Rekordkört teljesített a Skoda Kodiaq RS a Nürburgringen
Érzelmek, dinamika és a vezetés magával ragadó élménye – e tulajdonságokat ötvözi a ŠKODA az „RS” jelzés alatt. A cseh gyártó első nagyteljesítményű SUV-modelljeként a ŠKODA KODIAQ RS még piaci bevezetését megelőzően bizonyította, hogy a világ legnehezebb versenypályáján is jól teljesít. A Nürburgring legendás Nordschleife szakaszán – volánja mögött Sabine Schmitz versenyzőnővel – a ŠKODA KODIAQ RS a hétüléses SUV-modellek körrekordját megjavítva igazolta meggyőzően képességeit, s bővíti tovább a ŠKODA következetesen a sportosság jegyében született RS (Rally Sport) modelljeinek kínálatát.
A ŠKODA Storyboard részletes beszámolóval, a rekordkör videójával, fotók sokaságával, valamint cikkel, illetve Sabine Schmitz és František Drábek interjújával is szolgál.
Fuchsröhre, Schwedenkreuz és Karussell – az egész világ autósport-rajongói körében jól ismertek a legendás Nürburgring Nordschleife egyes szakaszai. Egyetlen más pálya sem bizonyul ilyen nehéznek, s egyik sem terhel embert és gépet ennyire a határokig, mint az Eifel-vidék 20,832 kilométeres aszfaltcsíkja. A ŠKODA KODIAQ RS mindenesetre kiállta a „Zöld Pokol” próbáját és 9:29,84 perces idővel a leggyorsabb Nordschleife-kört teljesítette a hétüléses SUV-modellek körében.
A rekordkör során Sabine Schmitz ült a ŠKODA KODIAQ RS volánjánál, aki a VLN hosszú távú bajnokság futamain és a Nürburgring 24 órás versenyén is rendszeresen rajthoz áll. 1996-ban az első hölgyként nyerte meg az Eifel-vidék klasszikus viadalát, amit közvetlenül a következő évben megismételt. Sok éve a „Ring-Taxi” sofőrje és különböző autós programok műsorvezetőjeként a nagyközönség számára is jól ismert személyiség. Becslése szerint Sabine Schmitz eddig már több mint 30 ezer kört tett meg a Nordschleifén.
„Igazán élvezetes a ŠKODA KODIAQ RS a versenypályán” – számolt be Sabine Schmitz. „A KODIAQ RS formájában a ŠKODA kétségkívül teljes mértékben kiaknázta a nagyméretű SUV-modelljében rejlő lehetőségeket. Minden további nélkül elképzelhetőnek tartom, hogy e modellel a jövőben is találkozom még a Nordschleifén tett köreim alkalmával” – tette hozzá kikacsintva.
František Drábek, a ŠKODA AUTO Compact-modellsorozatának vezetője, a KODIAQ RS kifejlesztésének felelőseként kísérte végig a rekordkísérletet. Mint kiemelte: „A KODIAQ RS egyszerre testesíti meg a családi SUV-modellek sokoldalúságát és tágas térkínálatát, illetve a dinamikát és az érzelmekben gazdag karaktert.”
Az új 2.0 BiTDI motor teljesítménye 176 kW (239 LE) és dinamikus vonóerő-karakterisztikája mellett az alacsony fordulatszám-tartományokon is közvetlen gázadási reakciók jellemzik. Kipufogógáz-tisztító rendszerében SCR-katalizátor dolgozik. A 2,0 literes dízelaggregát kizárólag az RS számára fenntartott motorváltozatként szerepel a KODIAQ kínálatában. A Dynamic Sound Boost funkciónak köszönhetően a nyomatékgazdag dízelmotor ereje még közvetlenebbül érzékelhető. Menetprofil-választással (Driving Mode Select) kiegészített adaptív futóművével (DCC) és progresszív kormányzásával az Eifel-vidéken még álcázottan megjelenő összkerékhajtású modell a legjobb adottságokkal rendelkezett a Nordschleife-körrekordhoz.