A 2019-es Honda CB650R
Összegzés:
A NeoSports Café stílusban fogant CB650R-rel teljesen új iránybólközelítette meg a középsúlyú, meztelen motorkerékpárok piacáta Honda. Ez a páratlanul versenyképes, pörgős, négyhengereserőforrással felszerelt modell kis tömegű acélvázra épül, ésolyan kimagasló összetevők emelik a kategóriája csúcsára, minta 41 mm-es csúszószár-átmérőjű, fordított teleszkópokalkotta Showa SFF villa, a radiális rögzítésű elsőféknyeregpár, a Honda Állítható Nyomatékszabályozó (HSTC)névre keresztelt teljesítményszabályozó, a kuplungasszisztens, anyomatékhatárolós tengelykapcsoló vagy az ultramodernműszeregység. A CB650R nyújtotta élményről az A2-esjogosítvánnyal motorozóknak sem kell lemondania, a modellt ugyanis35 kW-os változatban is értékesítik* a márkakereskedések.
Bevezetés
A Honda mindig is előszeretettel feszegette a határokat a formatervezés és a gépészet területén. Idén például az új CB1000R-CB300R-CB125R trióval borzolta a kedélyeket a márka, teljesen új stílussal ismertetve meg a vásárlóközönséget. A café racereket idéző, ámde végtelenül minimalista kifejezésmód a Neo Sports Café elnevezést kapta, és kétségtelenül új korszakot nyitott a meztelen bringák történelmében.
Az új modellcsaládból már csak a közepes össz-lökettérfogatú tag hiányzott, erre a szerepre jelentkezett 2019-ben a lenyűgöző és magabiztos CB650R.
Miként testvérei, a CB650R is a retró minimalizmus jegyében született, és elsősorban azon fiatalok igényeit igyekszik kiszolgálni, akik látványos motorra vágynak, de nem kívánnak lemondani a négyhengeres gépekre jellemző teljesítményről és az olyan erényekről, mint a kis tömeg, a sokoldalúság, a könnyű kezelhetőség és a kifinomult futómű.
A CB650R elcsavarja a fejeket, ugyanakkor izgalmas, nagy használati értékű motorként szolgálja gazdáját a hétköznapokon és a hosszabb kalandok során. Igazi kiváló minőségű, prémium alkatrészekből összeállított Honda, amit élmény használni, és amire büszke lehet tulajdonosa.
Áttekintés
A CB650R tulajdonképpen a CB1000R hasonmása, végsőkig faragott idomzata szinte semmit nem rejt el a műszaki alapokból. Különleges formavilágának középpontjában a fekete szelepfedéllel és fényes, bronz motorburkolatokkal látványosabbá tett erőforrás áll, utóbbi már önmagában is mestermunkáról árulkodik.
Ugyancsak az elsőrangú minőségről regél a tovább fejlesztett váz, valamint az áttervezett üzemanyagtartály és lábtartó, s feltétlenül említést érdemel, hogy az új alkatrészekkel sikerült 6 kg-mal csökkenteni a modell tömegét. A 41 mm-es csúszószár-átmérőjű, fordított Showa SFF teleszkópvilla és a két radiálisan rögzített, négydugattyús féknyereg szintén újdonság az – elődmodellnek tekinthető – CB650F-hez viszonyítva, és nem hagyták érintetlenül a kerekeket sem.
A változó keresztmetszetű, elvékonyodó kormány megkönnyíti az irányítást és kényelmesebbé teszi a motorozást, az ülés pedig kifejezetten sportos. A CB650R feltűnő, kör alakú LED fényszórója és új, folyadékkristályos műszeregysége hasonlóképpen a CB1000R-ről származik, utóbbi váltófokozat-visszajelzéssel és a felváltások (Shift Up) esedékességére figyelmeztető lámpával könnyíti meg a gurulásokat.
A 650 cm3-es motor csúcsteljesítménye, a módosított sűrítési viszonynak, vezérlési rendszernek, valamint szívó- és kipufogóoldali kialakításnak köszönhetően 5%-kal nőtt, és nagyobb, mégis lágyabban felépülő nyomaték jelentkezik a teljes fordulatszám-tartományban. További eltérés a CB650F-hez mérten, hogy a maximális fordulatszám immáron nem 11, hanem 12 ezer, s ezentúl kuplungasszisztens, valamint a nyomatékhatároló is szerepel a szériatartozékok listáján.
Ezek a vezetést segítő eszközök megkönnyítik a fel- és lekapcsolásokat, a Honda Állítható Nyomatékszabályozó (HSTC) pedig minden helyzetben figyel a motorerő biztonságos leadását, illetve a hátsó kerék tapadására.