A Toyota RAV4 az Év Japán Autója

Az új generációs Toyota RAV4 nyerte el a 2019-2020. év Japán Autója (Japan Car of the Year) díjat. Mostani győzelmével tízedik JCOTY Év Autója díját szerezte meg a Toyota-csoport.

Idén 40. alkalommal adták át a Japan Car of the Year (JCOTY) díjat. A 2018. november 1. és 2019. október 31. között bevezetett, új vagy megújult modellek közül elsöprő többséggel választották meg a Toyota ötödik generációs szabadidőjárművét, mint az év legfontosabb újdonságát.

Az 1980-ban alapított Japan Car of the Year (JCOTY) díj a legrégebbi autós elismerés a szigetországban. Az idei évben különösen erős volt a mezőny, a szaksajtó arra számított, hogy fej-fej melletti küzdelemben dől majd el a 40. trófea sorsa. Erre azonban nem került sor: a legrangosabb autóipari és autópiaci újságírókból, illetve szakemberekből álló, mintegy 60 tagú zsűri döntése alapján elsöprő fölénnyel nyert a Toyota RAV4. Az ötödik generációs szabadidőjármű 436 pontot kapott a döntőbizottság tagjaitól, messze megelőzve a 328 pontos második helyezettet.

Típus Pontszám Díj
1. Toyota RAV4 436 Az év japán autója
2. Mazda3 328  
3. BMW3 290 Az év japán import autója
4. Toyota Corolla 118  
5. Jaguar i-Pace 109  
6. Jeep Wrangler 56  
    Különdíjak
Jeep Wrangler   Az év emocionális autója
Nissan ProPilot 2.0 autonóm technológia   Az én innovációja
Mitsubishi eK Cross / Nissan Dayz   Az év miniautója

A 2019-es Toyota RAV4 az eredetileg 1994-ben bevezetett, kategóriateremtő crossover modell ötödik generációja. A Toyota Camry-hez hasonlóan a TNGA-K padlólemezre épülő szabadidőjármű a modellcsalád első olyan tagja, amely a világon sehol nem kapható dízelmotorral: európai választéka egy 2.5 literes benzinmotorra épülő, 222 lóerős hibrid hajtásláncból, valamint egy 175 lóerős, 2.0 literes benzinmotorból áll.

Az előbbi különleges, elektromos összkerékhajtással, valamint 5,5-5,7 l/100 km közötti vegyes üzemű átlagfogyasztással (WLTP) emelkedik ki a kompakt és középkategóriás szabadidőjárművek mezőnyéből – nem véletlen, hogy Európában az év első kilenc hónapjában eladott, több mint 107 ezer RAV4 (+24% az előző év azonos időszakához képest) közel 70 százaléka, több mint 75 ezer autó ezzel a hibrid hajtáslánccal került forgalomba.

A Toyota-csoport mostani győzelmével tízedik JCOTY Év Autója díját szerezte meg. Az autógyártónak két típusa is tudott ismételni az évek során: a Toyota Celsior az akkor Japánban még nem forgalmazott Lexus márka zászlóshajójának, az LS400-asnak volt a belpiacos megfelelője; a következő generációs modell már világszerte ismert nevén, Lexus LS430-ként nyerte el az év legjobb újdonságának járó kitüntetést. Szintén Év Autója díjat kapott az első generációs Toyota Prius, a világ első sorozatgyártású hibrid modellje; sikerét az új generációs hibrid hajtáslánccal debütáló, harmadik széria ismételte meg 2009-ben.

1981–1982 Toyota Soarer (Lexus SC)
1984–1985 Toyota MR2
1989–1990 Toyota Celsior (Lexus LS)
1997–1998 Toyota Prius
1998–1999 Toyota Altezza (Lexus IS)
1999–2000 Toyota Vitz/Platz/Fun Cargo (=Toyota Yaris/Yaris Verso)
2006–2007 Lexus LS430
2008–2009 Toyota iQ
2009–2010 Toyota Prius
2019-2020 Toyota RAV4

Fotók: Toyota