News & World Report szakértői szerint a vadonatúj Toyota Camry V6-os változata nyeri az összehasonlítást.

Modell Pontszám
Toyota Camry V6

9,4

Honda Accord 2.0T Sport

9,3

Kia Stinger GT

9,2

Alfa Romeo Giulia

9,1

Chevrolet Corvette Stingray

9,1

Honda Civic Si

9,0

Volkswagen GTI

8,9

Ford Mustang GT

8,9

2018 Mazda Miata/MX-5

8,9

BMW M240i

8,8

Chevrolet Camaro V6

8,8

Genesis G80 3.3T Sport

8,8

Chevrolet Bolt EV

8,6

Nissan Maxima

8,6

Mini Cooper S

8,5

Toyota 86

8,5

Subaru WRX

8,4

Ford Fusion Sport

8,3

Ford Focus RS

8,3

Dodge Durango R/T

8,3

Ford Fiesta ST

8,2

Dodge Charger R/T

7,9

Jeep Wrangler

7,8

Fiat 500 Abarth

7,5

Nem méltatlanul győzött a szokatlan összehasonlításban a Camry: az új generációs TNGA padlólemezre épülő szedán a mély tömegközéppont, a sziklaszilárd karosszéria és a pontos futómű sportautókat idéző kombinációjával eleve kiváló, precíz vezethetőséget nyújt, míg az idei modellévre megújult 3.5 V6 szívómotor 301 lóerővel és 362 Nm forgatónyomatékkal gondoskodik a 4,88 méteres szedán megfelelő dinamizmusáról.

Fotók: Toyota, toyotaracing.com