A Lexus Kaze egy független autótervező bámulatos Lexus víziója
Egy kelet-európai származású, Angliában alkotó dizájner előre tekintett a nem túl távoli jövőbe, és elképzelte, hogyan alakulhat át a Lexus arculata – nem csak formai, de műszaki szempontból is.
A Nagy-Britanniában élő és dolgozó Gabriel Hantig nevével alighanem még találkozhatunk a jövőben: a romániai származású ipari formatervező portfoliójában számos merész, de ésszerű autó vázlata nyűgözi le a szemlélőt. Legújabb és egyben legérdekfeszítőbb alkotását a Lexusnak ajánlotta – nem is véletlenül. A Kaze tanulmány a jelenleginél is magasabbra pozícionálja a márkát, kidolgozottsága bámulatos.
A tervező alapelve egyszerű volt: a jövőben, amikor már az autonóm gépkocsik uralják a közlekedést, talán a jelenleginél is nagyobb igény lesz a hamisítatlan vezetési élményt kínáló, ugyanakkor a legmodernebb technológiai tartalommal bíró járművekre. A tévesztés lehetősége, a véletlenszerűség, az egyediség és nem utolsó sorban a motorhang – ezek azok az emberi értékek, amelyekkel kiemelkedik a homogén, csalhatatlanul biztonságos autók közül a Kaze.
A futurisztikus Lexus látszólag két, lendületesen megrajzolt elemből illeszkedik össze, amelyek egyben a funkcionális határokat is meghúzzák. Az ajtók virágsziromként nyílnak hátra és lefelé, magukkal húzva az üléseket, így nem okoz gondot a beszállásnál a minimális, 120 cm-es magasság. Az ülések maguk is igazán különleges darabok: mesterséges izomrostokból álló húrok feszülnek hosszanti irányban, amelyek egy beépített test-szkenner adatai alapján tökéletesen az utas testalkatához idomulnak, pillanatok alatt váltva kényelmes pihenő pozícióból, koncentrált, vezetésközpontú állásba, vagy vissza.
A Lexus Kaze tényleges műszerfalat nem kapott, a kezelőszervek és a kiterjesztett valóság elvén működő, a valós képre digitális információkat vetítő kijelzők egy kecses, lebegni látszó tartószerkezeten foglalnak helyet. A keréktárcsák, akárcsak a 3D nyomtatóval létrehozott alumínium monocoque vázra feszülő karosszériaidomok, szénszálas kompozitokból készültek, az üvegfelületek helyén ultra vékony, átlátszó, az acélnál mégis szilárdabb fémötvözet található.
Különleges formai és funkcionális eleme a Kaze külső megjelenésének az autó orrának meghosszabbításaként messze hátranyúló, fekete panel. A hőskor amerikai izomautóit idéző megoldás valójában nem szelepfedél, hanem egy hatalmas kijelző, amelyen keresztül az autó a külvilággal képes kommunikálni. A szélvédő folytatásában, hátul aktív aerodinamikai elem segít megbirkózni a légáramlatokkal – a formát virtuális szélcsatornában tökéletesítette a tervező.
Bár egy ilyen formai koncepciónál a hajtáslánc a legkevésbé lényeges, Harting ennek a hitelességére is ügyelt. Az LC 500 kupé ötliteres benzinmotorja egy hibrid hajtáslánc elemeként hajtja a hátsó kerekeket, az akkumulátorcsomag (és ezzel a kupé tömegközéppontja) közvetlenül a két ülés mögött található. Persze egy ilyen autónak még a jövőben sem lesz nagy piaca, ezért Gabriel tudatosan egy 400 darabos szériára korlátozott, exkluzív autóban gondolkodott, amelyet véleményformálók: vállalkozók, hírességek és lelkes autórajongók vásárolnak meg, darabját 600 ezer dolláros áron.
További információk és videó Gabriel Hantig projektjéről az alábbi linken érhető el: https://www.behance.net/gallery/65907427/2018-Lexus-Kaze-FMP