Egyedi kommunikációs modult épít minden autójába a Toyota
2020-ra a japán és észak-amerikai piacokon eladott szinte valamennyi Toyotába eSIM-kártyát építenek be, bekapcsolva a járműveket a dolgok internetébe (IoT).
A Toyota japán telekommunikációs partnerével, a KDDI-vel együttműködve 2019-től elektronikus SIM-kártyával (eSIM) szereli fel autóit. A beépített modul világszerte képessé teszi a járműveket a mobil telekommunikációra, ez azonban nem (vagy nem elsősorban) az ügyfelek kényelmét és szórakozását szolgálja – az autók a világ bármely pontjáról képesek lesznek kapcsolatba lépni a Toyotával, megosztva a központtal helyzetüket, futásteljesítményüket, a biztonsági rendszerek működtetésének és az esetleges meghibásodásoknak az adatait.
Mindez felbecsülhetetlen előnyt jelent a Toyota számára a termékek minőségének fejlesztése terén: a távolból megállapítható lesz például, hogy bizonyos hibajelenségek milyen futásteljesítményt követően jelentkeznek; hogyan és mikor lépnek működésbe a blokkolásgátló vagy menetstabilizáló rendszerek. Ugyanakkor az esetleges visszahívások koordinálásában is segítséget nyújt a Toyotának és az ügyfeleknek, hiszen pontosan megállapítható, hogy az érintett autók merre találhatók.
A Toyota luxusmárkája, a Lexus már most is a KDDI telekommunikációs eszközeit alkalmazza, így az együttműködés kiterjesztése a várakozások szerint gyors és zökkenőmentes eredményeket hozhat a távdiagnosztizálás és egyéb remote funkciók terén. A fejlesztés egyelőre az észak-amerikai és japán piacokon eladott járműveket – évente mintegy négymillió gépkocsit – érinti, ám több mint valószínű, hogy a megoldást további piacokon is bevezeti majd a Toyota. Egyelőre nem tudni, hogy a mobil adatátviteli képességet ügyfélszolgáltatások (fedélzeti wifi, online csatlakozás, felhő alapú navigációs adatbázis elérése stb.) biztosítására is fel kívánja-e használni a Toyota, az elméleti lehetőség mindenesetre adott.
A KDDI által biztosított, 4G adatátviteli szabványt támogató eSIM kártya valójában nem is kártya, a mobiltelefon-előfizetésekből ismert, a készülékbe beillesztve működő lapka helyett olyan beépített modulról van szó, amelynek tárolt adatait a távolból lehet újraírni, így az autó ismételt eladása, vagy sérülése esetén a felhasználó adatai módosíthatók vagy törölhetők.
Fotók: Toyota, Lexus, Nvidia, Business Insider