21 százalékkal nőtt a SEAT értékesítés
A SEAT újabb rekordokat döntött meg, története során a legjobb első negyedévet zárta, és a SEAT értékesítés világméretekben is tartós növekedést mutatott. Az értékesítési volumen áprilisban 21%-kal emelkedett, ugyanis a tavaly áprilisi 41 400 darab után most 50 100 gépkocsit szállítottak ki az ügyfeleknek. Ezzel a SEAT az eddigi legjobb április havi eredményét érte el, megdöntve a 2000. áprilisban 45 100 gépkocsi értékesítésével elért rekordját.
A SEAT 2018 januártól áprilisig tartó összesített értékesítési adatai is rekord mennyiségeket mutatnak, meghaladva a mindeddig legmagasabbnak számító értéket, az ugyancsak 2000-ben elért 181 300 darabot. Világméretekben a márka összesen 189 300 gépkocsit értékesített, ami 19,3 %-kal volt nagyobb mennyiség, mint a tavalyi azonos időszak 158 700 egysége.
A SEAT érétkesítésért és marketingért felelős alelnöke, Wayne Griffiths rámutatott arra, hogy”áprilisban ismét rekordot tudtunk elérni az eladásonál. Európában egyértelműen a piaci átlagnál jobban tudtunk terjeszkedni, növekedési ütemünk Európán kívül pedig még erőteljesebb volt a kedvező algériai teljesítménynek köszönhetően. A SEAT globalizációs stratégiája mára meghozza eredményeit. Mindezek mellett az innovációt is tovább folytatjuk olyan új projektekkel, mint például az eCommerce, amit értékesítés Norvégiában történő beindítására hoztunk létre. Ezt a projektet inkubátorként használjuk fel arra, hogy a további piacaink számára is megoldásokat dolgozzon ki.”
Az év első négy hónapjában Algériával együtt Németország, Spanyolország és az Egyesült Királyság volt a négy leggyorsabban fejlődő ország a SEAT-ok értékesítése terén. Spanyolországban, a SEAT legnagyobb piacán értékesített 39 200 gépkocsi 15,9 %-os emelkedést jelentett. Ezt követte Németország 19 %-os növekedéssel, és 35 300 eladott gépkocsival, majd az Egyesült Királyság következett, ahol 23 700 darabot adtak el, ez 13,8 %-os emelkedést hozott. Franciaországban és Olaszországban, a SEAT két stratégiai piacán szintén erős növekedés volt tapasztalható. Az értékesítés Franciaországban elérte a 10 00 darabot (+13, 3 %-os növekedés), míg Olaszorszában 8 400 SEAT talált gazdára (17,5 %-os emelkedés).
Mindezek mellett Ausztriában (7 800 darab; + 23.7%), Svájcban (4 000; + 18.0%), Belgiumban (3 900; + 29.8%), Portugáliában (3 500; + 29.0%) és Hollandiában (3 300; + 45.0%) is folytatódott a növekedési tendencia.
Kelet-Európában a SEAT a 22,8 %-os növekedéssel zárt április végéig, ebben a régióban összesen 12 700 gépkocsit szállítottak ki, köszönhetően például a Cseh Köztársaságban (3 100 darab; +16.4%), Szlovákiában (1 800; +150.3%) és Szlovéniaban (1 000 darab; +26.7%) tapasztalt lendületnek.
Európán kívül a növekedés még nagyobb mértékű volt, a SEAT 23 300 gépkocsi kiszállításával 24,8 %-os emelkedést ért el. E növekedés mögött az Algériában elért komoly növekedés állt , ahol a 10 000 kiszállított gépkocsi éppen tízszer nagyobb mennyiség volt, mint a tavalyi év azonos időszakának adata. Marokkóban a 900 eladott gépkocsi + 64 %-ot jelentett, Tunéziában az értékesítés 19.2 %-kal emelkedett, elérve a 700 egységet.
Az értékesítés bővülése elősegíti munkahelyek teremtését és növeli a SEAT nyereségét
A SEAT, és különösen a Martorell-i üzemben gyártott gépkocsik, az Ibiza, az Arona és a Leon sikere lehetővé teszi, hogy a vállalat 2018. június 1-től 250 új alkalmazottat vegyen fel határozatlan idejű szerződéssel. Az új munkatársak az idén januárban és februárban felvett 265 munkatárshoz csatlakoznak. Jelenleg Martorellben naponta 2 300 gépkocsit gyártanak, és ez a gyár teljes kapacitásának 95 %-át fedi le.
Pénzügyi szempontból az értékesítés növekedése, illetve az új Arona bevezetésével megvalósult választék bővítés kedvező hatása a SEAT működési profitját 85 millió euróra vitte fel 2018 első negyedévében, ami 51,4 %-kal volt magasabb, mint a 2017 azonos időszakában elért 56 millió euró. Mindezen túl a márka forgalma elérte a 2.782 milliárd eurót, ez 11.8 %-kal volt magasabb, mint az elmúlt év első negyedévének 2.487 milliárd eurós ereménye.