Nem is gondoltad volna, miben verhetetlen a Toyota Camry
Lehengerlő menetteljesítmények megfizethető áron? Maximum a mesében. Pedig bőven akadnak ilyen autók, és a U.S. News & World Report szerint mind közül a Toyota Camry nyújtja a legmagasabb színvonalú élményt.
Amerika egyik vezető fogyasztótájékoztató portálja, a U.S. News & World Report rendhagyó összehasonlítást készített: arra voltak kíváncsiak, mely autók nyújtják a lehető legnagyobb vezetési örömöt a lehető legkisebb befektetés ellenében. Az alapot az 1933-ban indított lapcsalád széleskörű újautó-adatbázisa adta, melyben 28 különböző kutatás és elemzés alapján, tízes skálán minősítik a járműveket.
A hírcsatorna nem kevesebb, mint 24 – többségében Európában is kapható – autót nevezett meg, mint kiváló ár/menetdinamika arányú modelleket. A minősítés során nem az egyes kategóriákon belüli rangsor felállítása volt a cél, hiszen bizonyos szegmensektől egyáltalán nem várhatunk el vezetési élményt, míg mások frenetikus örömöt adnak a pilótának, ugyanakkor megfizethetetlenek.
Nem egy típust emelt fel a középszerűségből egy-egy kiváló hajtáslánc/futómű kombináció: jellemzően a korlátozott használati értékű városi törpeautók, családi buszlimuzinok vagy alvázas terepjárók túlmotorizált verziói dicsőültek így meg teljesen váratlan (és valljuk meg, kissé életszerűtlen) módon. A megfizethető örömautók palettájának másik végén állnak az univerzális zsenik: a kiváló gyártási minőségű, megbízható, remek használati értékű, környezetbarát modellek, amelyek egy-egy példánya mellékesen olyan vezetési élményt nyújt, amitől libabőrös lesz a pilóta.
Ennek a libabőrnek a mértéke nem rangsorolható, az általános kiválóság ellenben igen, és ha univerzális értékük szerint nézzük a piac két tucat legjobb ár/adrenalin értékű modelljét, a U.S. News & World Report szakértői szerint a vadonatúj Toyota Camry V6-os változata nyeri az összehasonlítást.
Modell | Pontszám |
Toyota Camry V6 |
9,4 |
Honda Accord 2.0T Sport |
9,3 |
Kia Stinger GT |
9,2 |
Alfa Romeo Giulia |
9,1 |
Chevrolet Corvette Stingray |
9,1 |
Honda Civic Si |
9,0 |
Volkswagen GTI |
8,9 |
Ford Mustang GT |
8,9 |
2018 Mazda Miata/MX-5 |
8,9 |
BMW M240i |
8,8 |
Chevrolet Camaro V6 |
8,8 |
Genesis G80 3.3T Sport |
8,8 |
Chevrolet Bolt EV |
8,6 |
Nissan Maxima |
8,6 |
Mini Cooper S |
8,5 |
Toyota 86 |
8,5 |
Subaru WRX |
8,4 |
Ford Fusion Sport |
8,3 |
Ford Focus RS |
8,3 |
Dodge Durango R/T |
8,3 |
Ford Fiesta ST |
8,2 |
Dodge Charger R/T |
7,9 |
Jeep Wrangler |
7,8 |
Fiat 500 Abarth |
7,5 |
Nem méltatlanul győzött a szokatlan összehasonlításban a Camry: az új generációs TNGA padlólemezre épülő szedán a mély tömegközéppont, a sziklaszilárd karosszéria és a pontos futómű sportautókat idéző kombinációjával eleve kiváló, precíz vezethetőséget nyújt, míg az idei modellévre megújult 3.5 V6 szívómotor 301 lóerővel és 362 Nm forgatónyomatékkal gondoskodik a 4,88 méteres szedán megfelelő dinamizmusáról.
Fotók: Toyota, toyotaracing.com