Herczig számára a tapasztalatgyűjtés a legfontosabb
Herczig és navigátora, minden ellentétes MTI állítással szemben NEM(!!!) az első magyar kettős hosszú évtizedek óta, amely teljes szezont teljesít az ERC legmagasabb kategóriájában, ugyanis Bessenyey Zoltán néhány éve kategóiagyőztesként végzett a nemzetközi mezőnyben!!!
Herczig Norbert számára a rali Európa-bajnokság (ERC) hétvégi, görögországi futamán elért második helye ellenére sem az eredményesség, hanem a tapasztalatgyűjtés a legfontosabb a mostani szezonban.
A MOL Racing Team versenyzője az M1 aktuális csatornán hétfő este elmondta, természetesen örül a Ferencz Ramón navigátorral elért remek helyezésnek, de rögtön a következő feladatra összpontosít, sikereit elsősorban a holtszezonban, október és március között éli meg jobban.
„Ez volt a harmadik versenyünk, és egy kicsit talán előre is szaladtunk az eredményességben. Nem számítottunk erre. Arra igen, hogy egy-egy szakaszon valamikor fel tudjuk venni az élmezőnnyel a versenyt, de azt álmunkban sem gondoltuk, hogy a harmadik állomáson ilyen sikert tudunk elérni. Persze, jó érzés és óriási élmény” – nyilatkozta.
Ugyancsak kiemelte, hogy voltak szakaszgyőzelmeik, illetve olyan gyorsaságik, amelyeket a legjobb három között zártak.
Herczig elmondása szerint autójuk, a Skoda Fabia R5 tökéletesen működött. „Komplett sziklákon, hegyeken kellett átkelnünk ötödik sebességi fokozatban, olyan tempóval, hogy ép ésszel nem is gondolta az ember, hogy ki fogjuk bírni” – fogalmazott az Akropolisz-raliról Herczig, majd elárulta, hogy a végsebességük 150-160 km/óra volt.
A pilóta elismerte, voltak apróbb hibák az itinerben, ami nagyrészt a feldiktálásból adódik, és elismerte, ezt ő rontotta el. „Volt egy picivel nagyobb hibánk is: egy beszűkülős jobbkanyarban lecsúsztunk az út mellé a bokorcserjék alá. Leállt az autó, újra kellett indítani, de szerencsére nem sérült meg a futómű, folytatni tudtuk a szakaszt, és nem veszítettünk vele sokat, körülbelül 10-15 másodpercet.”
A magyar duó – amely összesítésben a harmadik helyen áll – jövő hétvégén Cipruson szerepel, de Herczig hangsúlyozta: bár felemelték a mércét saját maguk számára, nem szabad eredményben gondolkodniuk. Mint kifejtette, a legfontosabb, hogy befejezzék a futamokat, minél több tapasztalatot, kilométert gyűjtsenek, és legyen itinerük a következő évekre, hogy amikor visszatérnek egy-egy helyszínre, jól ismerjék a pályákat.
A ciprusi futam után Olaszországban, Csehországban, Lengyelországban és Lettországban versenyez a mezőny.