Egyedülálló 508 SW vezetési élmény
A Peugeot gépjárművek nyújtotta vezetési élmény a márka örökségének szerves része. A technológiai értelemben is úttörőnek számító új PEUGEOT 508 SW a PSA mérnökök szaktudásának legjavát kamatoztatja:
-
az EMP2 padlólemezre épült, mely a tömeg csökkentésén keresztül (az előző generációhoz képest átlag 70 kg-mal könnyebb az autó) a fogyasztásra, a passzív biztonsági jellemzőkre és a teljesítményre is pozitívan hat,
-
új karosszériahegesztési technikát alkalmaz, ahol a 24 m-nyi strukturális ragasztóval megerősített hegesztés merevebb szerkezetet és hosszabb élettartamot garantál,
-
egyes változatokon a kényelmes felfüggesztés érdekében egy az útegyenetlenségeket csillapító első bölcsőt is tartalmaz, soklengőkaros hátsó futóművel rendelkezik, melyhez elektronikusan vezérelt, változó csillapítású felfüggesztés (Active Suspension Control) társul (a GT változaton szériafelszereltség),
-
általánosan elérhető rajta az elektromos kapcsolókarral rendelkező új, 8 fokozatú EAT8 automata sebességváltó.
„Ugyanaz volt a filozófiánk és ugyanarra a vezetési élményre törekedtünk, mint a limuzin esetében, ezért – az adott kiviteli szintnek megfelelően – ugyanazokat a műszaki megoldásokat alkalmaztuk: tengelytáv, csillapítással ellátott bölcső, soklengőkaros hátsó futómű, elektronikusan vezérelt, változó csillapítású felfüggesztés. Az eltérő tömegeloszlást speciális beállításokkal értük el. Végeredményként – akárcsak a limuzinnál – dinamizmus, kényelem és biztonság tökéletes egyensúlyát sikerült megvalósítanunk.”
Yann BONNY, a dinamikus jellemzőkért felelős igazgató
*Csak azokban az országokban ahol a szolgáltatás elérhető
A gépjármű felépítése, a méretek optimalizálása, a tömeg csökkentése, az aerodinamika és a hajtáslánc egytől-egyig nagy szerepet kaptak az intenzív vezetési élmény biztosításában és a CO2-kibocsátás látványos csökkentésében.
Az új PEUGEOT 508 SW a limuzinról már ismert új generációs PureTech és BlueHDi motorokkal (valamennyin SCR rendszerrel) rendelkezik.
A benzinmotorok között az 1,6 l PureTech motorból kiindulva két erőforrást találunk:
-
PureTech 180 S&S EAT8,
-
PureTech 225 S&S EAT8.
A dízelkínálatban az 1,5 l és 2,0 l BlueHDi motorra épülve négy ajánlat szerepel:
-
BlueHDi 130 S&S BVM6,
-
BlueHDi 130 S&S EAT8,
-
BlueHDi 160 S&S EAT8,
-
BlueHDi 180 S&S EAT8.
A fenti motorok típusjóváhagyása kivétel nélkül az „Euro 6.d temp” szabványnak megfelelően történt. Ez a szabvány megelőlegezi a 2020. januártól érvénybe lépő Euro 6.d normában foglalt követelményeket, különös tekintettel a nitrogén-oxidok kibocsátására. Ami a CO2-kibocsátást illeti, az új PEUGEOT 508 SW Best in Class emissziós adatokkal rendelkezik, amelyek a – típusjóváhagyás során megállapított és a valós vezetési körülmények között mért fogyasztás közelítését célzó – WLTP szabvány új műszaki előírásait is figyelembe veszik.
A PureTech motoroknál ECO üzemmódban az EAT8 automata sebességváltó automatikusan üresbe vált (freewheeling). A funkció – megfelelő feltételek esetén – 25–130 km/h sebességtartományban áll rendelkezésre. Az üresbe váltást a rendszer akkor engedélyezi, ha egyik pedál sincs lenyomva. A funkció működése teljesen átlátható, használatával kevesebb a súrlódás a váltó belsejében és kb. 3%-kal csökkenthető a gépjármű üzemanyag-fogyasztása.
2019. második felében a modell kínálata egy nagyteljesítményű benzines Plug-In hibrid változattal bővül, melynek teljesen elektromos üzemmódban (ZEV) immár 50 km lesz a hatótávolsága (WLTP szabvány szerint). A hátsó ülések alatt elhelyezett akkumulátoroknak köszönhetően pedig a csomagtartó térfogata sem csökken.
Az új PEUGEOT 508 SW a limuzinhoz hasonlóan a PSA mulhouse-i üzemében készül, és a bevezetésig megkapja az „Origine France Garantie” (garantált francia eredet) védjegyet.
A 2018-as Párizsi Autószalonon bemutatkozó új PEUGEOT 508 SW európai értékesítése 2019 januárjában kezdődik, nemzetközi forgalmazása pedig az év első felében várható.