Nincsenek véletlenek! A Toyota európai eladásainak fel már hibrid

Az európai újautó értékesítések növekedési ütemének kétszeresével, 6%-al bővültek a Toyota és prémium márkája, a Lexus európai eladásai az első negyedévben a tavalyi év azonos időszakához képest. A látványos siker egyértelműen a két márka környezetbarát, városi forgalomban akár 50-70%-ban tisztán elektromos üzemben, fogyasztás és károsanyagkibocsátás nélkül közlekedő öntöltő hibrid elektromos modelljeinek sosem látott népszerűségével magyarázható. A világ legzöldebbnek tartott autógyártója így két márkájával 560.000 új autó értékesítésével 5%-os piaci részesedést ért el Európában, amelyeknek immár 46%-át tették ki a hibrid eladások. Ezzel a Toyota és a Lexus új hibrid értékesítései rekordot is döntött a kontinensen, a január és június között gazdára találó 257.000 hibrid elektromos Toyota és Lexus ugyanis 23%-os bővülést jelent a tavalyi rekord első félévhez képest.

A világ legzöldebb és leginnovatívabb autógyártójának tartott, nem mellesleg a piac legszélesebb környezetbarát hibrid elektromos modellportfólióját (világszerte 35, Európában 16 modell) jegyző Toyota és Lexus 2018-as év első félévében összesen 560.000 új autót értékesített é Európában, vagyis 6 százalékkal többet, mint tavaly ilyenkor, amivel a vállalatcsoport piaci részesedése 5%százalékra növekedett a kontinensen. A látványos sikerben meghatározó szerepe van a dízel meghajtástól drasztikusan elforduló európai magán és flottavásárlóknak köszönhetően az a kontinens újautó piacán tapasztalható minden korábbinál gyorsabb zöldülési tendenciának.
A Toyota és a Lexus így a tavalyi év azonos időszakához képest 23 százalékkal, 257,000 darabra növelte külső töltést nem igénylő hibrid elektromos modelljeinek értékesítését: a hibridek így a japán autógyártó összesített európai eladásainak 46%-át teszik ki, Nyugat-Európában pedig még ennél is magasabb, 58% ez az arány.
A Toyota C-HR sikeres bevezetése magabiztosan indította a 2018-as évet. Különösen figyelemre méltó, hogy a Toyota C-HR vásárlóinak több mint 85 százaléka ezzel a modellel váltott hibrid autóra. Az erős első féléves eredményhez a Yaris Hybrid, az Auris Hybrid és a RAV4 Hybrid is hozzájárult, hiszen mindegyik modell rekordszintű értékesítéseket könyvelhetett el. A Lexus értékesítési eredménye 7 százalékkal javult. A márka eladásainak átlagosan 62 százalékát – Nyugat-Európában pedig 99 százalékát – tették ki a hibrid hajtású modellek, így a Lexus erőteljesen hozzájárult a vállalat hibridjeinek sikertörténetéhez. Az immáron 8 hibrid hajtású modellt kínáló Lexus stabilan őrzi – sőt folyamatosan erősíti – pozícióját a hibrid elektromos prémium márkák piacán.

“Nagy öröm számunkra, hogy sikeres elektromos stratégiánknak köszönhetően ilyen remek eredményt értünk el az első félévben. Hibrid kínálatunkban jelenleg 16 különféle Toyota és Lexus modell szerepel, és ezek az autók teszik ki eladásaink 46 százalékát. Arra számítok, hogy a 2018-as esztendő továbbra is erős év marad a Toyota számára, olyan időszak, amikor látványosan növeljük értékesítésünket, ezen belül pedig különösen a hibridek eladásait.” – fogalmaz Dr. Johan van Zyl, a Toyota európai elnök-vezérigazgatója.

TME eredmények 2018 első félében:

Összesített értékesítés: 560.000 (+6% a tavalyi első félévhez képest)
Piaci részesedés: 5,0% (+0.1 százalékpont a tavalyi első félévhez képest)
Összesített hibrid értékesítés: 257.000 (+23% a tavalyi első félévhez képest)
Hibrid mix: Nyugat-Európa: 58% – Kelet-Európa: 10% – összesen: 46%

Toyota eredmények 2018 első félévében:

Toyota értékesítés: 521.200 (+6% a tavalyi első félévhez képest)
Legkelendőbb: Yaris-család (123,300); Toyota C-HR-család (78,400); Auris-család (66,000)
Legnagyobb növekedés: Mirai (+115%); PROACE Verso (+73%); Yaris Hybrid (+40%); Toyota C-HR Hybrid (+28%)
Legkelendőbb hibridek: Toyota C-HR Hybrid (67.200); Yaris Hybrid (66,300); Auris Hybrid (49.600)
Összesített hibrid értékesítés: 232,700 (+25% a tavalyi első félévhez képest)
Hybrid mix: Nyugat-Európa: 55% – Kelet-Európa*: 11% – összesen: 45%

Lexus eredmények 2018 első félévében:

Lexus értékesítés: 38,500 (+7% a tavalyi első félévhez képest)
Legkelendőbb: NX család (15,400); RX család (9,000); CT 200h (4,800)
Legnagyobb növekedés: LS család; LC család; NX család (+15%) ; CT 200h (+10%)
Legkelendőbb hibridek : NX Hybrid (10,800); CT200h (4,800); RX Hybrid (3,700)
Összesített hibrid értékesítés: 24,000 (+5% a tavalyi első félévhez képest)
Hybrid mix: Nyugat-Európa: 99% – Kelet-Európa: 5% – összesen: 62%

A 2018 első félévi értékesítési eredmények listája lent olvasható:

Táblázat – TME (1) összesített értékesítési eredmények 2018 első félévében

TOYOTA/LEXUS ÖSSZESEN

559,695

TOYOTA

521,152

AYGO

51,560

Yaris (és Yaris Hybrid)

123,266

Yaris Hybrid

66,306

Auris TTL (és Auris Hybrid)

65,968

Auris Hybrid

49,563

Toyota C-HR (és Hybrid)

78,369

Toyota C-HR Hybrid

67,194

Corolla

29,473

Verso

7,131

Avensis

12,604

Prius család

12,397

Prius

5,663

Prius+

5,041

Prius Plug-in Hybrid

1,693

Mirai

101

Camry

17,768

GT86

694

RAV4 (és RAV4 Hybrid)

58,083

RAV4 Hybrid

37,193

Highlander

864

Land Cruiser

23,123

Hilux

21,791

PROACE

14,124

Hiace

38

Egyéb modellek

3,798

LEXUS

38,543

CT 200h

4,831

IS (és IS hybrid)

2,997

IS hybrid

2,666

ES

618

GS (és GS hybrid)

876

GS hybrid

761

LS (és LS hybrid)

676

LS hybrid

420

NX (és NX hybrid)

15,365

NX hybrid

10,755

RX (és RX hybrid)

8,995

RX hybrid

3,699

RC (és RC hybrid)

727

RC hybrid

646

LC (és LC hybrid)

449

LC hybrid

251

Egyéb modellek

3,009

(1) A Toyota Motor Europe felelős az értékesítési tevékenységekért minden Nyugat-, Közép- és Kelet-Európai piacon, beleértve Törökországot és Oroszországot, akárcsak Izraelt és több közép-ázsiai piacot is (Örményország, Azerbajdzsán, Grúzia és Kazahsztán).

*A kelet-európai piachoz tartozik Oroszország, Kazahsztán, a Kaukázus, Ukrajna, Törökország és Izrael

A dőlt betűvel jelzett modellek helyben, a Toyota európai gyártási létesítményeiben készültek.

A Toyota Motor Europe NV/SA (TME) felügyeli a Toyota és a Lexus járműveinek, alkatrészeinek és kiegészítőinek teljes körű forgalmazását és marketing-tevékenységét, valamint irányítja a Toyota európai gyártó és tervezői tevékenységeit. Európában mintegy 20.000 ember áll – közvetlenül vagy közvetve – a Toyota alkalmazásában, s a vállalat 1990 óta több mint 9 milliárd eurót fordított európai befektetéseire. A Toyota európai tevékenységeit 29 Nemzeti Marketing és Kereskedelmi Vállalatból álló hálózat támogatja 53 országban, összesen mintegy 3.000 értékesítési ponttal és kilenc gyártóüzemmel. 2017-ben a Toyota 1.001.662 darab Toyota és Lexus modellt értékesített Európában. További információkért látogasson el a www.toyota-europe.com honlapra.

http://egyszermarlattamautot.hu/2018/07/13/a-hibridekkel-arat-europaban-a-lexus/